Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس ارشد مسائل سیاسی منطقه غرب آسیا گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی با درایت، اراده، شجاعت و فرماندهی، توانست مردم سوریه را به پای جنگ علیه مخالفان بیاورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین اکبری با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری ۲ شنبه شبکه دو سیما با اشاره به ویژگی‌های شخصی و فردی، سوابق و نقش شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت افزود: ایشان ۲۲ سال در جبهه مقاومت حضور داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاج قاسم همزمان با بحران بوسنی و هرزگوین وارد صحنه مقاومت شد و بحران افغانستان و مسائل فلسطین و لبنان هم وجود داشت، اما در آن زمان موضوع سوریه به شکل کنونی مطرح نشده بود.

 

کارشناس ارشد مسائل سیاسی منطقه غرب آسیا اضافه کرد: آمریکایی‌ها از آغاز بحران در سوریه در سال ۲۰۱۱ همراه با رژیم صهیونیستی و همپیمانان منطقه‌ای خود در صدد بودند تا انحرافی را در اذهان ایجاد کنند و بگویند بیداری اسلامی برخی کشور‌های شمال آفریقا و حوزه خلیج فارس به سوریه هم راه یافته است و برای این منظور برخی تکفیری‌ها را وارد سوریه کردند در حالی که در کشور‌های لیبی، تونس و مصر مردم، خودشان علیه حکومت مستبد قیام کردند.

 

وی ادامه داد: در سوریه آمریکایی‌ها ابتدا با نیرو‌های نظامی و تکفیری و با شعار همسایه‌های سوریه، مبنی بر رفتنی بودن حکومت سوریه وارد شدند و بر اساس محاسبات آن ها، این حکومت در مدت ۲ ماه سقوط می‌کرد.

 

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: آن‌ها برای این منظور انواع جریانات افراط گرا و تکفیری را وارد سوریه کردند.

 

اکبری با اشاره به اینکه در آن زمان، سوریه به جرم ایستادگی در مقابل رژیم صهیونیستی، هیچ هم پیمانی برای دفاع از حقوق خود نداشت افزود: آن‌ها توانستند تا اواخر سال ۲۰۱۳ مجموعه بزرگی از سوریه را اشتغال کنند و تا اواسط سال ۲۰۱۴ تقریباً ۸۰ درصد سوریه توسط جریانات افراط گرا و تکفیری اشغال و حاج قاسم در این شرایط خطرناک وارد سوریه شد.

 

وی ادامه داد: در آن زمان تصور بر این بود که حکومت سوریه شکست خورده است و امکان نجات آن نیست، اما حاج قاسم با درایت، اراده، شجاعت و فرماندهی، به تدریج توانست مردم سوریه را به پای جنگ علیه مخالفان بیاورد و معادلات تغییر کرد و پیروزی‌های حکومت سوریه آغاز و مناطق اشغال شده آزاد شد و دفاع مردم موجب ایجاد امنیت و ثبات شد.

 

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی منطقه غرب آسیا گفت: آمریکایی‌ها می‌خواستند سوریه را درگیر جنگ داخلی کنند و نیرو‌های خود را در آنجا مستقر کنند و حاشیه امنی برای رژیم صهیونیستی به وجود آورند.

 

کارشناس مسائل سیاسی هم در ادامه این برنامه با اشاره به سخنان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی مبنی بر لزوم استفاده به موقع از فرصت‌ها افزود: آمریکایی‌ها خطا‌های راهبردی در سوریه داشتند از جمله این که پیش بینی کردند حکومت سوریه درمدت دو ماه سقوط می‌کند بنابراین همه برنامه ریزی‌های آن‌ها برای دو ماه بود و برای پس از آن برنامه‌ای نداشتند.

 

وی ادامه داد: اشتباه دیگر آمریکایی‌ها این بود که تصور می‌کردند در سوریه، مردم علیه حکومت قیام و آن را ساقط می‌کنند.

 

اکبری با بیان اینکه اشتباه بعدی آمریکایی‌ها این بود که جریانات افراط گرای بیرونی را آوردند و آن‌ها را مسلح و وارد درگیری کردند، اضافه کرد: زمانی که ملتی احساس می‌کند از بیرون به آن‌ها جنگ تحمیل می‌شود و افراد بیگانه در کشورشان عملیات نظامی انجام می‌دهند طبیعتاً باهم متحد می‌شوند.

 

وی گفت: این خطا‌های راهبردی آمریکایی‌ها موجب ایجاد فرصتی شد تا حاج قاسم، مردم را در مقابل یک تهدید بیرونی ساماندهی کند و به این ترتیب وحدت درونی در بین اقوام مختلف سوریه در دفاع از وطنشان شکل گرفت.

 

اکبری افزود: اشکال دیگر آمریکایی‌ها هم این بود که به راحتی سیاستشان را رو کردند و همه این موضوعات عامل وحدت مردم سوریه و ورود مردم به جنگ بود و دفاع ملی و محلی در سوریه شکل گرفت.

 

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به این که روسیه از اواخر سال ۲۰۱۵ وارد بحران سوریه شد، گفت: در این زمان پیروزی محور مقاومت تقریباً مسلم شده بود و در این شرایط، روسیه وارد موضوع شد و توان خوبی را هم پای کار گذاشت.

 

اکبری افزود: این ورود برای روسیه بسیار اهمیت داشت، زیرا تا آن زمان روسیه در صحنه‌های بین المللی نبود و آمریکایی‌ها به شدت آن‌ها را تهدید، تحقیر و تحریم می‌کردند و روسیه با این کار احیاء شد.

 

وی درباره عراق هم گفت: آقای بارزانی تصور می‌کرد داعش هیچ وقت به حریم کردستان عراق وارد نمی‌شود و زمانی که متوجه تهدید جدی داعش علیه خودشان شدند و آمریکایی‌ها و هم پیمانان آن‌ها هم حاضر به کمک نشدند راهی جز کمک گرفتن از جمهوری اسلامی نداشتند و شهید سلیمانی فقط به علت مردم کردستان عراق و نه به خاطر آقای بارزانی و رهبران سیاسی آنها، کمک کرد و توانست کردستان را نجات دهد.

 

اکبری گفت: ارتش عراق؛ کلاسیک بود، اما داعش قدرتی بود که ارتش‌های کلاسیک توانایی زیادی برای مقابله با او نداشتند و نمی‌توانستند تمام کننده داعش باشند، زیرا نوع جنگ و ابزار داعش متفاوت بود.

 

وی افزود: پس از فتوای مرجعیت، دو میلیون عراقی در مدت یک هفته برای دفاع از کشورشان و اسلام و حرم‌ها نام نویسی کردند.

 

اکبری اضافه کرد: این ارتش بسیجی و مردمی به آموزش، سازماندهی و تسلیح نیاز داشت و حاج قاسم سعی کرد برای این منظور کمک کند.

 

وی ادامه داد: عراق در زمان حمله داعش، سلاح، امکانات و هواپیما نداشت و آمریکایی‌ها پول سلاح‌ها را از عراق گرفته بودند، اما چیزی به آن‌ها نداده بودند و اگر آن زمان کمک‌های تسلیحاتی و هواپیمایی ایران نبود معلوم نبود چه اتفاقی برای عراق پیش می‌آمد، زیرا آمریکا داعش را به وجود آورده و قرار بود در عراق مستقر کند.

 

وی با اشاره به اینکه در فاصله کوتاهی «حشدالشعبی» شکل گرفت، گفت: یکی از اهداف آمریکا این بود که هویت ملی عراق را فرو بپاشد و به اختلافات قومی دامن بزند و فتنه‌های مذهبی را توسعه دهد و برای این کار؛ هزینه‌های زیادی را انجام داد.

 

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به این که «حشدالشعبی» برکت الهی بود، افزود: این نهاد، هویت ملی عراق را شکل داد و همه فِرَق در کنار هم جمع شدند.

 

اکبری با اشاره به این که آمریکایی‌ها انتقام داعش را از حاج قاسم گرفتند اضافه کرد: پیروزی بر داعش به نام حاج قاسم ثبت شد و آمریکا نمی‌تواند ادعا کند که او داعش را از بین برد و این برای آمریکایی‌ها غیرقابل تحمل بود، به همین علت مرتکب این جنایت شد.

 

وی با بیان اینکه پس از شهادت حاج قاسم، مجلس عراق تصمیم به اخراج آمریکا از کشورش گرفت، گفت: آمریکایی‌ها بیش از شش هزار میلیارد دلار در عراق هزینه کرد و تلفات انسانی و اعتباری زیادی در آنجا دادند و نمی‌خواهند از عراق بیرون بروند و اکنون به عراقی‌ها التماس می‌کنند که اجازه دهند چند وقت دیگر در عراق بمانند.

 

اکبری افزود: به نفع آمریکایی هاست که از منطقه خارج شوند، زیرا هیچ دستاوردی نداشتند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهید سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی کارشناس مسائل مسائل سیاسی حکومت سوریه آمریکایی ها مردم سوریه حاج قاسم آن زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۳۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع سوریه امروز یکشنبه اعلام کرد که جنگ افزارها و پهپادهای تروریستها را در حومه حلب و ادلب هدف قرار داده است.

در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده است: در راستای ماموریت محوله در مقابله با حملات متوالی تروریستها، نیروهای ارتش سوریه در حومه حلب و ادلب و با استفاده از پهپاد، ادوات و تجهیزات تروریستها را هدف قرار داده و منهدم کردند.

در جریان این عملیات شماری از تروریستها به هلاکت رسیده و برخی دیگر زخمی شدند.

همچنین طبق بیانیه وزارت دفاع سوریه، نیروهای ارتش این کشور در حومه لاذقیه موفق به انهدام چند پهپاد تروریستها شدند. تروریستها قصد داشتند حملات پهپادی انجام دهند.

کد خبر 6091455

دیگر خبرها

  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد