Web Analytics Made Easy - Statcounter

« آنتونی فائوچی » رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا هشدار داد مردم باید نوع جهش یافته ویروس کرونا را که از جنوب انگلیس شیوع آن آغاز شد و تاکنون در چند کشور اروپایی و سایر کشورها دیده شده، «بسیار جدی» بگیرند.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، او که پیشتر مخالفت خود را با ممنوعیت سفر بین انگلیس و آمریکا اعلام کرده بود، در ادامه گفت مقامات حق داشتند که نتیجه منفی آزمایش کرونا از هر کسی که از انگلیس وارد آمریکا می‌شود را خواستار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فائوچی گفت مقامات بهداشت عمومی اکنون بسیار فشرده در حال بررسی نوع جدید هستند تا به سوالاتی نظیر این که آیا ویروس جهش یافته می‌تواند بیماری شدیدتری ایجاد کند که به نظر می‌رسد اینطور نباشد، پاسخ دهند.

وی افزود: در حالی که همتایان انگلیسی ما اطمینان داده‌اند که واکسن‌های موجود بر روی نوع جدید هم به همان اندازه ویروس اولیه موثر هستند، ما قصد داریم خودمان هم به بررسی بپردازیم.

این متخصص ارشد آمریکایی همچنین گفت: شاهد نوع جهش یافته مشابه اما نه کاملاً یکسانی در آفریقای جنوبی هم بوده‌ایم.

 رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا پیشتر هشدار داد که ممکن است همه گیری بیماری کووید-۱۹  پس از جشن‌های کریسمس، آمریکا را به یک «نقطه حساس» برساند.

آنتونی فائوچی به  شبکه خبری «سی‌ان ان» گفت: «من هم  همانند جو بایدن این نگرانی را دارم که چند هفته آینده  وضعیت واقعا بدتر شود».

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا نیز چهارشنبه گذشته هشدار داد که سیاه‌ترین روزها پیش روی آمریکاست. 

او همچنین قبلاً گفته بود که ممکن است نسخه جهش‌یافته ویروس کرونا که برای نخستین بار در انگلیس کشف شد وارد آمریکا شده باشد. 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: آنتونی فائوچی ویروس کرونا آمریکا ویروس کرونا آنتونی فائوچی کرونای انگلیسی جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۹۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است

رئیس ارتش انگلیس با اشاره به ضعف دفاع اوکراین، اذعان کرد کی‌یف با «جنگ دشواری» در مقابل پیشروی‌ نیروهای روسیه قرار دارد.

به گزارش ایسنا، مسئله ضعف دفاع اوکراین توسط بسیاری از مقامات غربی و رسانه‌ها برجسته شده است و احتمال می‌رود حتی با وجود کمک‌های گسترده‌ای که از سوی غرب به خصوص آمریکا به اوکراین سرازیر می‌شود، این کشور نتواند در مقابل قدرت روسیه به پیروزی برسد.

«تونی راداکین»، رئیس ارتش انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز بیان کرد: «فضای غمگین و ناامید کننده‌ای دفاع اوکراین را احاطه کرده و این کشور با جنگ دشواری در مقابل پیشروی نیروهای روسیه مواجه شده است.»

این اظهارات رئیس ستاد دفاع انگلیس درحالی مطرح می‌شود که پیش از این بارها مقامات غربی و حتی اوکراینی اذعان کرده‌اند که روسیه در بسیاری از موارد چندین برابر از اوکراین جلوتر است؛ موضوعی بدیهی که رسانه‌های آمریکایی از جمله تلویزیون سی‌ان‌ان پیشتر به آن پرداخته‌اند.

روزنامه فایینشال تایمز می‌نویسد پس از ماه‌ها عدم قطعیت درباره استراتژی غرب در اوکراین، راداکین با خوشبینی تمام درباره موقعیتی صحبت می‌کند که تمام کشورهای ناتو دغدغه «خرج بیشتر پول» را دارند. اما حتی خود اوکراین هم شک دارد که آیا حجم جدیدی از کمک‌ها می‌تواند به ثبات موضع متزلزل‌شده‌اش کمک کند یا خیر.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!