Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@00:27:16 GMT

حوزه فرهنگ در شهرداری های زنجان مغفول مانده است

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۹۳۸۶۸

حوزه فرهنگ در شهرداری های زنجان مغفول مانده است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد نصیری شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اسلامی استان زنجان که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، با بیان اینکه حوزه فرهنگ در مجموعه شهرداری‌ها مظلوم‌ترین حوزه به شمار می‌رود، گفت: به طوری که این موضوع حتی در خود مرکز استان و شهر زنجان نیز به عینه دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حتی بودجه مصوبی که برای حوزه فرهنگی در شورای اسلامی شهر محقق می‌شود، شهرداری با تمایل بسیار کم به آن تن می‌دهد، افزود: به جرأت می‌توان گفت تمایلی به فعالیت در عرصه فرهنگی در مجموعه شهرداری دیده نمی‌شود و همواره با کلی مباحثه و کلنجار با مجموعه شهرداری نسبت به اخذ مصوبات حوزه فرهنگی اقدام می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصیری تصریح کرد: انتظار ما از دستگاه‌های فرهنگی از قبیل فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که با ورود خود در این عرصه و برگزاری جلسات مختلف با مجموعه شهرداری‌ها، نسبت به حساس کردن مقوله فرهنگ در این مجموعه اقدام کنند.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: علاوه بر همه این موارد، یکی از مباحث جدی که امروز باید به آن پرداخت، موضوع نپرداختن نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به امور کتابخانه‌ها است.

نصیری با اشاره به اینکه در شرایط کنونی، هنرمندان، مداحان و کسانی که در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنند، با توجه به شیوع ویروس کرونا در فشار بوده و برخی از این افراد به لحاظ معیشتی نیز در مضیقه هستند، اظهار کرد: انتظار ما از مسئولان استان این است که مشکلات مردم به ویژه هنرمندان را در شرایط کنونی به یکدیگر حواله ندهند؛ چرا که در اکثر کشورهایی که با این موضوع دست به گریبان هستند، راهکارهایی در این زمینه اتخاذ شده، این در حالی است که هنرمندان را در شرایط کرونایی به حال خود رها کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه در طول چند سال گذشته نتوانسته‌ایم گام موثری در راستای احداث فرهنگ‌سرا در شهر زنجان برداریم، بیان کرد: این موضوع ایراد مهمی است که به شورای اسلامی شهر زنجان وارد است؛ چرا که در شهر قزوین شاهد فعالیت ۱۲ فرهنگ‌سرای شهرداری این شهر هستیم.

عضو شورای اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه مجموعه شهرداری در حوزه فرهنگی با مشکلات زیادی دست به گریبان است، عنوان کرد: معتقدیم این مجموعه نباید به سایر دستگاه‌ها که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند، در حوزه فرهنگی نیز کمک‌حال باشد که تلاش کرده‌ایم این موارد را به صفر برسانیم.

نصیری با تاکید بر اینکه اعتبارات فرهنگی مجموعه شهرداری باید برای احیای فرهنگ این شهر و آشنایی مردم با حقوق شهروندی هزینه شود، گفت: متاسفانه به عینه می‌بینیم مردم زنجان با حقوق شهروندی آشنایی کافی ندارند و انتظار ما از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این است که برای آشنایی بیشتر مردم با حقوق شهروندی، ارتباط تنگاتنگی بین این دستگاه و شهرداری و شورای اسلامی شهر برقرار شود.

وی با یادآوری اینکه دو هفته دیگر موعد بودجه‌نویسی شهرداری زنجان است، افزود: امروز باید به گونه‌ای عمل کنیم که به جای اعتباری چون ۳ میلیارد تومان برای حوزه فرهنگی، بتوانیم ۲۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص دهیم که لازمه تحقق این امر نیز ارائه برنامه تدوین شده در این خصوص است.

نصیری خاطرنشان کرد: بدون شک اعضای شورا نیز در صورت مشاهده برنامه تدوین شده، با این امر مخالفتی نخواهند داشت و نباید فراموش کنیم که همه وظایف شهرداری در جدول‌گذاری و آسفالت‌ریزی خلاصه نمی‌شود و وظایف این مجموعه در حوزه فرهنگی به مراتب حساس‌تر از سایر مسائل است.

کد خبر 5107352

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد نصیری شوراهای اسلامی شهر برنامه فرهنگی ویروس کرونا قاسم سلیمانی بارش برف شیراز 9 دی کرمانشاه آمار کرونا گرگان بوشهر شهرکرد ایام فاطمیه شهرستان کرج خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا شورای اسلامی شهر مجموعه شهرداری حوزه فرهنگی اسلامی استان شهرداری ها شهر زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۳۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند

شهردار شیراز گفت: شورای اسلامی و شهرداری شیراز همواره به حوزه فرهنگ و ورزش در کنار پیشرفت‌های عمرانی توجه ویژه‌ای دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمد حسن اسدی امروز_ جمعه چهاردهم اردیبهشت_ در نخستین پیاده‌روی خانوادگی سال جدید که در بزرگراه آیت الله حائری شیرازی با حضور جمعی از مسئولان و استقبال پرشور شهروندان شیرازی با همراهی اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: این برنامه با همت شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز به مناسبت هفته شیراز تدارک دیده شده است.

وی ضمن قدردانی از سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی و اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری، صدا و سیمای مرکز فارس، شبکه سه سیما، پلیس راهور، نیروی انتظامی و بسیج در راستای برگزاری این برنامه سلامت محور افزود: از همه مردم ایران دعوت می‌کنم در اردیبهشت بهشتی به شیراز سفر کنند.

شهردار شیراز با اشاره به قهرمانان و مقام‌آوران دیار فارس در رشته‌های مختلف ورزشی تصریح کرد: امروز قدردان همه ورزشکاران، تیم فجر شهید سپاسی و سایر قهرمانان شیرازی هستیم که برای شهر و دیار ما افتخار می‌آفرینند و شورای اسلامی و شهرداری شیراز همواره به حوزه فرهنگ و ورزش در کنار پیشرفت‌های عمرانی توجه ویژه دارند.

اسدی با اشاره به برگزاری برنامه پیاده روی خانوادگی در بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی، خاطرنشان کرد: امروز این برنامه در بزرگراه جدیدالاحداث آیت الله حائری شیرازی که در دهه فجر افتتاح شد، برگزار می‌شود و در این منطقه یک پارک سه هزار هکتاری در حال اجراست که از مسیر دوچرخه سواری به طول بیش از ۲۵ کیلومتر برخوردار است و به ارتفاعات مشرف به شهرک سعدی منتهی می‌شود. همچنین در حال حاضر چهار بزرگراه همزمان در شیراز در حال اجراست.

وی ادامه داد: بخش اول بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی به طول هشت کیلومتر در دهه فجر به بهره‌برداری رسید و بخش دوم آنکه محور شمالی است در ماه‌های آینده به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار شیراز همچنین تصریح کرد: شیراز به عنوان شهر توریستی باید زیرساخت‌های خوبی داشته باشد و بر همین اساس پارک آبی شیراز در بزرگراه حسینی الهاشمی در حال احداث است و باغ پرندگان، آکواریوم بزرگ شیراز، شهربازی بزرگ شیراز و تله‌کابین به عنوان این زیرساخت‌های کم نظیر در شهر شیراز ایجاد می‌شوند.

شیراز شناسنامه ایران است

سید ابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم با تبریک و گرامیداشت روز شیراز اظهار کرد: امروز شاهد برگزاری اولین پیاده‌روی خانوادگی در سال ۱۴۰۳ هستیم که جمعیت بی نظیری در آن شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی همتای کلان شهر شیراز افزود: شیراز شناسنامه ایران است و باید با تأمین زیرساخت‌ها و پیشرفت این کلان شهر در زمینه‌های فرهنگی و ورزشی زمینه رشد هرچه بیشتر آن را فراهم سازیم.

ورزش همگانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر است.

رحیم خداجو، مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز با تقدیر از شورا و شهرداری شیراز برای برگزاری این برنامه ورزش خانوادگی، اظهار کرد: این برنامه به واقع یک کار بزرگ است و باید شاهد برگزاری بیشتر این برنامه‌ها در استان فارس که دارای ظرفیت ورزشی بالایی است، باشیم.

وی اضافه کرد: با مشارکت خوب مردم شیراز می‌توانیم شاهد اقدامات خوبی در ورزش همگانی باشیم که منجر به ارتقای سلامت خانواده می‌گردد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس، تاکید کرد: حوزه ورزش همگانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و نشاط جامعه مؤثر است.

ضربان شیراز ورزشی می‌تپد

مصطفی کیانی رحیمی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز هم در این مراسم با تبریک روز شیراز ابراز امیدواری کرد: شیراز همواره بهتر از دیروز باشد.

وی با گرامیداشت بزرگان حوزه ورزش شیراز ادامه داد: امروز برای سلامتی استاد غلام پیروانی به عنوان پیشکسوت فوتبال دعا می‌کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر در ادامه تصریح کرد: به همت شورا و شهرداری شیراز، ضربان کلان شهر شیراز طی چند سال اخیر ورزشی می‌تپد.

به گزارش ایمنا، در این مراسم جوایز ارزنده همچون کمک هزینه خرید خودرو به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان به یک نفر و بیش از ۲۲۰ جایزه ۵۰ میلیون ریالی به قید قرعه به شرکت کنندگان در این مراسم اهدا شد.

کد خبر 750288

دیگر خبرها

  • جایگاه میرنوروز از نگاه ملی مغفول مانده است
  • مفاهیم جان‌بخش اسلامی از مرزها بیرون رفته است
  • شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد
  • شیراز میراث‌دار فرهنگ غنی و شهر انسان‌های معتدل است
  • سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است
  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • ۹ روز مانده به انتخابات ۲۱ اردیبهشت
  • دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