Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت نوواکس روز دوشنبه اعلام کرد بررسی بزرگ مرحله نهایی واکسن کرونای تجربی‌اش را در آمریکا آغاز کرده است.

به گزارش ایمنا، نواواکس مجبور شده بود به علت مشکلات در بالا بردن توان تولیدی‌اش آزمایش واکسنش را دو بار به تأخیر بیندازد.

این کارآزمایی شامل تا ۳۰۰۰۰ داوطلب در ۱۱۵ محل در آمریکا و مکزیک انجام خواهد شد که دوسوم آنها دو تزریق واکسن را با فاصله ۲۱ روز و بقیه دارونما دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نواواکس در مسابقه جهانی برای واکسن کووید ۱۹ نسبت به شرکت‌های دیگر مانند فایزر و مدرنا که مجوز مصرف اضطراری واکسن‌هایشان را به دست آورده‌اند، عقب افتاده است.

اما کارشناسان می‌گویند برای پایان دادن به پاندمی کرونا که تا به حال ۱.۷ میلیون نفر در سراسر جهان کشته است، بیش از یک واکسن لازم است.

نواواکس توافق‌نامه‌های عرضه واکسن را با چند کشور امضا کرده است و قرار است ۶۰ میلیون دوز واکسن برای بریتانیا فراهم کند که یک کارآزمایی مرحله نهایی واکسن هم در آن در جریان است.

انتظار می‌رود داده‌های مقدماتی این کارآزمایی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ اعلام شود.

نواواکس که ۱.۶ میلیارد دلار برای ساخت و آزمایش واکسن بالقوه‌اش از دولت آمریکا گرفته است، دارد آماده می‌شود که تا ژانویه ۱۰۰ میلیون دوز واکسن به این کشور تحویل دهد.

نواواکس همچنین یک کارآزمایی مرحله 2b در آفریقای جنوبی را که جذب داوطلبانش به پایان رسید و ادامه بررسی مرحله اول / دوم واکسن در آمریکا و استرالیا را در دست انجام دارد. داده‌های اثربخشی از این کارآزمایی‌ها احتمالاً در ابتدای سال آینده منتشر خواهد شد.

واکسن نواواکس از پروتئین‌های گل‌میخی سطح ویروس کرونا که عامل ورود آن به درون سلول است، برای تحریک دستگاه ایمنی استفاده می‌کند. این پروتئین‌های ویروسی در داخل ذرات میکروسکوپی قرار داده می‌شوند و بدن تزریق می‌شوند.

نوواکس همچنین یا ماده کمکی یا ادجوآن هم به این واکسن افزوده است که پاسخ ایمنی را تشدید می‌کند. این ماده کمکی یک «ساپونین» یک ماده شمیایی به دست آمده از گیاهان است که به جلب سلول‌های ایمنی به محل تزریق واکسن کمک می‌کند.

منبع: همشهری آنلاین

‌ کد خبر 464891

منبع: ایمنا

کلیدواژه: واکسن واکسن کرونا تست انسانی واکسن کرونا آزمایش انسانی واکسن کرونا کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۱۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف - هرات آغاز شد

تین نیوز

مدیر اجرایی شرکت روسی «افغان گاما» از آغاز ساخت بخش دوم قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات خبرداد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، «امیر حمزه» مدیر اجرایی شرکت روسی «افغان گاما» از آغاز کار ساخت بخش دوم قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات خبر داد و تصریح کرد: این پروژه بخش نهایی این خط ریلی است که از رباط پریان شروع و تا شهرک صنعتی و فرودگاه هرات امتداد می‌یابد.

قرارداد ۵۳ میلیون دلاری ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات با حضور «ملابرادر» معاون اقتصادی نخست وزیر و برخی مقامات حکومت طالبان و همچنین «ایالیا کازاکوف» معاون راه آهن روسیه ماه گذشته امضا شد.

راه‌ آهن هرات-خواف چهار بخش دارد که تاکنون سه بخش آن تکمیل شده و قطعه چهارم آن که از راه آهن خواف-هرات  ۴۷ کیلومتر طول دارد به عنوان بخش نهایی از این پروژه، افغانستان و ایران را به بازار‌های بین‌المللی متصل می‌کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا؛ حذف کننده ایران به المپیک رسید
  • طبیعت و ذوب آهن با هم مساوی شدند
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • فردا قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • اعلام زمان قرعه کشی یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال
  • ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف - هرات آغاز شد
  • زمان قرعه کشی مرحله ۱/۴ نهایی جام حذفی مشخص شد
  • عکس| واکنش اورونوف‌ به حذف پرسپولیس از جام حذفی
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد