Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، هواپیمای غول‌پیکر بوئینگ ۷۳۷ مکس در دو سال اخیر اخبار زیادی را به خود اختصاص داده که دلیل آن، سقوط‌های مرگبارش است. این هواپیما به تازگی دوباره مجوز پرواز دریافت کرده، اما ظاهرا همچنان ایمن نیست چرا که دوباره در آستانه سقوط و مرگ مسافرانش قرار داشته. اخیرا یک نمونه از این هواپیما به علت مشکلات موتور مجبور به فرود اضطراری در آریزونا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به تازگی شرکت هواپیمایی «ایر کانادا» به علت مشکلات در یکی از موتورهای هواپیمای ۷۳۷ مکس خود، یک فرود از قبل برنامه‌ریزی نشده در «توسان» آریزونا داشته است. طبق گفته این کمپانی، در این پرواز تنها سه خدمه حضور داشتند.
این هواپیما قرار بود از آریزونا راهی «مونترال» کانادا شود، اما پس از بلند شدن از فرودگاه خدمه با مشکل در موتور مواجه می‌شوند و یک علامت برای موتور دریافت می‌کنند. پس از این موضوع، آن‌ها تصمیم به خاموش کردن یک موتور می‌گیرند. ایر کانادا در ادامه گفته:
«پس از اینکار هواپیما به سمت توسان هدایت شد و به صورت عادی در همانجا فرود آمد و باقی ماند. هواپیماهای مدرن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند با یک موتور هم کار کنند و خدمه ما برای چنین شرایط و عملیات‌هایی آموزش دیده‌اند.»  
هواپیمای بوئینگ۷۳۷ مکس به علت دو سقوط مرگبار در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ که منجر به مرگ ۳۴۶ نفر شد، تا ۱۸ ماه زمین‌گیر بود و نمی‌توانست پرواز کند. شرکت‌های هواپیمایی از اوایل دسامبر سال جاری میلادی یعنی کمتر از یک ماه پیش دوباره شروع به استفاده از آن کردند. این هواپیما ابتدا توسط برزیل مورد استفاده قرار گرفت.
دلیل این دو سانحه مرگبار، نقص‌های موجود در نرم افزار پرواز خودکار این هواپیما بود و دماغه به طور ناگهانی به سمت پایین جهت‌گیری می‌کرد و موتورها نقشی در آن نداشتند. از آن زمان بوئینگ تغییرات زیادی در بخش‌های مختلف این هواپیما شامل نرم افزار کنترل پرواز آن اعمال کرده. بوئینگ چندین ماه پیش تولید این مدل هواپیما را از سرگرفت.
طبق اعلام خدمه ایر کانادا، فشار کم هیدرولیک موتور سمت چپ و عدم تعادل سوخت در سمت چپ باعث چنین مشکلی شده. با وجود اینکه مسافران هنوز اعتماد کاملی به این هواپیما ندارند، شرکت‌ها برای پرواز مجدد آن عجله می‌کنند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هواپیما فرودگاه بوئینگ کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۳۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابی‌زیبا از رهبرانقلاب درتجمع ضدصهیونیستی در کانادا

قابی‌زیبا از رهبرانقلاب درتجمع ضدصهیونیستی در کانادا

دیگر خبرها

  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟
  • (عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • قابی‌زیبا از رهبرانقلاب درتجمع ضدصهیونیستی در کانادا