Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@22:46:31 GMT

پنج رویداد جهان

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۹۴۶۴

پنج رویداد جهان

تبعید پناهندگان به جزیره دورافتاده بنگلادش خبر داد که می‌خواهد گروه دوم از پناهندگان روهینگیا را به جزیره‌ای دورافتاده در خلیج بنگال بفرستد؛ به این ترتیب حدود هزار نفر از اقلیت مسلمان رانده‌ شده از میانمار، طی چند روز آینده به جزیره «بهاسان چار» فرستاده خواهند شد. جزیره «بهاسان چار» ۲۰ سال پیش از دریا سر برآورده و ارتفاع بسیار کمی از سطح دریا دارد و جزیره‌ای سیل‌گیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مقام‌های بنگلادشی می‌گویند این انتقال برای کاستن از ازدحام دائمی در اردوگاه‌هایی است که اکنون بیش از یک میلیون روهینگیایی در آنها زندگی می‌کنند.       --- غرق شدن کشتی روسی در قطب شمال وزارت حوادث غیر مترقبه روسیه، امروز(دوشنبه) از غرق شدن کشتی روسی «اونگا» در دریای بارنتز و مفقود شدن ۱۷ سرنشین این کشتی خبر داد. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اطلاع داد که نیروهای امداد و نجات توانستند دو نفر از خدمه کشتی را نجات دهند و با توجه به سرمای بسیار آب‌های این منطقه، احتمال می‌رود ۱۷ سرنشین دیگرفوت کرده باشند. بر اساس اطلاعات اولیه، کشتی اونگا به سبب برخورد با توده‌های یخ در این فصل غرق شده است. وزارت حوادث غیر مترقبه این کشور اعلام کرد: ارتباط با منطقه‌ای  را که کشتی در آن غرق شده  از دست داده‌ایم و هم اکنون عملیات جست‌و‌جوی مفقودان در حال انجام است.       --- اعتراض به دولت با بادکنک سفید و قرمز مخالفان دولت بلاروس روز یکشنبه ۷ دی ماه در ادامه اعتراضات خود علیه الکساندر لوکاشنکو، بادکنک‌های سفید و قرمز رنگ به آسمان فرستادند. رنگ‌های سفید و قرمز نماد اپوزیسیون بلاروس است و این بادکنک‌ها در اجتماعات کوچکی که در مینسک و دیگر شهرهای این کشور شکل گرفته بود رها شدند. گزارش‌ها حاکی از دستگیری بسیاری از معترضانی است که در این اقدام مشارکت داشتند.       --- حبس برای انتشار خبر کرونا در ووهان «ژانگ ژان» شهروند-خبرنگار 37 ساله چینی که خبر نخستین مراحل شیوع کرونا در ووهان چین را منتشر کرد، به چهار سال زندان محکوم شده است. او به «دست‌چین و برجسته کردن معضلات و دامن زدن به مشکلات» متهم شده است. ژان که قبلاً وکیل بود، بهار امسال بازداشت شد و چند ماه است که در اعتصاب به سر می‌برد. وکلای ژان می‌گویند او از وضعیت جسمی خوبی برخوردار نیست.       ---   مرگ مظنون بمبگذاری انفجار تنسی مقامات ایالت تنسی امریکا اعلام کردند که مظنون حادثه انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در شهر نشویل در همان حادثه کشته شده است. این انفجار صبح روز کریسمس رخ داد و به تخریب بیش از ۴۰ مغازه منجر شد. کارشناسان پزشکی قانونی دی‌ان‌ای نمونه‌هایی را که از صحنه انفجار به دست آورده بودند با دی‌ان‌ای آنتونی وارنر ۶۳ ساله که مأموران فدرال روز شنبه خانه وی را تفتیش کرده بودند، مطابقت دادند. دونالد کوچران، یکی از دادستان‌های ایالت تنسی، در یک کنفرانس خبری گفت: «ما به این نتیجه رسیده‌ایم که فردی به‌ نام آنتونی وارنر بمب‌گذاری کرده و او لحظه انفجار بمب در صحنه حضور داشته و به هلاکت رسیده است.» مقامات تنسی می‌گویند که هنوز انگیزه‌های فرد مظنون از اقدام به بمب‌گذاری مشخص نیست. این انفجار سه مجروح بر جای گذاشت.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۹۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات دادستان قوچان در خصوص انفجار منزل مسکونی

دریافت 10 MB

تصویربردار: حبیبه احسنی

کد خبر 6093637

دیگر خبرها