Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیرضا سهرابی در گفت و گویی اظهار کرد: از قبل ۳۰ داور داشتیم و باید پوست اندازی می کردیم که این موضوع کار یک نفر نیست و یک سیستم و کمیته داوران هم مجری و نیز اتاق فکر هستیم.

وی افزود: در جلسه ای تصمیم گرفته بودند تا داوران ۲۴ نفر شوند اما مخالف بودم زیرا برخی از داوران به خارج می روند و بعضی دیگر هم محروم می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوران خوب ما به بالای ۴۰ سال رسیده اند و ما هم تصمیم گرفتیم تا با تصمیم کمیته داوران با استان ها تعامل داشته باشیم و از هر استانی یک یا دو داور خوب برای آینده در نظر بگیریم.

رئیس دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال یادآور شد: طبیعی است که تعداد داوران زیاد باشد زیرا ایران یک کشور بزرگ است و ما هم باید انگیزه را در میان دیگر داوران استان ها ایجاد کنیم. برخی از استان ها تنها یک داور دارند و امیدشان به همان داوری است که در لیگ دسته یک یا برتر سوت می زند. بیشتر دواران  برای اولین بار در لیگ برتر سوت می زنند. همانطور که تیمی مانند آلومینیوم اراک برای اولین بار به لیگ برتر رسید، دوارانی که در لیگ دسته اول قضاوت می کردند می توانند بازی های لیگ برتر را سوت بزنند. باید آینده سازی و چند داور را به جمع داور را به جمع داوران لیگ برتر اضافه کنیم.

وی تصریح کرد: داوران باید جایگزین شوند و  تا پنج هفته اول هنوز تیم ها خود را آزمایش می کنند و می توانیم به داورانی که تازه در لیگ برتر سوت می زنند تک بازی دهیم و نهایت دو یا سه سوت بزنند اما در نهایت لیگ برتری شدند و فصل بعد می توانند بازی های بیشتری را سوت بزنند. در ایران تنها ۱۰ داور را می شناسند و ۲۶ داوری که پارسال سوت می زدند نمی شناسند. اشکال این موضوع چیست که داوران اولین سال قضاوت در لیگ برتر را تجربه می کنند.

سهرابی خاطرنشان کرد: فیفا محدودیت سن را در داوری برداشته است. حتی اعلام کرد که  تست های لازم را می گیرد و داوران  بالای ۴۵ سال هم یک سری معاینات دارند. هرچند محدودیت سن برداشته اما نمی خواهیم داور ۴۵ ساله بیاوریم. باید برای اینده سازی یک سری داور بیاوریم. در آیین نامه داخلی داور ۴۵ ساله بازنشسته می شود اما اگر داوری از ۳۵ سالگی آن هم هشت سال به لیگ برتر کمک کند اشکال دارد. زحمات داوران را ببینید. خوزستان و اصفهان داوران بسیار خوبی دارند اما سن آنان بالاست.   ما در تمام نقاط ایران به داوران نیاز داریم. هفت داور در لیست بین الملی داریم و به یک سری داور در لیگ برتر نیاز داریم. برنامه خود را مرحله به مرحله انجام می دهیم و تمام تلاشمان این است  تا داوران جوان با باتحربه ها کنار هم قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: اشتباهات داوران در این چند مسابقه برگزار شده در لیگ برتر از داوران کم تجربه نبوده بلکه از داوران باتجربه در بازی های سنگین تر بوده و این امری طبیعی است. براساس شناختی که داشتیم در بازی های سنگین داوران باتجربه و بازی های سبک داوران کم تجربه را گذاشتیم. دواران جوان را از ۲۵ سالگی به ای اف سی برای آموزش دوره های لازم معرفی می کنیم تا آینده سازی شود.

رییس دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال عنوان کرد: در ای اف سی شرایط فوق العاده ای داریم و برخی بدون اطلاعات فقط انتقاد می کنند و اطلاعاتی از داوری ندارند. مردم بیرون از زمی به داوران خیلی احترام می گذارند اما به هنگام بازی طرفدار تیم خود هستند. در کجا نوشته شده است که اگر شلوغ کنیم تمرکز  داور به نفع ما اشتباه می کند، ممکن است برعکس شود و اگر می خواهیم بازی کنیم با شلوغ بازی نمی شود.

برچسب‌ها باشگاه پرسپولیس کمیته داوران علیرضا سهرابی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باشگاه پرسپولیس کمیته داوران علیرضا سهرابی باشگاه پرسپولیس کمیته داوران علیرضا سهرابی اخبار کنکور لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۲۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتک کاری وحشتناک داور در بازی فوتبال دسته دو جوانان تهران/ دستور موقت برای خاطیان+ فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، روز گذشته ساعت 17 در تهران یک بازی بین تیم های آرمان آفرینان و اتحاد ستارگان در رده جوانان در دسته دو برگزار می شود.

در این بازی کمک داور گل یکی از این دو تیم را مردود اعلام می کند و همین باعث جرقه یک زودخورد شدید بین داور و اعضای تیم یکه گلشان مردود شده می شود.

در فیلمی که در زیر مشاهده می کنید کمک داور به شدت از سوی برخی افراد مورد حمله قرار می گیرد و جالب است که سایر داوران فقط نظاره گر این برخورد فیزیکی هستند.

خبرنگار آنا از هیئت فوتبال تهران درباره این حادثه جویا شد که اعلام شد همان دیروز سید میرشاد ماجدی رئیس هیئت فوتبال تهران نامه برخورد با خاطیان این درگیری را داده و برای آنها دستور موقت صادر شده و قرار است با افراد درگیر در این ماجرا برخورد شدید شود.

متاسفانه در سالهای گذشته در بخش های پایه به خصوص در دسته جات پایین تر به دلیل مسائل مالی و اهمیت نتیجه گیری برای مالکان تیم ها از این نوع اتفاقات زیاد رخ داده اما هیئت فوتبال تهران در نظر دارد برای سال جدید مدل برگزاری مسابقات را با گکاه شتیم ها تغییر دهد تا این تنش های زشت ایجاد نشود.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اخباری: به ستوه‌ آمده‌ایم، برایمان دعا کنید!
  • کتک کاری وحشتناک داور در بازی فوتبال دسته دو جوانان تهران/ دستور موقت برای خاطیان+ فیلم
  • به ستوه آمده‌ایم!
  • حضور داور کشتی خوزستانی در آخرین گزینشی المپیک
  • تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی
  • برایتون - منچسترسیتی؛ ترکیب رسمی
  • با گل هری مگوایر مقابل شفیلدیونایتد؛ رکورد گلزنی در لیگ برتر انگلیس شکسته شد
  • در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!
  • برنامه و داوران یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال
  • تعیین تیم های داوری لیگ برتر با تایید کارگروه صیانت