Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه نوشت: اداره آمار روسیه اعلام کرد در ماه نوامبر حدود ۲۶ هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کووید- ۱۹ جان باختند و به این ترتیب شمار قربانیان کرونا در این کشور طی یک سال به حدود ۱۸۶ هزار نفر رسید. این آمار طبق یک نظام محاسبه بسیار نزدیک به معیار‌های بین‌المللی به دست آمده است که سه برابر بالاتر از آمار اعلام شده از سوی دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت شمار قربانیان کرونا در این کشور طی یک سال را ۵۵ هزار و ۲۶۵ نفر اعلام کرده است.

 این آمار جدید از این پس روسیه را در جایگاه سوم به لحاظ تعداد مرگ و میر پس از آمریکا با ۳۳۴ هزار و ۶۹۵ مورد مرگ و برزیل با ۱۹۱ هزار و ۵۷۰ مورد قرار می‌دهد.

زانگ زان، شهروند خبرنگار چینی، دوشنبه در چین به چهار سال حبس محکوم شد. وی از ماه فوریه در شبکه‌های اجتماعی گزارش‌هایی به ویژه درباره اوضاع ووهان منتشر کرده بود. وی در ماه مه به اتهام تحریک و تشویق دستگیر شد.

سریل رامافوزا، رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی، دوشنبه اعلام کرد فروش الکل از این پس در این کشور ممنوع است و استفاده از ماسک اجباری خواهد بود. شمار افراد مبتلا به کووید-۱۹ در این کشور از مرز یک میلیون نفر گذشت. رامافوزا گفت مصرف الکل رفتار‌های پرخطر و در نتیجه مراجعه به اورژانس‌ها را افزایش می‌دهد و این در حالی است که این بخش‌ها در حال حاضر کار‌های مهمتری دارند که باید انجام دهند.

در حالی که کارزار واکسیناسیون در کشور‌های اتحادیه اروپا از این آخر هفته آغاز شد وزارت بهداشت اسپانیا عصر روز گذشته اعلام کرد تحویل واکسن فایزر -بایونتک به هشت کشور اروپایی از جمله اسپانیا به دلیل مشکل لجستیک در کارخانه فایزر در بلژیک برای چند ساعت به تاخیر افتاد.

بنا بر اعلام سالوادور ایلا، وزیر بهداشت اسپانیا، این مشکل لجستیک در واقع مشکل مربوط به کنترل دما بود. وی همچنین گفت مقامات اسپانیا فهرست افرادی که از زدن واکسن کووید-۱۹ اجتناب می‌کنند، ثبت می‌کنند و با دیگر کشور‌های اروپایی به اشتراک خواهند گذاشت، اما این فهرست به صورت عمومی منتشر نخواهد شد.

موسسات ملی بهداشت آمریکا دوشنبه اعلام کردند ده‌ها آزمایش بالینی با حضور ده‌ها هزار داوطلب به منظور تعیین امنیت و اثرگذاری واکسن شرکت نووا وکس (Novavax) آمریکا در آمریکا و مکزیک آغاز شده است. موسسات ملی بهداشت آمریکا بخشی از هزینه مالی این طرح را تامین می‌کنند. آزمایش مشابهی هم در انگلیس آغاز شده است.

شهرداری ریو دو ژانیرو به عنوان مرکز گردشگری برزیل دوشنبه از بسته شدن مسیر‌های منتهی به سواحل برای سال نو خبر داد تا به این ترتیب از تجمعات در بحبوحه همه‌گیری جلوگیری کند. شهرداری همچنین هرگونه آتش‌بازی به مناسبت سال نو را ممنوع اعلام کرد.

نیمار، بازیکن برزیلی تیم پاری سن ژرمن، هم در خصوص رفتار خارج از زمین خود مورد انتقاد قرار گرفت. رسانه‌های برزیلی اعلام کردند وی یک جشن بسیار بزرگ به مناسبت پایان سال با حضور ده‌ها میهمان در حوالی ریو برگزار کرد.

پیش از اعلام آمار جدید روسیه، همه‌گیری از میان بیش از ۸۰ میلیون بیمار تایید شده جان ۱.۷۶ میلیون نفر را گرفت.

شمار قربانیان کووید-۱۹ در اسپانیا دوشنبه به طور رسمی از مرز ۵۰ هزار نفر فراتر رفت. اسپانیا پس از ایتالیا، انگلیس و فرانسه بیش از همه کشور‌های اروپایی تحت تاثیر همه‌گیری قرار گرفته است.

سازمان جهانی بهداشت دوشنبه اعلام کرد با توجه به جدید همه‌گیری کووید ۱۹ که بیش از ۱.۷ میلیون نفر را طی یک سال کشت و ده‌ها میلیون نفر دیگر را بیمار کرد، آماده شدن برای بدترین‌ها فوریت دارد.

مایکل رایان، رئیس بخش اورژانس سازمان جهانی بهداشت، گفت: این همه‌گیری بسیار جدی بود. همه‌گیری به سرعت در سراسر جهان شیوع یافت و سراسر جهان را فرا گرفت، اما این لزوما بدترین شرایط نبود. اما نرخ مرگ و میر همه‌گیری در مقایسه با سایر بیماری‌های نوظهور نسبتا پایین است. بیماری‌هایی که ما برای رویارویی با آن‌ها در آینده آماده می‌شویم و احتمالا بسیار بدتر خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوع کرونا کرونا در جهان میلیون نفر همه گیری کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۳۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی، روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رئیس جمهور و مردم این کشور تبریک گفت.

آقای رئیسی در این پیام، ابراز امیداوری کرد با تلاش‌ مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دو جانبه و نظرات مشترک در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی
  • رییسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • ممنوعیت استفاده از آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند