Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور بی اثر کردن تحریمها و شکستن آن، لایحه بودجه 1400 و واکسن کرونا را سه محور گفت وگو سران سه قوه نام برد و تاکید کرد که در هر سه مورد اتفاق نظر داشتیم و نسبت به شیوه ها هم نظراتمان نزدیک به یکدیگر است.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در پایان جلسه سران قوا که به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، تاکید کرد: در این روزهای پایانی سال 2020 به مردم عزیز ایران می‌گویم که دو تا بیست در سالی که تمام می‌شود ملت ما کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته دولت نتوانسته نمره بیست بیاورد ولی ملت ما هم در مقاومت و ایستادگی در برابر جنگ اقتصادی و تحریم‌های ضد بشری و ضدانسانی آمریکا و هم در برابر ویروس کرونا نمره بیست کسب کرده است و بحمدالله مردم با ایستادگی، هماهنگی و با اجرای پروتکل‌ های بهداشتی، موفقیت‌های بزرگی را به دست آوردند.
روحانی با اشاره به موضوع بی اثر کردن تحریم ها به عنوان یکی از محورهای گفت و گوها گفت: همانطوری که رهبری معظم فرمودند اولین کار ما باید بی اثر کردن تحریم های غیر انسانی و غیر بشری باشد که در این زمینه گفت و گو های خوبی داشتیم و درمورد شیوه ها و گام هایی که باید برداریم، نظرات مشابه است و اتفاق نظر داریم.
رئیس جمهور افزود: در مورد لایحه بودجه سال 1400 که به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده نیز در مورد اینکه مجلس و دولت در چه مواردی می توانند همکاری کنند و اصلاحات احتمالی که می توانند در لایحه انجام دهند بحث کردیم و بنا شد تیم های اقتصادی دولت و مجلس در این زمینه بحث و گفت و گو کنند.
 روحانی با اشاره به موضوع واکسن کرونا به عنوان سومین موضوع مطرح شده در جلسه سران قوا، گفت:  متاسفانه درمورد واکسن کرونا دو قطبی و بحث هایی در جامعه وجود دارد که سازنده، درست و مفید نیست.
رئیس جمهور با بیان اینکه ما از چند طریق بدنبال تهیه واکسن کرونا هستیم، گفت: مسیر اول تولید واکسن داخلی است که در این رابطه  دو موسسه بزرگ و یک شرکت دانش بنیان درحال فعالیت هستند و امیداریم موفقیت کامل را بدست آوردند.
روحانی مسیر دوم را  ساخت واکسن با همکاری یک کشور دیگر عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم با همکاری یک کشور دیگر واکسن بسازیم.
رئیس جمهور خرید واکسن از خارج را سومین اقدام دولت عنوان کرد و گفت:  برای خرید واکسن از سازمان بهداشت جهانی تحت چارچوب کوواکس اقدامات لازم انجام شده  و در عین حال با یکی دو کشور دیگر هم مذاکره برای خرید واکسن تولید آنها درحال انجام است و مردم مطمئن باشند که خرید واکسن خارجی با اطمینان کامل از کیفیت آن خواهد بود.
 روحانی با بیان اینکه امیدوارم واکسن داخلی هم همه مراحل تولید را طی کرده و با اطمینان کامل در دسترس مردم قرار گیرد، افزود: مردم مطمئن باشند که مسئولان کشور سلامت آنها را به عنوان مهمترین و اصلی ترین موضوع مورد توجه قرار می دهند.
رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: دولت در ماه های باقیمانده تا پایان فعالیت خود، سلامت مردم، شکستن تحریم ها و معیشت مردم را با جدیت و با همکاری قوای دیگر پیگیری خواهد کرد.
متن کامل سخنان رئیس جمهور به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
به مردم عزیز ایران می‌گویم در سال 2020 که تمام می‌شود، 2 نمره 20 کسب کرده‌اند البته دولت نتوانست نمره 20 بیاورد ولی ملت هم در مقاومت و ایستادگی در برابر جنگ اقتصادی و تحریم‌های ضد بشری و ضدانسانی آمریکا و هم در برابر ویروس کرونا نمره بیست کسب کرد و بحمدالله مردم با ایستادگی، هماهنگی و با اجرای پروتکل‌ های بهداشتی، موفقیت‌های بزرگی به دست آوردند.
در جلسه امروز عمدتاً در 3 موضوع با هم صحبت کردیم. موضوع اول همان که مقام معظم رهبری فرمودند که تحریم را بی‌اثر و در قدم دوم تحریم را بشکنیم و در این زمینه گفتگوی بسیار خوبی داشتیم و همه ما نسبت به این اصل اتفاق نظر داریم و نسبت به شیوه‌ها و قدم‌هایی که باید برداریم،  نظراتمان نزدیک و مشابه همدیگر است و ان‌شاء الله این بحث را در جلسات آینده سران 3 قوه ادامه می‌دهیم.
موضوع دومی که بحث کردیم لایحه بودجه سال 1400 است که به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده و نمایندگان محترم مشغول بررسی هستند. ما پیرامون این موضوع که در چه مواردی مجلس و دولت با هم همکاری کنند، بحث کردیم.
راجع به اصلاحات احتمالی که در تنظیم نهایی بودجه باید با هم انجام دهیم، اتفاق نظر داشتیم و راجع به شیوه و موارد، بنا شد تیم اقتصادی دولت با نمایندگان محترم کمیسیون تلفیق و سایر نمایندگان در این زمینه بحث و بررسی کنند.
نکته سومی که در پایان جلسه راجع به آن بحث شد، واکسن کرونا بود. یک دو قطبی و بحث‌هایی در جامعه بوجود آمده که این بحث‌ها سازنده، درست و مفید نیست.
مردم توجه داشته باشند ما از چند طریق دنبال تهیه واکسن هستیم. اولین آن واکسن داخلی است که تقریباً 3 مرکز و البته مراکز دیگر کار می‌کنند و عمدتاً 2 مؤسسه بزرگ و یک شرکت دانش‌بنیان در مسیر تهیه واکسن هستند که کمک‌های لازم به اینها انجام می‌گیرد و امیدواریم موفقیت کامل به دست بیاورند که این مسیر اول ما است.
مسیر دوم ساخت واکسن با یک کشور دیگر است که همکاری‌ها را با یکدیگر شروع کردیم و انجام می‌دهیم و این واکسن ساخت دو کشور خواهد بود که در نهایت به نتیجه برسد و این مسیر دوم است و مسیر سوم خرید واکسن از خارج است که یکی از طریق سازمان بهداشت جهانی است و همان بحث کوواکس است که برای تأمین مالی‌ این واکسن و اینکه به حساب لازم، واریز کنیم، اقدامات لازم را انجام دادیم.
 در عین حال با یک تا دو کشور دیگر در حال مذاکره هستیم تا مقداری واکسن از آنها هم خریداری کنیم و مردم ما اطمینان داشته باشند اگر واکسنی از خارج خریداری کنیم، با اطمینان کامل این کار را خواهیم کرد و در واکسن داخلی هم زمانی مجوز استفاده واکسیناسیون داده خواهد شد که به اطمینان نهایی برسیم و همه مراحل طی شود و امیدوارم مردم همانطور که با آرامش و اجرای پروتکل مسیر را به خوبی طی کردند، در مقابله با این ویروس هم همین مسیر را طی کنند چراکه سلامت مردم برای مسئولین جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوعی است که مورد توجه دولت و همه مسئولین خواهد بود.
سلامت و معیشت مردم و شکستن تحریم، مواردی است که برای ما در باقیمانده ماه‌های پایانی دولت دوازدهم مهم است و ان‌شاء الله هر سه موضوع را با همکاری و هماهنگی کامل دو قوه دیگر انجام می‌دهیم.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته برچسب ها: تحریم ، بودجه 1400 ، واکسن کرونا

منبع: خرداد

کلیدواژه: تحریم بودجه 1400 واکسن کرونا بی اثر کردن تحریم لایحه بودجه واکسن کرونا واکسن داخلی خرید واکسن رئیس جمهور کشور دیگر اتفاق نظر تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۰۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!

سایت اصولگرای مشرق در گزارشی در مورد عملکرد مجتبی ذوالنوری در مجلس نوشت: نماینده ای که فکر می کند نمایندگان اختیار کافی نداشته اند نباید اساسا نامزد انتخابات می شد و اکنون نیز حق ندارد به سیاق امثال میرحسین موسوی؛ زیر میز بازی بزند.

درحالی که مجلس یازدهم به روزهای انتهایی خود نزدیک می شود، سایت اصولگرای مشرق در گزارشی به عملکرد مجتبی ذوالنوری از چهره های نزدیک به جبهه پایداری و نایب رئیس مجلس پرداخته است. در بخشی از این گزارش آمده است؛

مجتبی ذوالنوری، نماینده منتخب قم برای مجلس دوازدهم که در رقابت های انتخاباتی اخیر دست به رفتار عجیب و غریبی هم زد و با یک سخنران محفلی مدعی ارتباط با غیب، جبهه انتخاباتی تشکیل داد، به تازگی طی سخنانی گفته است: اگر بنده رئیس مجلس شورای اسلامی شوم و از بیرون به صورت اتوبوسی و قطاری افرادی را بدون داشتن هیچ آشنایی وارد مجلس کرده و به آنها مسئولیت دهم، آن وقت تکلیف کارمندی که ۲۰، ۳۰ سال در انتظار رسیدن به قله بوده چه می‌شود؟ او دیگر چه‌طور می‌تواند هزینه چند ۱۰ ساله‌اش در خدمت‌گذاری بیشترش را مطلوب کند؟ باید ارزش افزوده‌ای باشد برای این وضعیت. آیا این کارمند انگیزه کاری و همیت در تحول مجلس شورای اسلامی را دارد؟

او می افزاید: بر اثر تغییرات سالیان اخیر و تحولات آیین‌نامه شرایط به گونه‌ای پیش رفته که مجلس شورای اسلامی نماینده‌محور و هیات رئیسه‌محور نیست و رئیس محور است. حال این‌که مجلسی می‌تواند کارآمد باشد که همه نمایندگان در آن تاثیر و سهم داشته باشند. از طرف دیگر گاهی به بهانه گرایش‌های سیاسی، بخشی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی کنار گذاشته می‌شود و در حاشیه قرار می‌گیرند. گاهی نمایندگان در تصمیمات تاثیری ندارند.

