Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، تزریق امید در جامعه ، در همه ارکان، سطوح و لایه‌های جامعه بسیار مهم و ضروری است و- مردم با داشتن این گل واژه موفقیت از یک سو بهتر می‌توانند برای پیشبرد امور حکومت و خود گام بردارند و از سویی همراهی بهتری با ارکان حکومت در تحقق امور و طرح‌ها خواهند داشت.

امید به افراد حس عمیق امن بودن و قابل اعتماد بودن را می‌دهد و آنها را به سمت تلاش بیشتر برای دستیابی یه موفقیت‌ها می‌کشاند و از سویی امید اجتماعی و امیدواری برگرفته از احساس خوشبینی فرد نسبت به آینده است و هنگامی که از این تعبیر استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید مشترک یک ملت و امت نسبت به آینده شان را نشان می‌دهد که می‌تواند برآمده از غرور ملی، حس وطن دوستی و اعتماد به نفس باشد، انگیزه و شوق برای تلاش، تاب آوری و تحمل مشکلات، ظرفیت آرزومندی و داشتن آرزوهای بزرگ، همگی از نشانه‌های یک انسان یا ملت امیدوار است.

جامعه امیدوار به جلو می‌نگرد و آینده را روشنتر از حال می‌بیند و بر این اساس امید بزرگترین سرمایه اجتماعی یک ملت است که به آن می‌بالد، بنابراین امید اجتماعی ابزاری مفهومی است که نشان می‌دهد چگونه می‌توان از وضع کنونی به شیوه مسالمت جویانه به آینده بهتری رسید و حس امید و امیدواری عزیمتی مطلوب از نقطه کنونی جامعه به نقطه‌ای موفق در راستای پیشرفت و بهبود اجتماعی است که از ایجاد یأس اجتماعی جلوگیری می کند.

در این راستا شماری از صاحب‌نظران عرصه اجتماعی، سیاسی و روانشناسی در استان اصفهان معتقدند که لازمه رشد و پیشرفت و رفع مشکلات در کشور تزریق امید و نشاط و به نوعی امیدآفرینی در جامعه است.

نقش عوامل زمینه‌ای و پیشران در امید اجتماعی

استاد جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان درباره علل کاهش امید در جامعه گفت: این مساله یکسری عوامل زمینه‌ای و یک دسته عوامل پیشران که نقش موثری در بهسازی امید اجتماعی دارند را شامل می‌شود.

رضا اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شرایط زمینه‌ای آنچه که جای تامل دارد این است که اکنون کشور در وضعیت دشوار اقتصادی قرار دارد که  شاخص‌های اقتصادی از جمله شاخص فقر و میزان فلاکت اقتصادی، تورم و بیکاری پدیده ای است که مدام در جامعه رو به رشد بوده است.

وی ادامه داد: تضادهای طبقاتی در جامعه در حال افزایش بوده و مُدام از وضعیت تعادل اجتماعی کاسته می‌شود و از سویی عوامل منطقه‌ای و بین‌المللی به آن اضافه شده که موجب می‌شود که در واقع ناامیدی اجتماعی که برخاسته از مسائل و ابعاد اقتصادی است روبه افزایش باشد.

این جامعه شناس اضافه کرد: جامعه از یک طرف با شرایط تحریمی و از طرف دیگر با محدودیت ارتباطات مالی مواجه است که ساز و کارهای موجود در این زمینه نیازمند بازنگری است و باید در حوزه اقتصادی، مسائلی که تاثیرگذار است از جمله امید اجتماعی را بهبود بخشید.

وی برقراری یک تعامل و ارتباط مالی با سیستم مالی بین المللی را در این راستا راهگشا دانست و گفت: بکارگیری راهبردهای حمایتی با توجه به اینکه میزان سهم فقر مُدام در این سالها در حال افزایش بوده و سهم قابل توجهی از دهک‌های جامعه در خط فقر دارند ضروری است.

امیدآفرینی با خلق فرصت‌های شغلی و افزایش درآمد

اسماعیلی با اشاره به اینکه باید شرایط اقتصادی وارد چرخه و روال دیگری شود، گفت: افزایش میزان درآمد در جامعه و خلق فرصت‌های شغلی بیشتر و  اشتغال کامل‌تر و فزون‌تر و به نوعی گذر از یک اقتصاد مبتنی بر دلالی به یک اقتصاد مولد از جمله راهبردهای اساسی است که می‌تواند امید را در جامعه افزایش دهد.

