Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید ابراهیم عامریان تهیه کننده سینما  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تبعات مثبت و منفی پررنگ‌تر شدن تولیدات سریال‌های نمایش خانگی و تاثیر این موضوع در دراز مدت روی سینما گفت: ما دو دسته مخاطب در سینما داریم؛ عده‌ای سینما دوست هستند، فیلم‌ها را فقط در سالن می‌بینند و مفهوم واقعی آن را می‌فهمند، اما برای دسته بعدی فرق نمی‌کند فیلم را در سینما یا در صفحه تلویزیون و خانه ببیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تهیه کننده «تگزاس» افزود: برای دفع مخاطبانِ دسته اول، احساس خطری وجود ندارد؛ چون اولویت اول و آخرشان سالن سینما است و هیچ وقت با دیدن یک اثر در خانه و روی صفحه تلویزیون راضی نخواهند بود. اما برای دسته دوم باید احساس خطر کرد؛ چراکه اگر کیفیت آثار شبکه نمایش خانگی بالا باشد، به طور قطع دیگر آن‌ها به سینما نمی‌روند. چنین افرادی به دلیل اینکه سینما رفتن در اولویتشان نیست، عادت می‌کنند که در خانه فیلم ببینند.

بیشتر بخوانید

تبعات مثبت و منفی افزایش تولیدات در شبکه نمایش خانگی

تهیه کننده «دینامیت» ادامه داد: اگر فرض کنیم این دو دسته هرکدام پنجاه درصد از مخاطبان سینما باشند، حداقل بیش از نصف دسته دوم را از دست خواهیم داد. این کاهش مخاطب روز به روز هم بیشتر می‌شود. این روزها مخاطبان پلتفرم‌ها به شدت افزایش یافته است. این موضوع نیز به خطر از دست دادن بیشتر مخاطبان سینما در آینده می‌افزاید.

وی درباره تاثیر بر بالا رفتن دستمزد بازیگران اظهار کرد: همان موقع هم که سینما و شبکه نمایش خانگی فعال بودند، رشد دستمزد بازیگران وجود داشت. بنابراین نمی‌توانیم همه مشکلات سینما را گردن نمایش خانگی بیندازیم، اما واقعیت این است که نمایش خانگی در دستمزد بازیگران موثر است. یک سری بازیگر وقتی سریال کار می‌کنند در ذهنشان این را حلاجی می‌کنند که در یک سریال فلان دستمزد را می‌گیریم، اما در یک فیلم سینمایی کمتر خواهیم گرفت؛ بنابراین سریال کار می‌کنیم. این بازیگران به زمانی که تولید یک سریال از آن‌ها می‌گیرد، فکر نمی‌کنند.

عامریان در پایان عنوان کرد: اتفاق بدی که افتاده است، مربوط به توقع بازیگران از دستمزد ثابت است. برخی از هنرپیشگان توقع دارند، برای هر فیلمی که بازی می‌کنند، دستمزد مشخصی دریافت کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فیلم سینمایی سینمای ایران نمایش خانگی نمایش خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۲۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی شکایت کرد

به گزارش خبرآنلاین، مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضایی وزارت آموزش و پرورش از شکایت و اعلام جرم رسمی آموزش و پرورش علیه دست اندرکاران اصلی یکی از سریال‌های نمایش خانگی خبر داد.

مهر در خبری نوشت: امید رضاوند مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضائی وزارت آموزش و پرورش از شکایت و اعلام جرم رسمی دفتر حقوقی و قضائی وزارت آموزش و پرورش علیه دست اندرکاران اصلی یکی از سریال‌های نمایش خانگی خبر داد.

رضاوند با اشاره به شأن و جایگاه رفیع و والای معلم در جامعه، اظهار کرد: علیرغم این مهم که معلّم به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت، از نقش و جایگاه منحصر به فردی در جامعه برخوردار بوده و نقش وی در هدایت آینده‌سازان این جامعه غیرقابل انکار است، چندی پیش در یکی از سریال‌های نمایش خانگی نسبت به این قشر فرهیخته، توهین و اهانت و هتک حرمتی صورت گرفته که این رفتار ناشایست موجب جریحه‌دار شدن احساسات عمومی جامعه به ویژه فرهنگیان شده است.

مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضائی با تاکید بر اینکه وزارت‌آموزش و پرورش اولین مدافع حقوق معلمان است و یکی از وظایف دفتر حقوقی و واحدهای حقوقی تابعه در سراسر کشور نیز معاضدت قضائی از جامعه یک میلیونی فرهنگیان است اعلام کرد: در جهت برخورد با این اقدام ناشایست و غیر اخلاقی نویسنده و کارگردان و عوامل سریال یاد شده، شکایت و اعلام جرم رسمی وزارت آموزش و پرورش به دادستان عمومی و انقلاب ارائه و توقف پخش سریال مورد اشاره و برخورد قانونی لازم تقاضا شده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903422

دیگر خبرها

  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال‌ نمایش خانگی
  • آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی شکایت کرد
  • تهیه‌کننده نون‌خ: سعید آقاخانی دستمزد نجومی نگرفته/ آمار مخاطبان تلویزیون بیش از آن چیزی است که گفته می‌شود
  • عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند
  • بازیگری متفاوت عمو پورنگ؛ منتظر این سریال در نمایش خانگی باشید
  • عمو پورنگ با «لالایی» بازیگر می‌شود / جزئیات پخش سریال عمو پورنگ در شبکه نمایش خانگی
  • عمو پورنگ با «لالایی» به شبکه نمایش خانگی می‌آید