Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@20:45:11 GMT

بیمه آسیا در ۹ماه رکورد سال۹۸ را زد

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۹۰۹۲۳

بیمه آسیا در ۹ماه رکورد سال۹۸ را زد

به گزارش اقتصادآنلاین ، به عنوان بزرگترین شرکت بیمه غیردولتی ایران با قرار گرفتن در رتبه دوم فروش بیمه پس از تنها شرکت دولتی صنعت بیمه کشور، در آذرماه امسال بیش از ۶۹۸ میلیارد تومان بیمه‌نامه فروخته که رشدی ۵۵ درصدی نسبت به آذرماه پارسال را نشان می‌دهد.

این در حالی است که میزان خسارت پرداختی این شرکت در آذرماه امسال نسبت به آذرماه پارسال تنها با ۴ درصد رشد مواجه شده و به حدود ۳۸۱ میلیارد تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی شرکت هم از ۸۲ درصد در آذرماه سال ۹۸ به ۵۵ درصد در آذرماه امسال بهبود پیدا کرده است.

بررسی عملکرد بیمه‌گری شرکت بیمه آسیا به مدیرعاملی مسعود بادین همچنین نشان می‌دهد که میزان فروش در ۹ ماه از سال جاری با افزایش ۴۰ درصدی نسبت به همین مدت در سال گذشته به حدود ۶۰۵۷ میلیارد تومان رسیده در حالی که خسارت پرداختی این شرکت تنها ۲۲ درصد رشد داشته و بالغ‌بر ۲۸۹۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

سهم رشته‌ها از پرتفوی آسیا

تا پایان آذرماه امسال سهم رشته بیمه شخص ثالث از کل فروش بیمه آسیا ۴۰ درصد و از کل خسارت پرداخت شده ۴۹ درصد، سهم بیمه بدنه خودرو از فروش ۱۵ درصد و از خسارت ۱۲ درصد بوده و به این ترتیب سهم بیمه خودرو از کل فروش بیمه آسیا در این مدت ۵۵ درصد و از کل خسارت هم ۶۱ درصد ارزیابی می‌شود. البته نسبت خسارت به حق بیمه در رشته بیمه خودرو شامل بیمه بدنه و شخص ثالث و حوادث سرنشین در بیمه آسیا در حدود ۵۵ درصد است که نشان می‌دهد مدیران بیمه آسیا روی میزان فروش شعب و نمایندگان نظارت دارند تا گرفتار پدیده ثالث‌فروشی افراطی نشوند.

این گزارش می‌افزاید: تنها ۱۹ درصد از کل فروش بیمه آسیا در ۹ ماه نخست امسال مربوط به رشته های بیمه درمان و حوادث بوده و ۲۲ درصد از کل خسارتی که این شرکت در مدت یادشده پرداخت کرده مربوط به همین رشته ها می‌شود. ۱۰ درصد از کل حق بیمه تولیدی آسیا در رشته مهندسی، مسئولیت و رشته‌های خاص، ۷ درصد در رشته های بیمه باربری و آتش‌سوزی و ۸ درصد هم در رشته بیمه زندگی بوده و در مقابل از کل خسارت‌های پرداختی سهم رشته بیمه مهندسی، مسئولیت و ... ۴ درصد، بیمه زندگی ۸ درصد و باربری و آتش‌سوزی هم ۴ درصد برآورد شده است.

پربیننده ترین ارائه کارت اعتباری ۵۰میلیونی در شعب بانک‌ها نحوه ثبت اطلاعات چک در سامانه صیاد/ امکان انتقال چک در اپلیکیشن‌ها آغاز مرحله سوم طرح رمز دوم پویا/ تغییر محتوای پیامک رمز یکبارمصرف از امروز سایت تامین اجتماعی واگذاری سهام دولت به ۳بانک بورسی/ کاهش دوره ممنوعیت ترانزیت بنزین

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیمه بیمه مرکزی صندوق بیمه بیمه آسیا شرکت های بیمه ای میلیارد تومان آذرماه امسال بیمه آسیا کل خسارت فروش بیمه رشته بیمه ۵۵ درصد رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۰۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: طوفان و بارندگی‌های اخیر که می‌توان گفت در تاریخ خوزستان بی سابقه بوده، خسارات سنگینی به بخش کشاورزی استان وارد کرده است.

به گزارش تسنیم، مسعود اسدی اظهار کرد: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زار‌های آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و درخوشبینانه‌ترینحالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است.

وی گفت: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: همچنین انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.

اسدی همچنین گفت: از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند

دیگر خبرها

  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • سقوط بزرگ فروش چین در انتظار اپل
  • رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد
  • حیله غیراخلاقی تولیدکنندگان معروف تنقلات برای فروش بیشتر
  • پیش‌بینی‌های ناامیدکننده فروش آیفون در چین