Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، تولید نفت و گاز طبیعی در میدان نفتی چانگ کوئینگ چین تا این زمان از سال جاری، به بیش از 60 میلیون تن رسیده است که این حجم حدود یک ششم تولید داخلی این کشور است.

در این میدان نفتی تا روز یک شنبه 24.5 میلیون تن نفت خام و 44.5 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی (معادل 35.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیون تن نفت خام) تولید شده است.

به گفته پیمانکار این میدان نفتی، شرکت ملی نفت چین (CNPC)، این میدان نخستین، میدان نفتی در چین است که میزان تولیدش از مرز 60 میلیون تن در تولید سالانه نفت و گاز عبور کرده است.

میدان نفتی چانگکوئینگ در عمر بیش تز 50 سال خود، نقش مهمی در حفاظت از امنیت انرژی چین باز کرده است. این میدان، گاز مورد نیاز بیش از 50 شهر در شمال و شمال غرب این کشور از جمله پکن را تامین کرده است.

CNPC اعلام کرد این میدان نفتی به عنوان بزرگترین تولید کننده گاز طبیعی در چین به تلاش های پکن برای جایگزینی زغال سنگ با انرژی های پاک مانند گاز طبیعی و انرژی آبی کمک می کند.

پکن متعهد شده است تا سال 2030 حذف آلاینده های دی اکسید کربن را به حداکثر برساند و تا سال 2060 به ندرت آلایندگی کربن داشته باشد.

وو ژنگ، مدیر بخش توسعه گازی این میدان نفتی به چاینا دیلی گفته است: «میدان نفتی چانگکوئینگ تاکنون 468.6 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی تولید کرده است که معادل جایگزینی 562 میلیون تن زغال سنگ استاندارد و کاهش انتشار کربن به میزان 1.53 میلیارد تن است.»

این میدان نفتی قرار است تا سال 2025 تولید سالانه خود را به 68 میلیون تن نفت برساند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: چین نفت تولید گاز طبیعی میدان نفتی میلیون تن گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۰۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط

علی حسینی می‌گوید: جنگل‌های بلوط لرستان در حکم ذخایر انرژی خاورمیانه و به‌عنوان میراثی گران‌بها نه تنها می‌توانند در کاهش آلاینده‌ها، حفظ آب، تولید اکسیژن و ممانعت از فرسایش و رسوب نقش اساسی ایفا کنند بلکه با مشارکت مردم از طریق تولید فرآورده‌های مختلف می‌تواند اشتغال‌زایی به دنبال داشته باشد.
کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری روغن مستخرج از میوه درخت بلوط با اهداف دارویی (درمان زخم‌ها، کنترل دیابت، بهبود هضم و گوارش، جلوگیری از آسم، بهبود سلامت قلب، جلوگیری از آلزایمر و ضدعفونی کننده)، صنعتی (در صنایع شامپوسازی و صابون‌سازی) و تغذیه‌ای (اسید اولئیک و اسید لینولئیک) را از جمله فرآورده‌های درخت و میوه بلوط عنوان می‌کند.
به گفته کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری اسانس‌گیری از میوه درخت بلوط برای تولید شیرینی، کیک، دمنوش، پماد و کرم‌های که در سلامت پوست و مو موثر هستند، همچنین تولید عصاره از برگ درخت بلوط به منظور افزایش تولید مرکبات از طریق مبارزه با باکتری گرینینگ جهشی در تولیدات کشور و بهبود وضعیت مردم به ویژه جوامع محلی ایجاد کند.
حسینی معتقد است: حفظ ذخایر ارزشمند جنگل‌های بلوط استان بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.
منبع:فارس

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ایراد بزرگ سرمربی بزریلی پرسپولیس | اوسمار تعویض کردن بلد نیست!
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • برنامه ریزی برای توسعه ۵ میدان نفتی
  • هم‌میهن آمریکا و انتساب رکورد تورمی روحانی به رئیسی!
  • دومین اجتماع بزرگ مردمی منطقه ۲۲ برگزار می‌شود
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم