Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@06:07:56 GMT

۸ دی ۸۸ و مردمی که یک روز زودتر حماسه‌سازی کردند

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۹۹۴۷

۸ دی ۸۸ و مردمی که یک روز زودتر حماسه‌سازی کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فتنه محل آزمایش و امتحان است، جایی است که آموخته ها و عیار انسان سنجیده می‌شود، جایی که معلوم شود بلعم باعورایی و با عشوه‌ای عمری عبادت را به باد می‌دهی یا رجب‌علی هستی و لقب خیاطی را به رخ تاریخ می‌کشی.

شناخت فتنه و تشخیص راه صواب کار آسانی نیست، مانند امتحان مدرسه نیست که جواب بلی یا خیر بخواهد، بلکه مانند کنکور است، جواب‌ها نزدیک به هم هستند و بعضا شبیه، حتی ممکن است جوابی که درنگاه نخست بیشتر صحیح به نظر برسد، قصد گمراه کردن و شناخت دانش آموز دقیق و درس یادگرفته باشد تا براساس شایستگی ارج و قرب ببخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمارها فریاد برآورند تا جای شهید و جلاد عوض نشود

اصل بر این است که در فتنه‌ها خواص مراقبت کنند و عوام را به نور حقیقت رهنمون شوند تا ناگاه با دیدن برگ قرآنی برافراشته بر نیزه ظلم و ستم، عنان عقل از کف ندهند و قرآن ناطق را به مسلخ حکمیت و عاشورا نکشانند، جایی که عمارها باید فریاد برآورند تا جای شهید و جلاد عوض نشود.

اما در فتنه سال ۸۸ بسیاری از کسانی که به نام خواص می‌شناختیم، از هر عامی، عامی‌تر شدند و با ادعای استادی در مدرسه، از پس امتحان عمومی برنیامدند و برعکس، عوام معلم برخی خواص شدند تا در تاریخ ثبت شود که مردم این دیار پای حق ایستاده‌‌‌‌‌اند و ننگ کوفی شدن را بر پیشانی بر نمی‌تابند.

نگاشته شدن سرنوشت سیاسی ایران اسلامی با دست و قلم مردم

سال 88 درپی انتخابات ریاست جمهوری، تنور رقابت داغ و داغ تر شد تاجایی که تقریبا هیچ خانه و محفلی از بحث سیاسی و گفت‌و‌گو از نامزدهای انتخاباتی بی‌نصیب نماند، شور و شوق را در خیابان‌ها به راحتی می‌شد دید که نشان از اعتماد مردم به نقش خود در سرنوشت سیاسی کشور داشت.

اما با نزدیک شدن به شب انتخابات و ساعات پایانی رای گیری، آتش‌های فتنه که بعضا از قبل تهیه شده بود از تنور انتخابات زبانه کشید و عده‌ای از طرفی بر آن دمیدند و از طرف دیگر هشدار دادند که دود فتنه را میبینیم! آتشی که اصلا برای رییس جمهور شدن شخص خاصی نبود چراکه حتی قبل از شروع رای گیری هم تاکید می‌کردند که«اگر تغلب شد بریزید تووی خیابان‌ها».

رقابت جدی و پرشور، خواسته مردم در 88

مردم صرفا خواستار یک رقابت جدی و پرشور انتخاباتی بودند اما عده‌ای ساده لوح، فارغ از خواب‌های آشفته‌ای بودند که شیطان بزرگ و دشمنان آزادی و انسانیت برای این آب و خاک دیده بودند و با فریبی بزرگ با عنوان صیانت از آرای مردم، به دام دشمنان ایران و ایرانی افتادند و عمله بی‌جیره مواجب ایشان شدند.

اصلا در اینجا قصد بحث جناحی نداریم چراکه همه جناح های فعال در انتخابات سال 88، کم یا زیاد در دمیدن به آتش فتنه سهیم بودند.

خروش غیرت عاشورایی نصف جهان در 8 دی

اما بحث بر سر بصیرت و حضور به موقع مردم در صحنه است، همبستگی و تمسک به ولایت و ریسمان خدا که جریانات را به میدان مقابله با دشمنان خارجی و اعوان داخلی‌اش کشاند، جایی که آتش خیمه‌های امام حسین را دیدند و فهمیدند که دیگر دعوا برسر انتخاب این یا آن نیست، دعوا بر سر حق و باطل است.

اگر چه یک ایران آن هم به صورت خودجوش در برابر این فتنه، در 9 دی ماه به پاخواست، اما مردم اصفهان در 8 دی ماه، به خیابان ها ریختند تا در میدان ولایت‌مداری و حق طلبی و همچنین مبارزه با نفاق و عداوت، عقب نمانند.

 

تأثیرحرکت پیشتازانه 8 دی‌ 88 مردم اصفهان در جغرافیای سیاسی

علی‌رضا احساندوست، تحلیل‌گر و کارشناس مسائل سیاسی-فرهنگی در این رابطه میگوید: ما توانستیم هم به‌صورت سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری، این توطئه دشمن را با عوامل نادان و یا عامد داخلی‌شان سرکوب کرده و به شکست بکشانیم، مردم اصفهان در این حرکت عمومی کشور پیشتازی کردند و حرکتی که ملت ایران انجام دادند، در گوشه و کنار کشور، مانند برخی مقاطع دیگر، چه در دوران انقلاب و چه پس از آن، که این حرکت مردمی قیام و رنگ بوی دیگری داشت و حضور میدانی و عملی مردم درصحنه دفاع از انقلاب که حقیقتاً خودجوش بود و حرکت طوفنده ای شد و کل نقشه دشمن را نقش بر آب کرد.

مسؤول وقت بسیج دانشجویی استان اصفهان ادامه داد: در 8 سال دفاع مقدس و مقاطع بعد از آن بارها دیده‌ایم که کلیت مردم انقلابی و مسلمان ایران به‌ ویژه مردم اصفهان به‌صورت خودجوش، بافهم و بصیرت بالای خود توانسته‌اند در حقیقت توطئه‌ها را شکست دهند که این امر به نظرم نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود و به‌ویژه مردم ولایت مدار اصفهان این حرکت را در 8 دی‌ماه سال 88 رقم زدند و این حرکت، به قول برخی از تحلیل‌گران جهان توانسته در گستره جغرافیای سیاسی و مردمی ایران اسلامی اثر خود را داشته باشد.

فارغ از جریانات سیاسی و حزب و اشخاص و همچنین اختلاف نظرهایی که همواره بوده و هست و خواهد بود، مردم ایران پرشور به رقابت پرداخته‌اند اما برسر اصول اساسی خود هیچگاه کوتان نیامده‌اند و در مقابل دشمن، دست رقیب خود را محکم به نشانه دوستی و همبستگی می‌فشارند.

همان‌طوری که در روز بصیرت مردم ایران به دنیا نشان دادند اگر رقابتی هست، همبستگی از رقابت قوی تر است، نمونه این اتفاقات را در وقایعی همچون تشییع سردار سلیمانی هم دیدیم که مردم نشان دادند سردار متعلق به یک جریان خاص نیست و در دل ایرانی جای دارد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ج۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: 8 دی 88 در اصفهان فتنه 88 حماسه مردم اصفهان در 8 دی اصفهانی ها در 8 دی حماسه حضور مردم اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۹۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حمید محمد بن سالم روز دوشنبه در آیین افتتاحیه اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا، اظهار داشت: از رئیس اتاق بازرگانی اصفهان و اعضای این مجموعه بابت میزبانی بسیار خوب تشکر می‌کنیم، باعث افتخار است که امروز در این مجمع حضور داریم، ما برای اولین‌بار است که به اصفهان می‌آییم و روز گذشته با یک اصفهان‌گردی در سطح شهر متوجه شدیم، اصفهان یکی از شهرهای زیبا برای گردشگری است.

وی گفت: در سال‌های گذشته مجمع جهانی اتاق‌های بازرگانی در دبی برگزار شد و آنجا موضوع تغییر سرویس‌های اتاق‌های بازرگانی مطرح شد، براین‌اساس ما می‌خواهیم تغییرات جدیدی به وجود بیاوریم. سرویس‌های جدید باید ایجاد شوند و سپس ارتقا یابند، ما نیاز داریم از هوش مصنوعی استفاده کنیم و به‌عنوان اتاق‌های بازرگانی باید اطمینان داشته باشیم که فعالیت‌ها نرم و روان انجام می‌شوند.

دبیرکل اتاق بازرگانی و صنایع امارات با تاکید بر اینکه در این مجمع باید توانایی کشورها را در نظر بگیریم، تصریح کرد: ما در امارات متحده عربی و در اتاق بازرگانی آمادگی کامل داریم تا تجارب دیگران را یاد بگیریم و تجارب خود را به اشتراک بگذاریم، خوشبختانه تاکنون روابط خوبی با اتاق بازرگانی ایران داشته‌ایم، اما اکنون نیازمندیم بدانیم چه قدم‌هایی باید برداشته شود تا بتوانیم مسیر را برای بخش‌های خصوصی هموار کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع گفتگوی همکاری آسیاAsia Cooperation Dialogueبا هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است.

کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

کد خبر 6092332

دیگر خبرها

  • سرمربی زودتر از بازیکنان در چمن/ قدیمی ها هو شدند
  • معاون سیاسی استانداری اصفهان در مدرسه دوران تحصیل خود حضور یافت
  • دعوت خانواده شهدا از مردم برای شرکت دراجتماع مردمی درگلستان شهدا
  • نقش بی‌بدیل اساتید در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس