Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@07:14:41 GMT

۸ زندانی جرائم غیر عمد در قوچان از بند رها شدند

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۹۰۵۰۹

۸ زندانی جرائم غیر عمد در قوچان از بند رها شدند

ایسنا/خراسان رضوی ظهر امروز ۸ زندانی جرائم غیر عمد در قالب اجرای طرح نذر هشتم از زندان قوچان آزاد شدند.

سعید سرباز جانفدا، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان رضوی، امروز در حاشیه اجرای طرح نذر هشتم که در محل اداره زندان شهرستان قوچان برگزار شد، در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در نحوه اجرای طرح نذر هشتم یک بازنگری انجام شد تا افرادی که با وقوع جرمی زندانی می‌شوند، اصلاح و تربیت واقعی شده و پس از خروج از زندان زندگی سالمی را شروع کنند و بازگشتی سعادتمندانه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به انجام آموزش‌های مختلف برای زندانیان افزود: برخی از زندانیان پس از آزادی دوباره به زندان بازمی‌گردند چون جامعه زندانیان را نمی‌پذیرد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان رضوی تصریح کرد: توانسته‌ایم با اجرای طرح نذر هشتم گفتمان زندان را به بطن جامعه کشانده به‌ گونه‌ای که هم‌اکنون محلات و مساجد پای‌ کار آمده و زمینه آزادی زندانیان را فراهم و پس از آزادی این افراد را در مساجد جذب می‌کنند و تا زمانی که به استقلال معیشتی برسند، تحت حمایت روحانیت و مردم محل قرار می‌گیرند تا به وضعیت تثبیت‌ شده برسند.

وی با بیان این نکته که طرح نذر هشتم از ماه گذشته برای نخستین بار در مسجد جوادالائمه(ع) مشهد آغاز شد، گفت: در ادامه برخی مساجد دیگر مشهد اعلام آمادگی کردند و اجرای این طرح در شهرستان قوچان توسط مسجد عسکریه به‌ عنوان دومین مسجد در استان امروز اجرا شد.

سرباز جانفدا اظهار کرد: با اجرای طرح پایش زندانیان مشخص شد در استان خراسان رضوی ۱۶ هزار زندانی وجود دارد که جرم اکثر آن‌ها در رابطه با جرائم مواد مخدر است که با اجرای طرح‌های درمانی در داخل و خارج زندان امید می‌رود این میزان کاهش پیدا کند.

حسین ولیدخت، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قوچان، نیز با اشاره به اجرای طرح نذر هشتم گفت: اجرای این طرح اتفاق زیبایی است که به برکت وجود امام رضا(ع) در استان اجرا می‌شود؛ به‌ گونه‌ای که هشتم هر ماه هشت نفر از زندانیان با کمک مومنین و خیرین آزاد می‌شوند.

وی با تأکید بر نقش محوری مساجد در اجرای طرح نذر هشتم بیان کرد: اگر بتوانیم مساجد را پای‌ کار مشکلاتی همچون حبس که یکی از مشکلات اجتماعی است، بیاوریم، به‌ واسطه کمک‌های خیرخواهانه به مددجویان و کمک مومنین در مساجد علاقه به مساجد و معارف اسلامی بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی، امام‌ جمعه شهرستان قوچان، از مسجد به‌ عنوان سنگر جامعه، راهگشا و مشخص‌کننده مسیر جامعه یاد و اظهار کرد: باید فرهنگ‌سازی از مسجد آغاز شود چون مساجد بهترین مسیر برای رشد جامعه را نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: باید برای مسجد در تراز انقلاب اسلامی مسیر اصلاح و اشتغال در جامعه را در نظر بگیریم تا جامعه از این طریق ساخته شود و با توجه به اینکه کسانی که در زندان‌ها قرار دارند، یکی از این گروه‌ها هستند، می‌توان از پتانسیل مسجد برای اصلاح و دیگر موضوعات اجتماعی و برگشت به جامعه و ادامه مسیر استفاده کرد.

همچنین حشمت شاکری رئیس اداره زندان شهرستان قوچان عنوان کرد: طرح نذر هشتم یک طرح معنوی بوده که با خلاقیت مدیر کل زندان‌های استان خراسان رضوی اجرایی شد که طی امضای تفاهم‌نامه‌ای مشترک با امور مساجد مقرر شد مساجد علاوه بر کمک‌های مالی در بعد فرهنگی و ارتباط با زندانیان آزاد شده نیز کمک‌رسانی کنند که قوچان دومین شهر استان در اجرای این طرح است.

وی با اشاره به وجود ۱۰ زندانی جرائم غیر عمد در زندان قوچان گفت: زندانیان آزاد شده ۱۱۷ میلیون تومان بدهی داشتند که با توجه به اینکه از نظر مالی معسر محسوب می‌شدند. شکات مبلغ ۷۱ میلیون تومان را مورد بخشش قرار داده و ۳۶ میلیون تومان از این بدهی توسط خیرین تهیه و پرداخت شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زندانیان جرائم غیرعمد قوچان شهرستان قوچان خراسان رضوی زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۰۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد

به گزارش خبرآنلاین،عباس کشانی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران گفت: زندان‌های سطح پایتخت با میزبانی از ۱۷۹۴ زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست عددی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارد.

ایلنا در خبری نوشت:وی با بیان این که ۱۱۹ نفر از این محبوسان را بانوان شامل می‌شوند، افزود: طبق فرآیند رسیدگی به پرونده مددجویان تحت پوشش ستاد دیه و بنا به ملاحظات مندرج در اساسنامه و شیوه‌نامه اجرایی از جمعیت تقریبا یک‌هزار و هشتصد نفره زندانیان جرایم غیرعمد استان تهران در شرایط فعلی تنها ۳۱۹ نفر مشمول شرایط کمک و مستحق دریافت حمایت‌های حقوقی و مردمی در راستای آزادی قرار دارند و الباقی یا بابت سوء سابقه یا تعدد جرایم عمد و غیرعمد در فهرست مددجویان واجد شرایط قرار نگرفته‌اند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901437

دیگر خبرها

  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • معلم آران و بیدگلی ۲ زندانی را آزاد کرد
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • جمع آوری ۲ میلیارد ریال در جشن گلریزان کشکوئیه