Web Analytics Made Easy - Statcounter

فن کویل یک از سیستم های تهویه مطبوع رایج است که امروزه در پروژه های جدید مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم همانطور که از نام آن مشخص است، دارای دو بخش فن و کویل است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

فن کویل یک از سیستم های تهویه مطبوع رایج است که امروزه در پروژه های جدید مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سیستم همانطور که از نام آن مشخص است، دارای دو بخش فن و کویل است. همچنین تشکیل شده از فیلتر، شیر فلکه و شیر هواگیری است. این سیستم از لحاظ موقعیت نصبی، به انواع سقفی، زمینی، کاستی و دیواری تقسیم می شود. طرز کار فن کویل به این صورت است که با عبور هوا از کویل مسی هوا در فصول سرد گرم و در فصول گرم بهار و تابستان، خنک می کند. کاربرد آن در هر ساختمانی است که نیاز به تهویه هوا اتاق های آن به صورت مجزا باشد. به عنوان نمونه در ساختمان اداری، تجاری، هتل، مدارس، بیمارستان و غیره مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد دارد. اما باید توجه کرد که در سالن های ورزشی و ورزشگاه اینطور نیست. برای یافتن علت آن یعنی این که چرا از فن کویل برای گرمایش در ورزشگاه ها استفاده نمی شود، با دماپویا همراه باشید.

تهویه مطبوع در ورزشگاه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که علت آن هوای بسیار نامطلوب و آلوده فضا است. ورزشکاران در سالن های ورزشی، باشگاه و ورزشگاه به طور مداوم مشغول فعالیت اند و در اثر این فعالیت عرق می کنند که بر اثر آن هوا محیط خفه می شود. علاوه بر خود سالن ورزشگاه، رختکن و سرویس های بهداشتی این مکان هم نیاز به تهویه دارند که در اثر آن وجود یک سیستم مناسب برای این کار ضرورت پیدا می کند. مولفه های انتخاب تهویه هوا مناسب در این محیط تراکم تعداد ورزشکاران، متراژ ورزشگاه، هزینه و کیفیتی که از این سیستم انتظار می رود است. در صورت استفاده از تهویه مطبوع نامناسب، ورزشکاران دچار تنگی نفس، خستگی زودرس، تعریق بیش از حد، سردرد و سرگیجه می شوند.

در صورتی که رطوبت هوا فضاهای سرپوشیده بیش از حد خشک باشد، پوست بدن هم خشک می شود و دچار سوزش می شود؛ بنابراین سیستم گرمایشی سالن ورزشی باید قادر به تنظیم رطوبت نیز باشد. کارایی تنظیم رطوبت فن کویل به حد مطلوب نمی رسد که باعث عدم استفاده و نامناسب بودن آن جهت گرماسازی در این مکان می شود. از سوی دیگر ورزشگاه ها با متراژهای بزرگی که دارند، سیستم گرمایشی خود را دائما روشن می گذارند تا هوا مطبوع برای ورزشکاران مهیا باشد و باعث خللی در فعالیت آن ها نشود. به همین خاطر هزینه این سیستم و مصرف انرژی آن برای صاحبان سالن های ورزشگاه، معیار بسیار تعیین کننده ای است. در نتیجه یکی از دلایلی که از فن کویل برای گرمایش محیط این مکان استفاده نمی شود، مصرف انرژی آن است. علاوه بر این موارد، سالن ورزشگاهی به علت گستردگی مساحت آن، ارتفاع بسیار بلند، نیاز به یک سیستم گرمایشی با قدرت و راندمان بسیار بالا دارد و فن کویل به حد کافی برای گرم کردن این محیط مناسب نیست.

برای آشنایی بیشتر با این سیستم تهویه مطبوع یعنی فن کویل، دقت داشته باشید که توجه به تنوع گسترده این محصول، مدل های زیادی دارد و برندهای مختلفی دست به تولید این سیستم در ظرفیت های مختلف می زنند. همانطور که گفته شد فن کویل در ورزشگاه بر اساس موقعیت نصب شامل مدل های زمینی، دیواری، سقفی و کاستی می شود. مدل سقفی در سقف کاذب محیط نصب می گردد و در صورت عدم وجود سقف کاذب از نوع کاستی آن می توان استفاده کرد. فن کویل های کاستی خود به دو دسته چهارطرفه و یک طرفه تقسیم می شود که منظور تعداد جهت فوت باد گرم یا خنک است. یکی از برندهای مطرح در این بازار برند گرین است. فن کویل گرین با به کارگیری سیستم های مدرن و به روز دنیا، از استقبال خوبی در صنعت تهویه مطبوع برخوردار است.

تفاوت فن کویل با سیستم گرمایش تابشی

سیستم گرمایش تابشی کارایی و راندمان بالایی در گرم کردن محیط هایی با مساحت گسترده دارد. از این سیستم در مصارف صنعتی و غیر صنعتی نصب و استفاده می شود. اجزای تشکیل دهنده سیستم گرمایش تابشی شامل مشعل، لوله ها و فن مکنده است. الگوی چیدمان لوله های این سیستم به دو نوع تک لوله و دو لوله تقسیم می شود که به ترتیب به شکل خطی و رفت و برگشت عمل می کند. از مشخصات این سیستم امکان شبکه ای شدن سیستم و کنترل آن از یک محل به وسیله نمایش در هر دستگاه انجام می گیرد. این سیستم در ارتفاع بسیار بالا مانند سقف های بسیار بلند سالن های ورزشی و ورزشگاه ها، نصب می گردد و گرما را به کف محیط منتقل می کند. این سیستم به هنگام عملکرد آلاینده های هوا را در محیط پخش نمی کند و در کوتاه ترین زمان ممکن هوا را گرم می کند. با این اوصاف سیستم گرمایش تابشی از بهترین سیستم ها برای تامین گرما سالن های ورزشی و ورزشگاه ها است.

یکی دیگر از ویژگی هایی که باعث برتری این سیستم در مقایسه با فن کویل در ورزشگاه دارد، طرز کار آن است که با استفاده از مادون قرمز حرارت را به محیط منتقل می کند و هوا گرم جابه جا نمی شود. در مقایسه با آن فن کویل در انواع زمینی، دیواری و غیره هوا را از طریق پنل مخصوص و یا دریچه در مدل سقفی و کاستی، پخش می کند و حرارت آن به کف زمین مکان هایی با سقف بلند مانند سالن ورزشی، نمی رساند. پوشش حرارتی این سیستم برای مساحت گسترده در حد این مکان کفایت نمی کند و همچنین برای گرم کردن این مکان لازم است آن را از چند ساعت قبل روشن کرد تا کل سالن ورزشگاه را گرم کند. این در حالی است که سیستم گرمایش تابشی نیاز به این کار ندارد. مصرف انرژی در این سیستم نسبت به فن کویل کمتر است. معمولا همانگونه که گفته شد، مصرف انرژی کمتر از اولویت های خرید یک سیستم گرمازا است و صاحبان ورزشگاه، کارخانه ها و کارگاه های بزرگ نیز که به دنبال کاهش هزینه خود هستند، از سیستم تابشی استقبال می کنند و آن را ترجیح می دهند. یکی دیگر از بهترین مشخصات سیستم گرمازایی تابشی قابلیت زون بندی آن است که سبب می شود، گزینه ای عالی برای ورزشگاه به شمار رود. این قابلیت به این صورت است که می توان در قسمت هایی که لازم است هوا را گرم کرد و از سوی دیگر در فضاهایی که نیاز نیست، مورد پوشش گرما قرار نگیرد.

فروشگاه دماپویا، متخصص در صنعت تاسیسات سرمایشی گرمایشی و تهویه مطبوع (HVAC)،ارائه کننده بهترین محصولات تخصصی این حوزه با قیمتی مناسب و گارانتی معتبر است که به سراسر کشور ارسال دارد. شما بازدیدکنندگان عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سیستم های تهویه مطبوع می توانید با کارشناسان فروشگاه تاسیسات تماس حاصل نمایید.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: سیستم گرمایش تابشی سالن های ورزشی تهویه مطبوع مصرف انرژی ورزشگاه ها برای گرم سیستم ها فن کویل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۳۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان معترض ساختمان معروف دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند(فیلم)

باوجود تشدید فشارها برای توقف مخالفت‌های دانشجویی علیه هم‌دستیِ آمریکا با نسل‌کشیِ اسرائیل در غزه، معترضان یک ساختمان معروف «سالن همیلتون» در دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند.   به گزارش فارس، سالن همیلتون ساختمان معروفی است که در جریان اعتراضات سال ۱۹۶۸ علیه جنگ ویتنام و همچنین اعتراضات علیه نظام آپارتاید آفریقای جنوبی در سال ۱۹۸۵ هم تسخیر شده بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کولر همراه، تازه‌ترین اختراع «سونی» / عکس
  • پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • جابه‌جایی بانوان پرسپولیسی پس از شعار سپاهانی‌ها+ عکس و فیلم
  • تبلیغ جنجالی آرایشگاه زنانه با عروس‌ نوجوان | مدیر سالن بازداشت شد
  • ساخت سالن پذیرایی خیرساز ویژه زوج های جوان در گراش
  • قیمت کولر صنعتی | 2 سال گارانتی | شرایط چک و اقساط
  • خریداری ۳ سری دستگاه سیستم برودتی پیش سرد، ویژه کشتارگاه دام
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • دانشجویان معترض ساختمان معروف دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند(فیلم)