ذوالنوری با بیان این‌که اختیار مجلس شورای اسلامی به دستگاه‌های بیرونی واگذار می‌شود تصریح کرد: وجود مراجع فرامجلسی خلاف نص صریح قانون است...این مراجع به جای مجلس و نمایندگان تصمیم می‌گیرند حال این‌که در نهایت باید نمایندگان پاسخ‌گو باشند. مراد من از این صحبت‌ها مربوط به افراد نیست؛ بلکه شرایط ساختاری چنین وضعیتی را رقم زده است؛ اگر رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه سران قوا و شوراهای متعدد تصمیمی می‌گیرند که از جنس قانون‌گذاری است، باید این تصمیم از قبل به اطلاع نمایندگان رسیده و حتی از آنها استمزاج شود.

فرد مذکور همچنین گفته است: چهار سال عمر یک مجلس است ما در هر سال می‌توانیم یک مشکل اساسی اعم از خودرو، مسکن، حساب‌های مالی و اداری و بانکی را در دستور قرار داده و حل کنیم. این اقدامات باعث افزایش مشارکت مردم و سرمایه اجتماعی می‌شود. باید به شکرانه رای مردم مجلس آینده مجلسی کارآمد با اصلاح آیین‌نامه و برگرداندن اختیار به نمایندگان منتخب باشد.

شاید برای مخاطبان جالب باشد که مقام معظم رهبری چند سال قبل در خطابی مستقیم به شخص آقای ذوالنوری تأکید کردند که آتش توپخانه وی در انتقاداتش شدید است!

تذکری که اگرچه انتظار بود ذوالنوری به آن ملتزم شود اما گویا او پس از نزدیک شدن به آن سخنران محفلی مدعی ارتباط با غیب؛ طریقی دیگر برگزیده است...

سخنان ذوالنوری از حیث منطق و سیاست ورزی هم صحیح نیستند.

مثلا او به چه حقی نهادهای کلانی مثل "شورایعالی هماهنگی سران قوا" که با دستور مقام معظم رهبری تشکیل شده است را خلاف قانون عنوان می کند؟

نهادی که اگر نبود؛ بسیاری از تصمیمات ضروری برای مردم و کشور در گیرودار بروکراسی مجلس، نطقهای چند نماینده بی هنر و شوآف های فلان سخنران و بهمان مهره سیاسی سوخته گیر می کرد و بسیاری از مشکلات در جای خود باقی میماند.

از طرفی اگر قرار است که هر تصمیمی در شورای هماهنگی سران قوا گرفته می شود به استمزاج نمایندگان گذاشته شود پس چه حاجت به دستور رهبری و تشکیل یک نهاد فراقوه ای؟

انتظار عقلانیت این بود که آقای ذوالنوری با عنایت به سابقه زیادی که در مجلس و اجرائیات کشور دارد؛ متوجه "مقوله فوریت" و برخی ضرورت ها در تصمیم گیری های کشور باشد و هنگامی که این فوریت بر وظایف مجلس رجحان می یابد؛ امثال ذوالنوری نیز در مقابل مصالح عقلانی تمکین کنند نه اینکه مصلحت های کشور و دستور رهبری را خلاف قانون معرفی کنند.

ماجرای وارد ساختن افراد غیر کارمند به سیستم مجلس و یا انتقاد از رئیس محور بودن مجلس نیز به لحاظ سیاسی واجد ارزش نیستند. چه اینکه اولا همه می دانند که هر مسئولی وظیفه دارد نخبگان را وارد سیستم مدیریتی خود کند. (البته اگر آن افراد ثمرات نخبگی را آشکار نکنند حتما بایستی کنار گذاشته شوند!) و ثانیا قوای یک کشور در تمام ممالک دنیا رئیس محور هستند و نمی توان به خاطر تقلای چند عنصر بی هنر در مخالفت با کارنامه جهادی یک رئیس قوه؛ حرف شاذی مثل انتقاد از رئیس محور بودن یک قوه را پذیرفت.

عجیب ترین بخش اظهارات ذوالنوری اما جایی است که شاهدیم او بر خلاف تمام سابقه اش تقلا می کند جای دولت و مجلس را عوض کند و مجلس را مسئول اجرائیات کشور جلوه دهد.

ذوالنوری مگر به چشمان خودش ندید که مجلس یازدهم برای مسکن و اجاره و اخذ مالیات از خانه های خالی و واردات خودرو؛ ۴ قانون مهم و راهبردی را گذراند اما این قوانین آنطور که باید هرگز اجرا نشدند.

باید دانست که نمی توان حرف غلط را در زرورق هایی مثل "اختیار نمایندگان" پیچید!

دیگر خبرها

  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در بخش فرهنگ و هنر
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند