Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-05-04@23:23:18 GMT

هیات مدیره استقلال از هتل دار تا برج ساز!

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۹۰۱۷۰

شاید برای خیلی ها سوالی پیش آمده باشد که اعضای هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس چگونه انتخاب می شود؟ پشت این انتخاب ها یک فرد است یا یک مجمع؟

به گزارش طرفداری، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مجمعی دارند که رییس هر دو مجمع سرخابی ها مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش است. نگاهی به چارت پایین تر از مجمع نشان می دهد هر مجمع سرخابی ها تشکیل شده از یک هیات مدیره جداست و اعضای هیات مدیره استقلال و پرسپولیس از سوی مجمع انتخاب می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارت دیگر در این خصوص در مجمع بحث شده و در نهایت تصمیم آخر را مسعود سلطانی فر می گیرد.

تعداد اعضای هیات مدیره استقلال و پرسپولیس مثل هر هیات مدیره ای باید فرد باشد؛ فعلا هیات مدیره سرخابی ها چیدمان 5 نفره دارد. اعضای هیات مدیره ای که از سوی رییس مجمع معرفی می شوند، بعد از تشکیل جلسه، می توانند با آرای خود رییس هیات مدیره و مدیرعامل را انتخاب کنند.

اکنون سال هاست هیات مدیره استقلال از 5 نفر تشکیل شده است. با این حال شاید سوالی که پیش می آید این است که چیدمان این نفرات به چه شکلی بوده و بر چه اساسی این 5 نفر انتخاب می شوند؟

چیدمان هیات مدیره استقلال و پرسپولیس

در گذشته چیدمان 5 نفره باشگاه استقلال و پرسپولیس معمولا به شکل زیر بود:

1 نفر از پیشکسوتان هر باشگاه که نماینده پیشکسوتان و عضو فنی هیات مدیره محسوب می شد. 1 نفر از وزارت ورزش که معمولا رییس هیات مدیره هم می شد. یکی که رابط هیات مدیره و وزارتخانه باشد. 1 نفر مرتبط با مجلس که یا نماینده مجلس بود یا از مدیران مجلس که بتواند بسیاری از مشکلات را مرتفع کند! 1 نفر فرهنگی  1 نفر اقتصادی که بعضا حکم عابر بانک هیات مدیره را داشت.

البته لازم به ذکر است که چند سالی می شود که حضور یک نفر از مجلس در هیات مدیره ممنوع شده است. سال های پیش شاهد حضور افرادی مثل حسن زمانی که مدیر مجلس بود یا کسانی که نماینده مجلس بودند، در هیات مدیره آبی ها بودیم.

این چیدمان حالا متفاوت شده است. نگاهی به هیات مدیره فعلی استقلالی ها نشان می دهد دیگر سال هاست خبری از پیشکسوتی در هیات مدیره نیست در حالی که روزگاری منصور پورحیدری، ماجدی، جواد زرینچه، قراب و ... در هیات مدیره آبی ها حضور داشتند.

در حال حاضر حجت نظری (عضور شورای شهر)، آصفی (از بدنه دولت)، اسماعیل خلیل زاده (فرد اقتصادی) و مهدی عبدیان (فرد اقتصادی) در هیات مدیره آبی ها حضور دارند و اگر اتفاق تازه ای رخ ندهد، مددی مدیرعامل فعلی هم به هیات مدیره اضافه می شود.

نگاهی گذرا نشان می دهد نه خبری از پیشکسوت و فرد فرهنگی است و نه خبری از فردی که نماینده وزارت ورزش است.

البته حجت نظری در زمینه های فرهنگی فعال بوده و کارهای فرهنگی زیادی را طی سال های اخیر مثل برگزاری جشنواره جایزه ناصر حجازی انجام داده است.

آخرین فردی که از وزارت ورزش هم انتخاب شده، احمد سعادتمند بود که چند ماه پیش از هیات مدیره آبی ها جدا شد.

نگاهی به نفرات هیات مدیره استقلال بیانگر یه مورد عجیب است؛ حضور دو فرد اقتصادی!

این موضوع به این دلیل عجیب است که پس از اینکه طی سال های اخیر پای اسپانسر و کارگزار به میان آمد و صحبت از این موضوع شد که کارگزار می تواند هزینه های سرخابی ها را تامین کند، دیگر حضور فرد اقتصادی آن هم نه یکی بلکه دو نفر کمی عجیب است! اصلا وقتی قرار است اسپانسر تمام هزینه ها را تامین کند دیگر به فرد اقتصادی نیازی هست؟ مگر قرار نبود همین ستاره مربع ها و اسپانسرهای مشترک و کارگزارهای کارفرما و مثلا کار راه انداز (!) خرج استقلال و پرسپولیس را بدهند؟ در این صورت چرا صندلی هیات مدیره در اختیار فوتبالی ها قرار نمی گیرد؟

مشاورین قرار است چه کمکی کنند؟

امروز اعلام شد همتی و نامداری به عنوان مشاورین هیات مدیره باشگاه استقلال انتخاب شدند. حالا یک سوال پیش می آید. با وجود اسپانسر مشاوره این دو مشاور جدید اعضای هیات مدیره استقلال قرار است چه کمکی به استقلال کند؟ یک برج ساز قرار است در راه ساخت برج استقلال کنار هیات مدیره باشد یا حضورش به این دلیل طراحی شده که فعلا مطالباتش را نخواهد؟ 

آیا نیاز نیست یک نفر از جنس خود استقلال به هیات مدیره اضافه شود یا حداقل کسی که از درون باشگاه خبر داشته باشد و وعده های متوالی و تو خالی ندهد؟ باشگاهی که با حضور هوادارانش بزرگ شده ولی حالا جای خالی یک نفر از جنس خودش را حس می کند، شاید پیشکسوتی که بزرگ شده همین باشگاه باشد، زندگی اش را گذاشته، بداند هوادار به دنبال چه چیزی است! اگر این حکم های مشاوره حکم آن کشک معروف علی پروین را ندارد، بد نیست هیات مدیره از میان پیشکسوتان هم مشاور یا مشاورانی داشته باشد.

ساختاری که پایدار نمی ماند

اگر وعده های خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس که طی سال های اخیر بارها و بارها شنیده ایم این بار محقق شود، همه چیز در دو باشگاه تغییر می کند؛ به خصوص چیدمان مدیریتی و هیات مدیره!

البته تمام این صحبت ها نه فقط در خصوص استقلال بلکه در خصوص پرسپولیس هم صدق می کند، موضوعی که در آینده ای نزدیک به صورت مفصل به آن هم می پردازیم.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: هیات مدیره استقلال استقلال و پرسپولیس هیات مدیره آبی ها اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال هیات مدیره فرد اقتصادی سرخابی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۰۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند + اسامی و عکس ها

به گزارش جماران؛ به نقل از عصرایران، در روز سه شنبه مجمع انجمن صنفی پایگاه های خبری استان تهران برگزار و اعضای جدید هیات مدیره این انجمن برگزار شد.

در مجمع عمومی‌انجمن که روز سه شنبه گذشته با حضور اعضای انجمن صنفی و نماینده وزارت کار برگزار شد، هیات مدیره انجمن ضمن ارائه گزارشی از فعالیت انجمن، انتخابات اعضای جدید هیات مدیره را برگزار کردند.

در انتخابات برگزار شده، از میان کاندیداهای هیات مدیره، آقایان شاملو(ورزش۳) با ۱۲ رأی، فاتح (سیتنا) با ۱۱ رأی، امیری(تابناک) با ۱۰ رأی، نادعلی(جماران) با ۹ رأی و بربریان (اعتدال)با ۸ رأی بعنوان اعضای اصلی و خانم اسکندری(پارسینه) با ۷ رأی و آقای مقدم (الف)با ۵ رأی بعنوان اعضای علی البدل هیات مدیره این انجمن صنفی انتخاب شدند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند + اسامی و عکس ها
  • وکیل جوان و سرپرست موقت هم از استقلال رفتنی است
  • بررسی یک اتفاق بزرگ؛ مصطفی آجورلو به مدیرعاملی استقلال نزدیک است؟
  • یک نام جدید برای پرسپولیس مطرح شد
  • چرا در استقلال کودتا به پا شد؟ / دست رد به سینه پرسپولیس!
  • پست برکناری خطیر در کانال استقلال، منتشر و پاک شد!
  • رسمی؛ علی خطیر برکنار شد
  • کودتای ۵۰ میلیاردی در استقلال | دلیل برکناری خطیر از مدیرعاملی مشخص شد
  • کودتا در استقلال برای ۵۰ میلیارد تومان؟
  • فصل جدید آبی