Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@20:41:33 GMT

ابهامات انفجار نشویل آمریکا

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۹۰۹۹۰

ابهامات انفجار نشویل آمریکا

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از شبکه سی ان ان، داگ کورنسکی نماینده ویژه پلیس اف. بی. آی در کنفرانس خبری گفت: اگرچه برخی از حقایق در مورد بمب گذاری انفجار نشویل ثابت شده است، اما انگیزه اصلی آنتونی وارنر عامل بمب گذار هنوز نامشخص است.

کورنسکی افزود: هنوز نوع مواد منفجره مورد استفاده مشخص نشده است و تحقیقات در این مورد همچنان در حال انجام است و شواهد صحنه جرم هنوز در آزمایشگاه ما در حال پردازش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ویژه پلیس اف. بی. آی با رد انفجار نشویل به عنوان اقدام تروریسم داخلی گفت: زمانی اف بی آی یک واقعه را به عنوان تروریسم داخلی ارزیابی می کند که باید از یک ایدئولوژی پشت حادثه برخوردار باشد.

مقام های فدرال آمریکا با شناسایی هویت عامل بمب گذاری در نشویل ایالت تنسی اعلام کردند که وی در جریان انفجار کشته شده است.

مقام ها فدرال افزودند که نمونه دی ان ای برداشته شده از صحنه انفجار با فردی به نام آنتونی وارنر که پیشتر به عنوان عامل حمله معرفی شده بود، مطابقت دارد.

قاضی آمریکایی ایالت تنسی گفت: به این نتیجه رسیده ایم که شخصی به نام آنتونی وارنر فرد بمب گذار است که هنگام انفجار بمب در صحنه حاضر بوده است.

مقام های فدرال اعلام کردند هیچ شواهدی وجود ندارد که کسی در اجرای این انفجار مشارکت کرده باشد.     

انفجار ناشی از بمب گذاری یک خودروی کاروان که در نخستین ساعات روز کریسمس (بامداد جمعه گذشته بوقت محلی) رخ داد باعث تخریب ۴۱ واحد کسب و کار شد.

در یک فیلم که از دوربین مدار بسته یکی از ساختمان‌های محل حادثه به دست آمده بود، صدایی پخش می‌شد که می‌گفت "اگر صدای مرا می‌شنوید، محل را تخلیه کنید."

در جریان این انفجار علاوه بر کشف جسد وارنر، سه نفر دیگر نیز زخمی شدند.

برچسب‌ها انفجار ایالات متحده آمریکا اف بی آی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انفجار ایالات متحده آمریکا اف بی آی انفجار ایالات متحده آمریکا اف بی آی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۰۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل

یک مقام امنیتی نیجر روز جمعه گفت نظامیان آمریکایی در پی استقرار نیروهای روس در پایگاهی که نیروهای ایالات متحده در آن قرار دارند، آمادگی رزمی خود را افزایش داده‌اند.

به گزارش ایسنا، یک مقام آمریکایی روز پنج‌شنبه گفت که نیروهای روسیه در نیجر در پایگاه نظامیان آمریکا مستقر شده‌اند؛ اما تقسیم نیروها به نحوی است که آن‌ها به سربازان آمریکا دسترسی ندارند.

این مقام آمریکایی گفت: «روس‌ها در مجموعه‌ای مجزا مستقر هستند و به نیروها و تجهیزات آمریکایی دسترسی ندارند. ما به نظارت بر این وضعیت ادامه داده و تمامی اقدامات لازم و پیشگیرانه را برای تضمین امنیت نیروها، تجهیزات و تاسیسات آمریکایی به کار می‌گیریم.»

یک مقام نیجر در این رابطه گفت که نیروهای آمریکایی در پی استقرار نیروهای روس در این پایگاه آمادگی رزم خود را افزایش داده‌اند.

وی عنوان کرد که نیروهای آمریکایی با کلاه‌خود و جلیقه ضدگلوله در پایگاه حرکت می‌کنند و به شدت نگران هستند.

در دوازدهم آوریل اعلام شد متخصصین نظامی روسیه به نیجر رفتند تا در مبارزه با تروریسم به نیروهای نظامی این کشور تعلیم دهند.  

پس از کودتا در این کشور واقع در منطقه ساحل آفریقا، حاکمان جدید آن به‌سرعت گام‌هایی برای قطع روابط نظامی با کشورهای غربی، به‌ویژه فرانسه و آمریکا برداشته و به روسیه نزدیک‌تر شده‌اند.

شورای نظامی حاکم بر نیجر حضور آمریکا را «غیرقانونی» اعلام کرد و عملیات‌های پنتاگون در این کشور را مورد انتقاد قرار داد.

فصل حضور نظامی آمریکا در نیجر به پایان رسیده است و نیروهای نظامی روسیه وارد نیجر شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • فطرت بیدار عامل اعتراض دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی است
  • معلم اساسی‌ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است
  • انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • فیلم/انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا
  • مقام صهیونیست: آمریکا از جنگ خسته شده است
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • آقای همایون شجریان، تو را به خدا بیایید و بگویید ما اشتباه کردیم!