Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@14:46:23 GMT

ایام فاطمیه سند ارزش و هویت دینی ما محسوب می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۹۰۴۴۲

ایام فاطمیه سند ارزش و هویت دینی ما محسوب می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حضرت پور عصر دوشنبه در دیدار با اعضای دبیرخانه کنگره ملی شعر فاطمی در آذربایجان غربی اظهار کرد: فرارسیدن ایام فاطمیه امسال و تقارن به دلیل شرایط کرونا وضع متفاوتی پیدا کرده و شهر ارومیه در انتظار شور و عزای فاطمی در این شرایط خاص برای تکریم این مناسبت هستند و مدیریت شهری بر این حوزه طبق سال‌های گذشته ورود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در کنار مدیریت شهری تمامی تشکل‌ها و نهادهای مردمی برای اهتمام فضاسازی کوچه به کوچه، منطقه به منطقه و محله به محله حضور پیدا کنند، تصریح کرد: علاوه بر مدیریت شهری، تشکل‌های مردم نهاد فرهنگی و مذهبی از جمله هیأت‌های مذهبی بر این موضوع اهتمام داشته باشند و این روزها که شیوع ویروس کرونا مانع برگزاری آئین‌های ملی و مذهبی شده، اما با فضاسازی‌ها و شهرداری ارومیه آماده است با در اختیار گذاشتن امکانات حمل و نقل با ایجاد حسینیه‌های سیار در نقاط مختلف شهر و ایجاد برنامه‌های مجازی به شرایط عزاداری کمک کنند.

شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: فعالان فضای مجازی، صدا و سیما و تشکل‌های فرهنگی نیز در این خصوص نقش خود را با اجرای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی علاوه بر تبیین واقعیت‌های زندگی بانوی مظلوم اسلام حضرت فاطمه (سلام الله علیها) حال و هوای مذهبی و شهادت ایجاد کنند.

وی افزود: توجه به تأکیدات مسئولان ستاد کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای عدم برگزاری مراسم و تجمعات لازم است با مدل‌های جدید عزاداری و تکریم مناسبت‌ها انجام شود.

حضرت‌پور با بیان اینکه متناسب با وضعیت شهرستان‌ها برنامه‌های شهادت برگزار می‌شود، تصریح کرد: در مراسم شهرستان ارومیه که از سوی شهرداری ارومیه برنامه ریزی شده است اجتماعات زیادی نداریم و در قالب کاروان‌های عزاداری با مشارکت شورای هیئات مذهبی استان آذربایجان غربی در مناطق مختلف شهر در روز شهادت برنامه‌ها اجرا خواهد شد.

شهردار ارومیه با اشاره به کنگره ملی شعر فاطمی در استان اشاره کرد و گفت: شهرداری ارومیه همانند سال‌های قبل از اجرای برنامه‌های فرهنگی، دینی و مذهبی حمایت می‌کند و بر این باور است که با اجرای چنین برنامه‌های بتوانیم رسالت اهل بیت علیهم السلام و شأن و مقام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بر نسل جوان تبیین شود.

حضرت پور اظهارکرد: ایام فاطمیه سند ارزش و هویت دینی ما محسوب می‌شود و برگزار کنندگان چهارمین دوره کنگره ملی شعر فاطمی در ارومیه با قدرت و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برنامه خود را اجرا کنند.

کد خبر 5107177

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری ارومیه محمد حضرت پور ایام فاطمیه ویروس کرونا قاسم سلیمانی بارش برف شیراز آمار کرونا کرمانشاه گرگان 9 دی بوشهر شهرستان کرج شهرکرد شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه ایلام برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۰۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود

حجت الاسلام عباس خرمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به برنامه های دهه کرامت فاصله سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و برادر گرانقدر ایشان امام رضا (ع) بیان کرد: در استان سمنان تمهیدات و برنامه های خوبی اندیشیده شده که در زمره آنها می توان به برنامه های فرهنگی و هنری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اعزام دانش اموزان استثنایی به مشهد مقدس یکی از برنامه های دهه کرامت در استان سمنان است که برای نخستین بار صورت می گیرد، افزود: برپایی موکب‌های امام رضایی در مدارس و همچنین سطح خیابان های شهرهای استان سمنان از دیگر برنامه های این دهه است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در دهه کرامت سفره اطعام رضوی برپا خواهد شد، تاکید کرد: در این حرکت معنوی ۲۰ هزار پرس غذای گرم در استان سمنان توزیع می شود.

خرمیان با اشاره به برگزاری برنامه های قرآنی در استان سمنان بیان کرد: اجرای پویش نوای ملکوت با هدف اشاعه فرهنگ رضوی و الگو پذیری نسل جوان از امام رضا (ع) از جمله دیگر برنامه های این ایام است.

وی از برگزاری همایش استانی دختران فاطمی به مناسبت روز دختر و ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) خبر داد و گفت: اجتماع نوجوانان رضوی در شهرستان‌های استان سمنان از دیگر برنامه های شاخص دهه کرامت در استان سمنان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری محافل انس با قرآن همگانی و همچنین ویژه دانش آموزان در استان خبر داد و بیان کرد: کمپین‌های مجازی برای حضور گسترده مردم با هدف گرامی داشت دهه کرامت و فرهنگ حجاب و عفاف نیز در این ایام راه اندازی می شود.

خرمیان با بیان اینکه ایجاد فضای معنوی و مذهبی و ایجاد نشاط اجتماعی در برنامه های دهه کرامت در سراسر استان سمنان دنبال می شود، گفت: از تمام شهرداری ها و دهیاری ها هم خواسته ایم تا در فضا سازی این ایام به ما کمک کنند.

کد خبر 6092838

دیگر خبرها

  • اعلام جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • 900 برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • روایتی اجمالی از زندگینامه، تحصیلات و خدمات حضرت آیت‌الله رئوفی
  • 9۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند / جایگاه معلم و ارزش علم آموزی از منظر امام رضا(ع)
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود