Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، حشمت شاکری ظهر امروز در حاشیه اجرای طرح نذر هشتم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در قالب اجرای طرح معنوی نذر هشتم و به نیت حضرت ثامن‌الحجج(ع) ۸ زندانی معسر جرائم غیر عمد ظهر امروز با کمک خیرین مسجد عسکریه قوچان آزادشده و به کانون گرم خانواده بازگشتند، اظهار کرد: این طرح معنوی در قالب تفاهم‌نامه مشترکی با امور مساجد استان اجرایی می‌شود که در آن مساجد علاوه بر کمک‌های مالی در بعد فرهنگی و ارتباط با زندانیان آزادشده اقدامات خیرخواهانه انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره زندان و اقدامات تأمینی و تربیتی قوچان با اشاره به اینکه مسجد عسگریه این شهرستان دومین نقطه در خراسان رضوی به‌منظور اجرای این طرح است، گفت: در حال حاضر ۱۰ زندانی جرائم غیر عمد در زندان قوچان هستند.

وی بیان کرد: میزان بدهی این هشت زندانی آزاد شده ازنظر مالی معسر  بودند ۱۱۷ میلیون تومان بوده که علاوه بر کمک خیرین برای پرداخت قسمتی از بدهی آن‌ها شاکیان نیز حدود ۷۱ میلیون تومان رضایت داشتند.

۱۶ هزار زندانی در خراسان رضوی وجود دارد

مدیرکل اداره زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان رضوی نیز بابیان اینکه طرح نذر هشتم از دو ماه پیش در این استان آغازشده است، گفت: برای اولین بار مسجد جوادالائمه مشهد پای‌کار آمده و هشت زندانی جرائم غیر عمد را آزاد کرد و در ادامه نیز برخی دیگر از مساجد استان در این زمینه اعلام آمادگی کردند، اما دومین قرعه به نام مسجد عسکریه قوچان افتاد.

سعید سرباز جانفدا تأکید کرد: امروز مساجد با اقدام مؤمنانه پای‌کار آمده‌اند تا با آن‌هایی که نیاز به دستگیری دارند کمک کنند و پس از آزادی زندانی نیز ارتباط مستمر با مسجد برای طی کردن مسیر واقعی اصلاح و تربیت و عدم ارتکاب مجدد جرم صورت بگیرد.

وی یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح نذر هشتم را اصلاح و تربیت واقعی و بازگشت سعادتمندانه زندانیان به جامعه دانست و خاطرنشان کرد: شاید یکی از مهم‌ترین علت‌های برگشت دوباره زندانیان به زندان عدم پذیرش آنان در جامعه باشد اما طرح نذر هشتم گفتمان جدیدی را در سطح جامعه به وجود خواهد آورد.

مدیرکل اداره زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان رضوی یادآور شد: امروز محلات و مساجد علاوه بر فراهم کردن زمینه آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد زندانی را تا رسیدن به استقلال معیشتی تحت حکمایت خود قرار می‌دهند.

مساجد بهترین مسیر برای رشد جامعه را نشان می‌دهند

امام‌جمعه قوچان نیز مسجد را سنگر جامعه دانست و تصریح کرد: مسجد علاوه بر راهگشایی می‌تواند مسیر جامعه را مشخص کند، بنابراین، باید برای رسیدن به بهترین مسیر به‌منظور رشد در جامعه فرهنگ‌سازی را از مسجد آغاز کرد.

حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی بابیان اینکه برای مسجد در تراز انقلاب باید مسیر اصلاح و اشتغال نیز در نظر گرفته شود، گفت: می‌توان از ظرفیت مسجد برای اصلاح زندانی و دیگر موضوعات اجتماعی و حتی برگشت ان افراد به جامعه و طی کردن مسیری درست استفاده کرد.

گفتنی است؛ طرح نذر هشتم به همت اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی و مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی از ۲ ماه پیش آغاز و در آن هرماه هشت زندانی جرائم غیر عمد با برنامه‌ریزی به کمک امامان جماعت، هیئت‌ امنای مساجد و نمازگزاران آزاد و به آغوش خانواده بازمی‌گردند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

منبع: فارس

کلیدواژه: قوچان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مساجد اقدامات تأمینی و تربیتی جرائم غیر عمد خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۰۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛  رئیس سازمان زندان‌های کشور در مراسم آزادی این زندانیان گفت: ۵۰ نفر از این زندانیان، از محکومان جرایم مالی مانند مهریه و نفقه بودند که با کمک ستاد دیه استان آزاد شدند.

غلامعلی محمدی افزود: ۱۰۵ زندانی دیگر نیز با کمک حقوقی و قضایی به مناسب سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان، آزاد شدند.

وی افزود: اصلاح و تربیت مددجویان، مهمترین ماموریت و هدف سازمان زندان‌ها است.

محمدی گفت: تلاش برای آزادی زندانیان جرایم مالی نیز در دستور کار است که ستاد دیه هرمزگان در این زمینه فعالیت خوبی داشته است.

بیشتر بخوانید؛ بهره برداری از ۱۲ طرح و اهدای جهیزیه در زندان‌های هرمزگان

در این مراسم که در سالن آمفی تئاتر زندان مرکزی بندرعباس برگزار شد، به ۱۲ نفر از زندانیان به نمایندگی از دیگر زندانیان، حجم آزادی اهداء شد.

دیگر خبرها

  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • آزادی زندانی با مستمری بازنشستگی
  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • هدیه متفاوت به معلم
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • نور محبوسی که خاموش نشد