Web Analytics Made Easy - Statcounter

بزرگترین حوزه نفت و گاز طبیعی چین به رکورد تولید رسید.

به گزارش برنا، امسال معادل بیش از ۶۰ میلیون تن نفت خام و گاز طبیعی در میدان نفتی چانگ کینگ چین تولید شده است. این حجم تقریباً یک ششم تولید داخلی را تشکیل می دهد.

این میدان نفتی که در حوضه اردوس شمال غربی چین واقع شده، از روز یکشنبه ۲۴.۵ میلیون تن نفت خام و ۴۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی (معادل حدود ۳۵.۵ میلیون تن نفت خام) تولید کرده است.

طبق گفته اپراتور چانگ کینگ، شرکت ملی نفت چین (CNPC)، اولین میدان نفتی در این کشور بود که تولید سالانه نفت و گاز آن از مرز ۶۰ میلیون تن عبور می کند. در طول تاریخ ۵۰ ساله خود، میدان نفتی چانگ کینگ نقش مهمی در حفاظت از امنیت انرژی کشور داشته است. گاز بیش از ۵۰ شهر در شمال و شمال غربی چین از جمله پکن، پایتخت چین را تأمین کرده است.

آنطور که ایبنا گزارش داده، در سال های اخیر این میدان نفتی شروع به توسعه منابع انرژی جایگزین روغن شیل کرده و باعث افزایش تولید سالانه خود شده است. شرکت ملی نفت چین گفت: این میدان نفتی به عنوان بزرگ ترین تولید کننده گاز طبیعی در چین به تلاش های چین در جایگزینی زغال سنگ با انرژی های پاک مانند گاز طبیعی و انرژی آبی کمک می کند. پکن قول داده است تا سال ۲۰۳۰ میزان انتشار دی اکسید کربن را به حداکثر برساند و تا سال ۲۰۶۰ به خنثی سازی کربن دست یابد.

تاکنون میدان نفتی چانگ کینگ ۴۶۸.۶ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی تولید کرده است. این معادل جایگزینی ۵۶۲ میلیون تن زغال سنگ استاندارد و کاهش انتشار کربن به میزان ۱.۵۳ میلیارد تن است. این میدان نفتی قرار است تولید سالانه خود را معادل ۶۸ میلیون تن نفت تا سال ۲۰۲۵ برساند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نفت چین میدان نفتی میلیون تن نفت گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۰۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای حفاظت و صیانت از انفال، با اجرای حکم قضایی، اراضی ملی به مساحت تقریبی ۱۰۲۹۷ مترمربع واقع در مراتع ترکاچال روستای میرافضل شهرستان ساری رفع تصرف شد.

این عملیات با حضور سرجنگلبان و نیرو‌های حفاظتی منابع طبیعی ساری حوزه استحفاظی سعیدآباد و مامور پاسگاه انتظامی تلمادره انجام و اعاده به وضع سابق گردید.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • برنامه ریزی برای توسعه ۵ میدان نفتی
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • هم‌میهن آمریکا و انتساب رکورد تورمی روحانی به رئیسی!
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم