Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی فلسطین الیوم، روزنامه فرانسوی لوموند از طرح امارات برای همکاری با تل آویو و واشنگتن برای پایان دادن به فعالیت آژانس اشتغالزایی و امدادرسانی آوارگان فلسطینی (آنروا) خبر داد.

اسرائیل و آمریکا به تلاش خود برای پایان دادن به فعالیت آنروا از هر طریق ممکن با هدف بستن پرونده پناهندگان و اجرای معامله قرن به بهانه بحران مالی شدیدی که از سال‌ها پیش شروع و به کاهش خدمات منجر شد ادامه می‌دهند، اما این بار از طریق امارات وارد شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه فرانسوی لوموند فاش کرد امارات می‌کوشد از طریق یک طرح به کار آنروا پایان دهد.

این طرح در حالی فاش می‌شود که آنروا به علت نبود بودجه از پرداخت حقوق کارکنان خود در ماه جاری ناتوان ماند و فلسطینی‌ها از اقدام امارات در تجارت با حق آوارگان به عنوان قربانی اشغالگران و آمریکا خشمگین شدند.

احمد المدلل عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی امروز دوشنبه تاکید کرد خبری که روزنامه لوموند از تلاش امارات برای پایان دادن به فعالیت آژانس اشتغال زایی و امدادرسانی آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل متحد منتشر کرد اقدامی خطرناک و غیرقابل قبول است، زیرا حقوق مشروع آوارگان را نادیده می‌گیرد. او  خاطرنشان کرد اقدام امارات با تلاش‌های اسرائیل و اعمال فشار آمریکا برای توقف فعالیت آنروا همسو است تا قضیه آوارگان به خاک سپرده شود و معامله قرن اجرا شود.

المدلل گفت که موضع امارات نتیجه طبیعی عادی سازی خفت بار با متجاوز به منظور نزدیک شدن به رژیم غاصب است و خیانت به مردم امارات که حامی حقوق فلسطین هستند به شمار می‌رود. او افزود: در این شرایط دشوار ما به عنوان ملت فلسطین باید به خود مراجعه کنیم تا قضیه فلسطین در راس بماند و لزوم مقابله با عادی سازی و معامله قرن را با اتحاد مطالبه کنیم.

شورای روابط بین المللی- فلسطینی یادداشتی در موضع گیری نسبت به مقاله‌ای با عنوان «هفتاد سال فعالیت آنروا، زمان اصلاحات ساختاری و شغلی فرارسیده است» منتشر کرد. این مقاله به بررسی چند طرح برای پایان دادن به کار آنروا پرداخته است. مقاله مذکور توسط آکادمی پژوهش‌های امنیت عمومی اسرائیل که از مهمترین مراکز پژوهشی مورد اعتماد مراجع تصمیم گیری در تل آویو است و نشانگر رویکرد‌های سیاسی واقعی برای پایان دادن به کار آنرواست، منتشر شد. این شورا در توضیحات خود درباره این مقاله اعلام کرد که مقاله مذکور شامل مغالطه‌های اساسی است که آن‌ها را به عنوان حقایق انکارناپذیر ارائه می‌کند به ویژه در مورد معرفی آواره فلسطینی و نقش آژانس در سازمان ملل متحد.

این شورا افزود: این روز‌ها افزایش حملات صهیونیستی- آمریکایی به آرمان فلسطین و اعمال فشار برای پایان دادن به آن بر کسی پوشیده نیست به ویژه در مورد یکی از مسائل مهم یعنی مسئله آوارگان که همچنان بزرگترین معضل در این جنگ بعد از عبور از مسئله زمین از طریق طرح الحاق کرانه باختری و قضیه قدس و مسجدالاقصی است.

اقدام شورای مذکور در انتشار این گزارش در سایه نشر اخباری قرار می‌گیرد که روزنامه فرانسوی لوموند پنجشنبه گذشته منتشر کرد مبنی بر این که امارات در کنار اسرائیل طرحی را برای پایان دادن به کار آنروا دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آنروا رژیم صهیونیستی امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۹۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه فلسطین الیوم، باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی اسرای دربند زندان های این رژیم را به شدت تحت شکنجه قرار می دهد.

بر اساس این گزارش، باشگاه فلسطینی مذکور تاکید کرد: اکثر اسرایی که به تازگی از زندان های رژیم صهیونیستی آزاد شده اند از مشکلات شدید جسمی رنج می برند.

در ادامه این گزارش تصریح شده است: اسرای فلسطینی به دلیل آنکه در طول اسارت تحت شکنجه، گرسنگی و جنایات پزشکی هدفمند قرار گرفته اند بعد از آزادی با مشکلات عدیده جسمی دست و پنجه نرم می کنند.

پیشتر نیز بسیاری از اسرای فلسطینی حتی زنان اسیر بعد از آزادی از شکنجه های زندانبان های رژیم صهیونیستی خبر داده بودند.

شرایط به قدری وخیم است که حتی آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل (آنروا) در بیانیه ای رژیم صهیونیستی را به شکنجه کارمندان بازداشت شده این آژانس در نوار غزه متهم کرد.

در این بیانیه آمده است که کارمندان آژانس آنروا از اتفاقات وحشتناکی در جریان بازداشت و بازجویی آن‌ها توسط نظامیان صهیونیست سخن می‌گویند.

آژانس آنروا اعلام کرد که این گزارش‌ها بیانگر آن است که نظامیان صهیونیست، افراد بازداشت شده را تحت شکنجه قرار داده و با آن‌ها بسیار بد رفتار می‌کنند و حتی آن‌ها را تحت اذیت و آزار جنسی قرار می‌دهند.

این آژانس سازمان ملل تاکید کرد که صدها تن از کسانی که توسط نظامیان صهیونیست در اراضی اشغالی بازداشت شده اند تحت شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته اند.

کد خبر 6092801

دیگر خبرها

  • گوترش: تحقیقاتی مستقل درباره گورهای جمعی غزه انجام شود
  • گلزنی قایدی در شب تحقیر اتحاد کلباء
  • لازارینی: امیدوارم اسرائیل مانع سفر یکشنبه من به غزه نشود
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • استحکام‌بخشی فلک‌الافلاک نیازمند ۲۰ میلیارد/ طرحی که ۱۴ساله شد!
  • هشدار آنروا: اسرائیل در تدارک عملیات نظامی بزرگ در رفح است