وی اضافه کرد: امید داشتن یعنی باور و احساسی بهتر برای فردا که بخشی از آن در قلمرو اقتصادی و بازنگری در سیاسیت‌های تولید و رفاه و حمایت‌های اقتصادی است که در این زمینه بسیار تعیین‌کننده است.

این پژوهشگر اجتماعی افزود:  از منظر اجتماعی اگر ببنیم که در جامعه میزان مشارکت اجتماعی پایین باشد و افراد احساس مسوولیت اجتماعی به میزان کفایت نداشته باشند و یا در جامعه نشاط اجتماعی و شادابی وجود نداشته باشد پیامدهای آن در افزایش ناامیدی اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی دیده می‌شود.

استاد جامعه‌شناسی دانشگاه آزاد اصفهان با اشاره به راهبرد لازم برای بهسازی امید اجتماعی گفت: در مرحله اول باید مشارکت اجتماعی افزایش پیدا کند که به بیان دیگر موجب می شود که امید اجتماعی تولید و خلق شود که این مهم می‌تواند از طریق مشارکت اجتماعی صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت مقوله افزایش احساس تعلق و تعهد اجتماعی افزود: در این شرایط افراد جامعه نسبت به محیطی که در آن زندگی می‌کنند و نسبت به ارزشها و هنجارهایی که در جامعه دارند یک احساس تعلقی پیدا کنند و احساس ناهمخوانی در آنها بوجود نمی‌آید.

اسماعیلی افزود: اگر افراد در تحقق اهداف و ارزشهای جامعه مشارکت کنند و احساس وابستگی داشته باشند، امید اجتماعی خلق می‌شود و به بیان جامعه‌شناختی هرچه بیگانگی اجتماعی در جامعه افزایش یابد امید اجتماعی هم رو به کاهش می گذارد.

وی اضافه کرد: راه حل آن است که ما بتوانیم جامعه‌ای با شعاع فراگیر، گسترده‌تر و وسیع‌تری ایجاد کنیم که در رنگین‌کمان اجتماعی، اقلیت‌های قومی و طبقات اجتماعی احساس تعلق به جامعه خود داشته باشند.

افزایش مشارکت پیشران امید اجتماعی 

این جامعه‌شناس تصریح کرد: پیشران امید اجتماعی،افزایش مشارکت اجتماعی و افزایش احساس تعلق اجتماعی است، براساس راهبردهایی که در عرصه کلان مطرح است افزایش تعلق اجتماعی و بهبود تعهد اجتماعی به معنی وفاداری و قبول ارزشها، هنجارها والگوهای عملی در این زمینه است.

این پژوهشگر اجتماعی افزود: در حوزه سیاسیت آنچه موجب افزایش ناامیدی اجتماعی در جامعه می‌شود کاهش کیفیت حکمرانی اجتماعی در جامعه است.

وی اضافه کرد: تعارض‌های سیاسی که در جامعه ایران و در سطوح کلان بین دولت و مجلس گاهی صورت می‌گیرد غلبه دیدگاههای جناحی و تسویه حساب‌های سیاسی است که در پدیده های کلان و حساس اجتماعی و سیاسی و اقتصادی دیده می‌شود.

به گفته اسماعیلی، نزاع‌های سیاسی طولانی موجب فرسایش اجتماعی در جامعه شده که نتیجه و محصول این فرسایش اجتماعی، ناامیدی اجتماعی است.

وی تصریح کرد: ارتقای کیفیت حکمرانی و پاسخگویی به نیازهای مردم در ارتباط با دولت و حکومت از جمله تحقق عدالت، رفاه و امنیت، راهبر پیشران کاهش ناامیدی اجتماعی در جامعه است.

اسماعیلی به اهمیت و تاثیر جداکردن قلمروهای اجتماعی و فرهنگی از قلمروهای کیفری در افزیش امید و نشاط اجتماعی اشاره کرد و گفت: در حوزه‌های قضایی، جامعه‌ای هستیم که به شدت با قانون هایی که مرز بین ماندن در مسیر سلامت و جرم و انحراف بسیار کوتاه است.

وی یادآور شد: به عنوان پیشران نظام قضایی و نقش آن در افزایش امید اجتماعی باید بحث قانون‌زدایی و کاهش تعداد قوانین در جامعه مورد توجه قرار گیرد زیرا مسائلی که ریشه‌های اجتماعی و فرهنگی دارند حالت کیفری پیدا کردند.

این جامعه‌شناس ،حذف نظام تبصره‌ای از نظام قانونگذاری در ایران که محصول آن تبعیض‌های قانونی و آشکار است را عاملی مهم در افزایش امید اجتماعی برشمرد و گفت: در واقع ماده قانونی ثبت می‌شود و زیر آن تبصره‌های متعددی گذاشته می‌شود که هر کدام از تبصره‌ها منافی عدالت حاکم بر قانون است که موجب می شود افراد در فرصتهای حقوقی و قانونی احساس تساوی نکنند و به دلیل حس تبعیض به افزایش ناامیدی اجتماعی منجر شود.

تاثیر پمپاژ خبرهای بد و افزایش ناامیدی در جامعه

استاد جامعه‌شناسی گفت: در عرصه فرهنگی برخی رسانه‌ها با پمپاژ خبرهای بد و ناخوش حوادث و آسیب‌ها، حال جامعه و رغبت آنها به اخبار را بد می‌کنند، راهبرد این بخش هم باید جایگزینی خبرهای خوب و مثبت و از جنس زندگی و به دور از مرگ و نیستی باشد تا وضعیت امید اجتماعی در جامعه بهبود ببخشد.

اتخاذ راهبرد عمل به آموزه‌های دینی

این پژوهشگر اجتماعی افزود: اتخاذ راهبرد عمل به آموزه‌های دینی تا طرح گفتارهای دینی می‌تواند به عنوان مولفه امیدبخش در جامعه محسوب شود در جامعه اسلامی اعتقاد به خدا و توکل به او و اولیای او می‌تواند منشا امید اجتماعی باشد و در واقع بازتعریفی از این مفاهیم و اهداف در زندگی می‌تواند حوزه امید اجتماعی را وارد یک عرصه جدید کند.

بیان خویشتنداری و مقاومت ملت مهمترین نقطه بارورسازی امید 

دانشیار علوم سیاسی دانشگاه اصفهان گفت: مهمترین نقطه بارورسازی امید در بین مردم بیان خویشتنداری و مقاومت ملت در عبور از بحرانها و دشواریهای بسیاری است که تاکنون با موفقیت آن را سپری کرده‌اند.

سیدجواد امام‌جمعه‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر وضعیت کشور با یکسری دشوارهای اقتصادی که از سالها قبل وجود داشته ولی با فشارهای آمریکا و همراهی برخی کشورهایی اروپایی تشدید شده که با مشکلاتی مواجه شده است.

به گفته وی از سویی بحران کرونا داستان را سخت‌تر کرده و برخی از مشاغل با مشکلاتی روبرو شدند و یک مقدار شرایط از لحاظ سختی‌هایی که کشور در طول این سالها تجربه کرده دشوارتر شده است.

رسانه‌های خارجی به دنبال تزریق یاس و ناامیدی در کشور

استاد دانشگاه اصفهان گفت: در شرایط فعلی رسانه های خارجی با مدیریت اسراییلی‌ها و آمریکا و تامین هزینه از سوی عربستان، شب و روز در حال سم پاشی هستند و مدام بدنبال تزریق یاس و ناامیدی در جامعه هستند تا مردم را دلسرد کنند و مانع حرکت و همراهی آنها با نظام جمهوری اسلامی شوند، تمام تلاش آنها این است که یک نقطه ضعف، عیب و یا مشکلی را در جایی پیدا کنند و به بزرگنمایی و برجسته کردن آن در اذهان بپردازند.

امام‌جمعه‌زاده با بیان اینکه کسی منکر برخی مشکلات و کمبودها در کشور نیست گفت: به هر حال در هر جامعه‌ای مشکلات در کنار توانمندیها وجود دارد ، رسانه‌های خارجی به هیچ وجه به طرحهایی که در این زمان به بهره‌برداری می‌رسد و به رونق اقتصادی و اشتغالزایی منجر می‌شود نمی‌پردازند تنها به دنبال یافتن و برجسته‌کردن مشکلات هستند.

ایجاد امید در جامعه با بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان افزود: رسانه‌های داخلی باید با تلاش بیشتر به معرفی داشته‌ها و دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بپردازند تا از این طریق چشمه امید را در جامعه به جوشش درآورند و مانع از دیده نشدن نقاط قوت کشور شوند.

وی، این فرهنگ که برخی از مردم به اصطلاح صرف نیمه خالی لیوان را می‌بینند اشتباه دانست و گفت: در عین حالیکه باید برای پُر شدن نیمه خالی لیوان تلاش شود و نقاط ضعف‌ها و کمبودها برطرف شود باید به نیمه پُر لیوان نیز نگریسته و پرداخته شود و این با تاثیرگذاری رسانه‌های داخلی ممکن است.

این استاد دانشگاه یادآور شد: ملت ایران به فرموده امام راحل ثابت کردند که می‌توانند و تاکنون هم با وجود فعالیت بیش از ۴۰۰ کانال خبری ضدانقلاب توانستند در برابر هجمه سنگین علیه این کشور، چهار دهه ماندگاری داشته باشند.

نعمت استقلال در کشور مایه امیدآفرینی

دانشیار علوم سیاسی دانشگاه اصفهان، نعمت استقلال نظام جمهوری اسلامی را نعمتی بزرگ و مایه امیدآفرینی و افتخار در کشور دانست و گفت: از برکت انقلاب اسلامی به سطحی از استقلال دست یافته‌ایم که که اگر سربازان آمریکایی و اسراییلی وارد آبهای کشور ما شوند دستگیر می‌شوند و تا زمانی که از طریق واسطه‌ها عذرخواهی صورت نگیرد آزاد نمی‌شوند در حالیکه تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی چنین نبود.

وی با تاکید بر اینکه باید به داشته‌ها و دستاوردهای انقلاب و تولیدات داخلی بیش از پیش پرداخته شود گفت: با ایجاد امید و روحیه امیدآفرینی می‌توان مشکلات اقتصادی را با مدیریت بهتر و توجه به توانمندیهای داخلی حل کرد.

اعتماد و امید با برخورد قضایی با سوءاستفاده‌کنندگان بیت‌المال

استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان گفت: یکی از راهکارهای دیگر برای جلب اعتماد عمومی و روحیه امید به آینده برخورد قضایی قاطع با افرادی است که از بیت‌المال و سِمت‌ها و پُستهای در اختیار خود سوء استفاده می کنند که این مسیر بصورت جدی در دستگاه قضایی طی می‌شود.

وی گفت: باید در عین حالی که با افزایش مشارکت اجتماعی تلاش برای رفع نقاط ضعف و کمبودها می‌شود، این مهم مُدام به مردم اطلاع‌رسانی و گفته  و حُس و امید خوبی به مردم تزریق شود.

تاثیر همدلی و وحدت بر افزایش مشارکت اجتماعی و حل مشکلات

امام‌جمعه‌زاده افزود: وحدت و همدلی در میان مسوولان موجب همراهی و مشارکت اجتماعی در میان آحاد جامعه برای رفع مشکلات می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان گفت: مردم بطور عموم به مسوولان خود نگاه می‌کنند و بر این اساس رفتار مسوولان در اینکه بتوانند الگویی برای جامعه باشند خیلی نقش تعیین کننده‌ای در اعتماد سیاسی جامعه دارد.

وی ادامه داد: براین اساس مسوولان باید نهایت تلاش و جدیت خود را در افزایش دادن میزان ارتباط و گفت و گو با یکدیگر داشته باشند و سعی کند بیشتر بصورت حضوری و رودررو و با احتراتم با یکدیگر به تبادل نظر و حل و فضل مشکلات بپردازند.

مدرس روانشناسی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: همانطور که در جامعه سرمایه‌های اقتصادی و اجتماعی وجود دارد مقوله‌ای با عنوان سرمایه‌های روانشناختی هست که امید، خوش‌بینی، کارآمدی و تاب‌آوری از مولفه‌ها و زیرمجموعه‌های آن محسوب می‌شود.

مجتبی ناجی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امید به عنوان مولفه زیرمجموعه و تشکیل‌دهنده سرمایه‌ روانشناختی، توانایی‌ها و دارایی‌هایی است که به افراد کمک می‌کند تا در مقابل فشارهای روانی و یا همان استرس و در مقابل عوارض ناشی از تنش‌ها و تعارضات و فشارهای اقتصادی و اجتماعی از فرد محافظت کند.

وی ادامه داد: امید جنبه فردی ندارد و نظام و نهادهای اجتماعی و رسانه‌ها در شکل‌گیری و رشد امید در افراد جامعه تاثیرگذار هستند.

این روانشناس افزود: اینکه امیدآفرینی و اینکه افراد چگونه نگرش مثبت و خوش‌بینانه نسبت به زندگی پیدا می‌کنند متاثر از پیامهایی است که از طریق جامعه دریافت می کنند.

وی تصریح کرد: این پیامها یا در قالب مصاحبه‌های مسوولان یا صاحبان قدرت و یا مشاهدات و برداشت‌هایی است که افراد از صحبت مسوولان می‌کنند.

مدرس روانشناسی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: اگر امید کاهش یابد اعتماد عمومی، مشارکت عمومی و احساس امنیت نیز کاهش می‌یابد.

لزوم  حذف وعده‌های غیر عملی 

وی بیان داشت: وقتی که مسوولی، وعده و قولی غیر عملی و صرف شعاری تبلیغاتی به مردم می‌دهد همین  امر باعث بی اعتمادی و در نتیجه کاهش سطح امید در جامعه می‌شود.

به گفته ناجی، اگر بخواهیم بازنگری در رفتارهای گذشته که منجر به بی‌اعتمادی و عدم مشارکت، احساس ناامنی و ناامیدی و بدبینی شده است داشته باشیم باید تغییری ایجاد کرد که فعل با گفتار همخوان شود.

ناجی تاکید کرد: برای ایجاد اعتماد اجتنماعی مردم باید متوجه همدلی مسوولان یا صاحبان قدرت با آنها شوند اگر مردم این را باور کنند که مسوولان آنها را می‌فهمند و درک می‌کنند با همه مشکلات کنار می آیند که به آن تاب‌آوری می‌گوییم و یکی از سرمایه‌های اجتماعی برای مقامت در مقابل مشکلات و فشارها محسوب می‌شود که علاوه بر اینکه به فرد آسیب نمی‌زند موجب شکوفایی توانایی ها و استعدادهای بالقوه افراد هم می‌شود.

این مدرس دانشگاه افزود: بنابراین اینکه مردم بدانند که دولت و مسوولان برای آنها چه برنامه‌ای دارند که برای رفع مشکلات و مسائل و رشد و تعالی آنهاست علاوه بر امیدآفرینی موجب همکاری و افزایش مشارکت اجتماعی آنها نیز می‌شود.

امید به آینده و نشاط، نیاز وجودی بشر

حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: خداوند به نیازهای بشر آگاه است و نشاط و امید به آینده یکی از نیازهای بشر است تا بتواند زندگی خود را با امید طی کند. 

وی با اشاره به اهمیت اعتماد و توکل به خدا در تقویت روحیه انسانها گفت: ارتباط با خدا، قرآن و معنویت  بخشی از امید به آینده را در انسانها احیا و تقویت می‌کند و موجب بهبود زندگی انسانها می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان یادآور شد: در اسلام و جمهوری اسلامی این ظرفیت وجود دارد که ما ارتباط با خدا، قرآن، نماز و ادعیه‌ها داریم و می توانیم امید به آینده را با مفاهیم و معانی موجود در این حوزه‌ها در مردم زنده نگهداریم.

ایجاد امید با بیان پیشرفت‌ها و توسعه‌های کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به توسعه‌ها و پیشرفت‌های بالغ بر چهل سال از زمان پیروزی انقلاب تاکنون گفت: بیان این میزان پیشرفت و موفقیت به مردم می‌تواند به ایجاد امیدآفرینی و نشاط در کشور منجر شود.

حجت‌الاسلام معتمدی در گفت وگو با ایرنا افزود: بیان توسعه کشور در تمامی حوزه‌ها علاوه برایجاد امید در جامعه می‌تواند اعتماد عمومی به نظام و انقلاب را نیز گسترش دهد.

وی اضافه کرد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب  همواره از مسوولان مطالبه کرده و می کنند که آن خدمتی را که برای مردم انجام می‌دهید به مردم بگویید و گزارش دهید تا علاوه بر ایجاد اطمینان در آنها، به آینده و انقلاب امیدوار شوند و حامی انقلاب باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان بیان داشت: از سویی مسولان باید خود را خادم مردم بدانند و علاوه بر اطلاع‌رسانی از خدمات خود به جامعه،خود را وقف مردم کنند، مردم ما امروز همه مشکلاتی که در بحث کرونا و مسائل اقتصادی دارند را تحمل می‌کنند تا نظام سرپا باشد و وظیفه مسوولان است که با گزارش اقدامات خود به مردم و تبیین طرحهای اجرا شده در چهل ساله انقلاب نسبت به قبل از آن به افزایش اعتماد اجتماعی و در نتیجه امیدآفرینی در کشور کمک کنند.

حجت‌الاسلام معتمدی تصریح کرد: جناح‌های سیاسی نیز باید در سایه اختلاف سلیقه‌ها در مسیر رشد، توسعه و پویایی کشور حرکت و به ایجاد نشاط و روحیه امیدواری در جامعه کمک کنند.

تلاش اصحاب فرهنگ و هنر برای امیدآفرینی در جامعه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: اصحاب فرهنگ و هنر که برخاسته از متن جامعه و بسیار تاثیرگذار هستند و با وجود صدمات بسیاری که در دوران شیوع ویروس کرونا دیدند ولی باز هم در راستای ایجاد و تقویت امید و نشاط در جامعه تلاش می‌کنند تا مردم به آرامش برسند.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگ عمومی استان، تلاشهای خیلی خوبی در حوزه امیدآفرینی با توجه به دایر بودن شورای فرهنگ عمومی در تمامی شهرستانها در حال شکل‌گیری است.

حجت‌الاسلام معتمدی افزود: در این راستا یکی از دستورجلسات در شوراهای فرهنگ عمومی استان  اعتمادسازی، امید به آینده، ایجاد نشاط، سبک زندگی ایرانی اسلامی و شناخت آسیبهای اجتماعی است تا با شناسایی معضلات و رفع آنها، امید به آینده را در جامعه افزایش دهیم.

برچسب‌ها اختصاصی ایرنا اصفهان انجمن روان شناسی ایران جامعه شناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختصاصی ایرنا اصفهان انجمن روان شناسی ایران اختصاصی ایرنا اصفهان انجمن روان شناسی ایران جامعه شناسی اخبار کنکور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزایش مشارکت اجتماعی دانشگاه اصفهان گفت اجتماعی در جامعه ناامیدی اجتماعی افزایش ناامیدی شناسی دانشگاه انقلاب اسلامی امید در جامعه امید به آینده امید اجتماعی داشته باشند جامعه شناسی حجت الاسلام گفت و گو احساس تعلق ایجاد امید روحیه امید جامعه ای رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۲۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای کارگران عزیز کشور است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه‌شنبه هم‌زمان با روز کارگر، در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه با تبریک این روز به همه جامعه بزرگ و محترم کارگری کشور، برگزاری این مراسم پس از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب را فرصتی مغتنم برای اطلاع و پیگیری از منویات و رهنمودهای ایشان نسبت به موضوع کار و کارگران و تلاش در جهت تمهید ساز و کارهای اجرای این رهنمودها دانست.

رئیس جمهور با اشاره به برگزاری این مراسم در کارخانه‌ای بزرگ که محصولاتی قابل عرضه برای بازارهای داخلی و خارجی دارد، محصولات تولید شده در این کارخانه را گواه توانایی و تلاش کارگران و مهندسان و نیز نشان‌دهنده وجود توانمندی در کشور برای انجام کارهای بزرگ دانست و گفت: البته نباید به همین میزان بسنده کرد.

دکتر رئیسی دستاورد دیگر تلاش‌ها و تولیدات این کارخانه و دیگر واحدهای تولیدی کشور را امیدآفرینی با وجود تحریم‌ها و فشارها و برخی کاستی‌ها توصیف کرد که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بوده است و افزود: مسئله امیدآفرینی به تعبیری ترجمان همان شعار ارزشمند «ما پای کار ایران هستیم» شما کارگران عزیز و محترم است که با روحیه ارزشمندتان همانطور که دشمن را در عرصه‌های مختلف ناکام گذاشتید در عرصه اقتصادی نیز ناکام گذاشتید و خواهید گذاشت.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت به عمل آمدن همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر در جهت ارتقای کیفی و کمی روزانه تولید اظهار داشت: ملت ایران و کارگران ما نشان داده‌اند که می‌توانند تولیداتی داشته باشند که کیفیت آن از همه استانداردهای ضروری و جهانی بالاتر باشد، چنانکه در سفر اخیر ما به سریلانکا مهندسان و متخصصان سریلانکایی تاکید داشتند که کار متخصصان ایرانی در ساخت سد و نیروگاه در آن کشور از نظر فناوری و علم‌پایه بودن کاملا به‌روز و حتی بی‌نظیر بوده و برای اولین بار در منطقه کاری با این سطح از تکنولوژی اجرا شده است.

خبر تکمیل می‌شود ... .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • جامع دیدن مسائل از سوی فعالان رسانه و تعامل مسئولان لازمه حل مسائل کشور
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • اقدامات فرهنگی باید باعث امیدآفرینی در جامعه شود
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای کارگران عزیز کشور است