Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که به صورت جدی به دنبال بازبینی تجارت خارجی کشور هستیم گفت: کشور را باید تولیدکنندگان و کارآفرینان بچرخانند نه هزینه‌های دولتی و باید مدیریت توسعه را به شرکت‌های نامدار و بزرگ بدهیم.

علیرضا رزم حسینی در نشست با اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، افزود: دخالت‌های دستگاه‌های غیر مرتبط را در حوزه تجارت خارجی کاهش می دهیم و بر اساس قانون و با حمایت ارکان نظام، دولت، همکاری و تعامل تشکل ها، انجمن ها و بخش خصوصی به وظایف خود در این حوزه بر می‌گردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه تسهیل فرآیندهای کسب و کار

وی با تاکید بر اینکه در حوزه کسب و کار به دنبال تسهیل امور برای انجام بهتر فرایندها هستیم، گفت : صدور کارت‌های بازرگانی را تسهیل می‌کنیم و سخت گیری هایی که در فرآیندهای صدور کارت بازرگانی از جمله ثبت اقامتگاه اداری و تجاری وجود دارد باید مورد تجدید نظر قرار بگیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه به دنبال شرایط بهتر برای انجام فرآیندهای مرتبط با کسب و کار با حذف بخشنامه‌های زائد هستیم، تصریح کرد: بخشنامه‌های خلق الساعه را در این مدت که در وزارت صنعت، معدن و تجارت مشغول بوده‌ام، حذف کرده‌ام.

مدیریت راهبردی بازار را در دستور کار داریم

رزم حسینی با تاکید بر اینکه مدیریت راهبردی بازار را از دیگر برنامه های خود می داند، افزود: مدیریت دستوری را قبول نداریم، البته این تغییرات هزینه بر است اما با حمایت ارکان مختلف دولت، نظام و بخش خصوصی این مسیر را ادامه خواهیم داد.

وی ترخیص کالاها از گمرکات را از جمله برنامه‌ها برای رفع موانع بازار و مدیریت راهبردی دانست و گفت: این تسهیل روند با پیگیری‌های انجام شده تداوم خواهد یافت.

وزیر صمت همچنین با اشاره به تشکیل چندین شورا در وزارت صمت از جمله شورای معادن و صنایع معدنی، شورای بازرگانی داخلی و بازرگانی خارجی از اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، تشکل ها و بخش خصوصی خواست که مسائل مرتبط را با این شوراهای تخصصی در میان بگذارند.

تصویب ابلاغیه‌های جدید صادراتی با تعامل وزارت اقتصاد، گمرک و بانک مرکزی

رزم حسینی به تعامل خوب این وزارتخانه با بانک مرکزی، گمرک و وزارت امور اقتصادی و دارایی اشاره کرد و افزود: کارهای خوبی در این حوزه شروع شده است و تصویب ابلاغیه های جدید صادراتی در ستاد اقتصادی دولت نمونه‌ای از این همکاری های خوب و تاثیرگذار بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر می‌خواهید اقتصاد شفاف باشد، باید بخش خصوصی حمایت شود، تصریح کرد: مجموعه ارکان حکومت پشت سر برنامه های وزارت صمت است و به اداره این وزارتخانه با استفاده از ارکان حکومت، قوه قضاییه و تعامل با بخش خصوصی اعتقاد داریم.

وزیر صمت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تولید و کارآفرینی بیان کرد: مقام معظم رهبری کارآفرینان و تولیدکنندگان را عابدین می خوانند، در همین راستا باید برداشت‌ها نسبت به کارآفرینی و ثروت‌آفرینی به خصوص در این شرایط سخت کشور، تغییر داده شود.

توسعه متوازن کشور با استفاده از توانمندی شرکت‌های بزرگ و برتر

رزم حسینی از برنامه این وزارتخانه برای توسعه متوازن کشور با استفاده از توانمندی های شرکتهای بزرگ و برتر کشور خبر داد و گفت : کشور را باید تولیدکنندگان و کارآفرینان بچرخانند نه هزینه‌های دولتی و باید مدیریت توسعه را به شرکت‌های نامدار و بزرگ بدهیم.

برچسب ها: وزارت صمت ، تجارت خارجی ، کارآفرینی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000LHp

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: وزارت صمت تجارت خارجی کارآفرینی تجارت خارجی رزم حسینی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۲۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است

به گزارش خبرنگار مهر، طاها سمیعی ظهر دوشنبه در کمیته پالایش کارت‌های بازرگانی اظهار کرد: طی سال گذشته در مجموع از ۳۳۴ کارت بازرگانی فعال در حوزه تولیدی و غیر تولیدی در استان کردستان استفاده شده که مجموع ارزش بازگردانده شده حاصل از فعالیت این کارت‌ها، ۲۰۰ میلیون و ۷۳ هزار و ۱۶۴ یورو بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت بازرگانان با استفاده از کارت‌های بازرگانی، ۱۵۵ میلیون و ۴۴ هزار و ۳۴۴ یورو در بخش تولید و یک میلیارد و ۷۰۴ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۵۲۴ یورو نیز در بخش غیر تولیدی تعهد سررسید شده ارزی ایجاد کرده‌اند، افزود: اما تنها در بخش تولیدی ۹۲ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۹۵۷ یورو و در بخش غیر تولیدی نیز ۱۰۷۴ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۰۷ یورو ارز بازگردانده شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است، بیان کرد: در این مدت ۲۷۹ کارت بازرگانی نیز تمدید شده است.

سمیعی ادامه داد: از مجموع ۳۵۶ کارت صادر شده، ۳۴۲ مورد در حوزه بازرگانی، ۶ مورد در حوزه صنعت، ۲ مورد در حوزه معدن و ۶ مورد نیز در حوزه کشاورزی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، از نظر تعداد صدور ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی به وضعیت کلی کارت‌های بازرگانی دارای اعتبار و فاقد اعتبار در کردستان اشاره کرد و یادآور شد: در بخش اتاق بازرگانی ۸۰۸ کارت دارای اعتبار و ۳ هزار و ۳۲۶ کارت فاقد اعتبار وجود دارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در بخش اتاق تعاون نیز ۶ کارت بازرگانی فعال و ۱۳۵ کارت بازرگانی فاقد اعتبار وجود دارد و در مجموع از ۴ هزار و ۲۷۵ کارت موجود در هر ۲ بخش، ۸۱۴ کارت فعال و ۳ هزار و ۴۶۱ کارت نیز غیرفعال است.

کد خبر 6092099

دیگر خبرها

  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذران ۱۰۳کشور از ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند