Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محسن میر روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: کمیته ملی المپیک بر اساس برنامه‌ریزی قرار بود هر ماه از پنج تا ۶ تندیس رونمایی کند که به دلیل ممانعت از برگزاری هرگونه همایش توسط ستاد مقابله با کرونا،  امکان رونمایی وجود نداشت.

وی ادامه داد: اما برنامه ساخت تندیس قهرمانان توسط کمیته نه تنها متوقف نشد بلکه هر ماه پنج الی ۶ تندیس ساخته شد تا در فرصت مناسب از آنها رونمایی کند که امروز و پس از ۸۶ روز از چهار تندیس المپیکی و یک تندیس پارالمپیکی رونمایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفر سلماسی نخستین مدال‌آور تاریخ ورزش ایران در رقابت‌های المپیک، سید عبداله مجتبوی آزادکار ایران و دارنده برنز المپیک ۱۹۵۲ هلسینکی ، محمد علی صنعتکاران آزادکار و دارنده برنز المپیک ۱۹۶۴ توکیو، عسکری محمدیان آزادکار و دارنده ۲ نقره المپیک سئول و بارسلونا و مختار نورافشان صاحب چهار مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز در دوومیدانی و پر مدال‌ترین مرد ایران در تاریخ پارالمپیک پنج مدال‌آوری هستند که تندیس آنها با حضور مقامات ارشد ورزش رونمایی می‌شود.

۵۵ سردیس مدال آوران المپیک و ۹ سردیس پارالمپیک

سرپرست موزه ملی ورزش می‌گوید: در مجموع تندیس ۵۵ مدال‌آور المپیکی در تالار مشاهیر ورزش جانمایی می‌شود که از این تعداد ۹ تندیس رونمایی شد و با رونمایی چهارتای دیگر طی امروز، شمار آنها به ۱۳ تندیس می‌رسد.

میر ادامه داد:  همچنین ۹تندیس مربوط به مدال آوران پارالمپیک و یک تندیس مربوط به شهید ورزش است. از بین تندیس‌های مرحوم «سیامند رحمان»، «نیره عاکف»، «قادر مدبر» دارنده طلای پارالمپیک ۱۹۹۶ آتلانتا در دوومیدانی، «اعظم خدایاری» دارنده برنز پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن، «مختار نورافشان» دارنده طلا و ۲ نقره دوومیدانی پارالمپیک ۱۹۹۶ آتلانتا، «زهرا نعمتی» دارنده طلای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن، «علی کشفیا» دارنده طلای پارالمپیک در والیبال، «ساره جوانمردی» دارنده مدال طلای پارالمپیک ریو و برنز پارالمپیک لندن و «محمدرضا رضایی‌جابری» دارنده طلای پارالمپیک در دوومیدانی تنها تندیس مرحوم رحمان و شهید ابراهیم هادی رونمایی شد و امروز هم دومین تندیس مدال آور پارالمپیک مربوط به مختارنور افشان رونمایی می‌شود.

وی گفت: در مجموع تندیس ۵۵ مدال آور المپیک و ۹ مدال‌آور پارالمپیک و یک شهید ورزشکار در تالار مشاهیر به مرور رونمایی می‌شود.  البته از بین ۵۵ مدال‌آور المپیک طی ۶۸ سال ۱۳ قهرمان و از پارالمپیک هم تنها سیامند رحمان فوت کردند.

کسب ۷۰ مدال المپیک در ۶۸ سال

میر درباره تعداد مدال های کسب شده در تاریخ المپیک ایران اعلام کرد: در این ۶۸ سال ۷۰ مدال توسط ۵۵ مدال آور کسب شده است که برخی ورزشکاران سه مدال و برخی ۲ مدال کسب کردند. مرحوم غلامرضا تختی سه مدال (یک طلاو ۲ نقره)، محمدنصیری سرشت در وزنه سه مدال (یک طلا، یک نقره و یک برنز) و هادی ساعی ۲ طلا و یک برنز کسب کرد.

وی گفت: مدال‌های المپیک در این ۶۸ سال در چهار رشته کشتی، وزنه برداری، تکواندو و دوومیدانی کسب شده است که در کشتی ۳۶، وزنه برداری ۲۴، تکواندو چهار و دوومیدانی یک نفر صاحب مدال شدند.

برچسب‌ها موزه ملی ورزش کمیته ملی المپیک تالار مشاهیر ورزش کمیته ملی پارالمپیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موزه ملی ورزش کمیته ملی المپیک تالار مشاهیر ورزش موزه ملی ورزش کمیته ملی المپیک تالار مشاهیر ورزش کمیته ملی پارالمپیک اخبار کنکور رونمایی می شود دارنده طلای دارنده طلا مدال آور ۶۸ سال ۲ نقره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۲۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسرین شاهی صاحب مدال طلا شد/ مدال برنز برای ساره جوانمردی

به گزارش خبرگزاری مهر، نسرین شاهی، ساره جوانمردی و فائزه احمدی بانوان ملی پوش تیراندازی کشورمان در ماده تپانچه بادی بانوان P۲، کلاس SH۱، در مرحله مقدماتی با قرار گرفتن در جمع ۸ نفر نهایی راهی مرحله فینال شدند.

در مرحله فینالی که با حضور ستارگان تیراندازی برگزار شد، نسرین شاهی با ۲۳۹.۷ امتیاز در جایگاه نخست ایستاد و مدال طلا و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. ساره جوانمردی در امتیاز شوت آف با کسب ۲۱۴.۸ امتیاز در رده سوم ایستاد و موفق به کسب مدال برنز شد. فائزه احمدی دیگر نماینده کشورمان با ۱۴۸ امتیاز در رده ششم قرار گرفت.

پیش از این نیز رقیه شجاعی در ماده تفنگ بادی ایستاده در جایگاه هشتم قرار گرفت و تیم تپانچه بادی میکس کشورمان متشکل از محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی به مدال نقره رسیدند. همچنین محمدرضا میرشفیعی در ماده تپانچه بادی آقایان موفق به کسب مدال نقره شد.

این مسابقات با حضور ۱۲۵ ورزشکار ( ۷۱ مرد و ۵۴ زن) از ۲۷ کشور جهان به میزبانی کره جنوبی برگزار می شود.

کد خبر 6089752

دیگر خبرها

  • مدال آوران شانزدهمین لیگ علمی بین المللی پایا گیلان در مراسمی تجلیل شدند
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم
  • ۲ مدال برنز؛ دستاورد ساواته ایران در بلغارستان
  • مدال برنز بر گردن تیرانداز آذربایجان شرقی
  • نسرین شاهی صاحب مدال طلا شد، مدال برنز برای ساره جوانمردی
  • نسرین شاهی صاحب مدال طلا شد/ مدال برنز برای ساره جوانمردی
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی دوومیدانی‌کار ایران
  • کشتی‌گیر بوشهری به مدال برنز رسید