Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس بازار سرمایه گفت:بسیاری از نهاد‌های دولتی، عمومی و خصوصی از جمله شهرداری‌ها و بانک‌ها که دارای املاک زیادی هستند باید مزایده‌های غیرشفاف را کنار بگذارند و املاکشان را در تالار شیشه‌ای بورس به فروش برسانند.

مهدی مهدوی در گفت‌وگو با میزان درباره مزیت ورود عرضه املاک دولتی و عمومی به بورس کالا گفت: از اصلی‌ترین مزایای عرضه املاک و مستغلات در بورس کالا، کشف نرخ منصفانه است به طوریکه این معاملات در سراسر کشور امکان رصد دارد و هر شخصی در هر نقطه‌ای می‌تواند با انجام مقدماتی همچون دریافت کد و انتخاب کارگزار، به دور از تشریفات قانونی و البته فساد‌های احتمالی در روند مزایده‌های غیرشفاف، املاک مورد نیازش را خریداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقتی ملک نهاد‌های دولتی در بورس کالا عرضه می‌شود، حراجی برابر برای همگان ایجاد می‌شود و همه می‌تواند در شرایطی یکسان و شفاف برای خرید ملک اقدام کنند؛ به این ترتیب امکان تبانی بین خریداران که در مزایده‌های سنتی احتمال آن وجود دارد، حذف شده و معاملات در صحت کامل و به نفع فروشنده و خریدار املاک انجام می‌شود.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، با توجه به گستردگی شرکت‌های کارگزاری در کل کشور و مشتریانی که امکان خرید در تابلوی بورس کالا را دارد، اگر نهاد‌های مختلف نسبت به عرضه املاک مازادشان در بورس کالا اقدام کنند این معاملات در زمان کوتاهی رونق می‌گیرد.

خانه دار شدن با فروش متری مسکن

مهدوی در ادامه گفت: علاوه بر عرضه فیزیکی املاک در بورس کالا، فروش متری مسکن در بورس نیز موجب شفافیت، صحت معاملات و کاسته شدن دخالت دلالان و بنگاه‌ها گردیده و به خانه دار شدن مردم و حفظ ارزش سرمایه آن‌ها همسو با نوسانات قیمت مسکن کمک خواهد کرد.

وی در ارتباط با نحوه عرضه مسکن در بورس کالا گفت: با توجه به بازار بورس ایران و ابزار‌های مالی تشریح شده که باید با مبنای شرع نیز همخوانی داشته باشد، می‌توان برای عرضه مسکن در بورس، از اوراق سلف موازی استاندارد که در سال‌های اخیر شرکت‌های پتروشیمی و معدنی از این ابزار استفاده کرده اند، استفاده نمود. در این حوزه شرکت‌ها و پروژه‌های بزرگ در زمینه مسکن می‌توانند اقدام به انتشار اوراق سلف موازی نمایند و خریداران نیز می‌توانند در سررسید به ازای متراژ‌های معینی که تعیین شده، اوراق را تامین کرده و اقدام به تحویل گرفتن واحد مسکونی کنند و یا اینکه اوراق را در سررسید تسویه نقدی کنند.

کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با مزایای ورود عرضه مسکن به بازار بورس کالا، اظهار داشت: تبدیل کردن دارایی به اوراق بهادار و امکان سرمایه گذاری آسان آحاد جامعه بر دارایی‌های مختلف، بازاری شفاف همراه با کشف روزانه قیمت‌ها را ایجاد می‌کند؛ در این زمینه بورس کالا می‌تواند نقش مناسبی در کشف قیمت‌های واقعی براساس معیار‌های واقعی داشته باشد و افراد مختلف نیز در طول زمان سررسید انتشار اوراق سلف می‌توانند براساس نقدینگی خود اقدام به سرمایه گذاری در بازار املاک کنند.

بیشتر بخوانید: تقویت شفافیت بازار مسکن در بورس املاک و مستغلات

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی بازار مسکن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بازار مسکن مسکن در بورس بورس کالا عرضه املاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۳۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در اولویت دولت بوده و در این راستا در این استان می‌توان از ظرفیت بنیاد مسکن نهایت بهره‌برداری را کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رسول عطایی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی اظهار کرد: اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی با جدیت دنبال می‌شود و روستاها نیز ظرفیت بزرگی هستند که می‌توان از این بخش نیز استفاده لازم را کرد.

وی افزود: اجرای طرح‌های مسکن در روستا به‌صورت ویلایی ساخت بوده و این امر اشتیاق متقاضیان ساکن روستا را نیز بیش از پیش افزایش می‌دهد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: این اداره کل آمادگی لازم را دارد تا در اجرای هر چه بهتر طرح نهضت ملی مسکن روستایی شرایط لازم را فراهم کند.

عطایی تاکید کرد: اجرای این طرح نیازمند همکاری بیش از پیش بنیاد مسکن بوده تا شاهد اجرای متناسب طرح نهضت ملی مسکن روستایی در آذربایجان غربی باشیم.

کد خبر 748891

دیگر خبرها

  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • ۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