Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،احمد حاجی حسینی مسگر مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم گفت: پس از بارندگی روز‌های گذشته حجم مخزن سدکوچری به ۱۴۶ میلیون متر مکعب و حجم مخزن سد ۱۵ خرداد به ۹۹ میلیون متر مکعب رسید.

حاجی حسینی مسگر افزود: این دو سد که مهمترین منابع تامین آب مورد نیاز قم به شمار می‌آید در خارج از محدوده استان قرار دارد و به همین علت آب در دسترس شهروندان قمی با صرف هزینه‌های سنگین و به سختی تامین شده و باید در مصرف آن دقت لازم به عمل آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: با انجام اقدام‌های کارشناسی و بررسی‌های مستمر، آب تامین شده برای مردم قم دارای بالاترین استاندارد‌های لازم و کیفیت مطلوب برای مصرف است.

حاجی حسینی مسگر همچنین گفت: بارندگی‌های اخیر بار دیگر لزوم رعایت حریم رودخانه‌های استان و عدم ساخت و ساز در محدوده روان‌آب‌ها را برای جلوگیری از خطرات ناشی از سیلاب‌های احتمالی برجسته ساخت.

او ادامه داد: مدیریت مصرف منابع آبی در قم به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی استان و همچنین روند توسعه آن، باید بیش از گذشته مورد توجه مسئولان و مردم در بخش‌های مختلف قرار گیرد و سرانه مصرف مطلوب بر اساس استاندارد‌های تعیین شده، رعایت شود.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم بیان کرد: شرکت آب منطقه‌ای قم با همکاری سایر نهاد‌های متولی، آزادسازی حریم رودخانه‌های استان را به طور جد در دستور کار خود قرار داده است و از همشهریان گرامی نیز می‌خواهیم همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

سد کوچری در هشت کیلومتری جنوب غرب شهرستان گلپایگان شهریورماه ۱۳۹۵ با هدف تأمین آب شرب درازمدت شهر‌های دلیجان، ساوه، قم، خوانسار، خمین، گلپایگان، محلات، نیمور، سلفچگان به طور رسمی به بهره برداری رسید.

سد ۱۵ خرداد در شمال شرقی شهرستان دلیجان و در فاصله ۵ کیلومتری آن قرار دارد، این سد با حداکثر ارتفاع از کف رودخانه ۳۰.۵۴ متر و ارتفاع از روی پی ۹۶ متر، طول تاج ۳۲۰ متر و عرض آن در تاج ۱۰ متر است. حجم آب مفید آن ۱۶۵ میلیون متر مکعب می‌باشد. این سد توسط آب‌های حوزه قمرود تغذیه می‌شود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سد 15خرداد تامین آب مورد نیاز سدکوچری میلیون متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۳۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری یزد از بسیج ماشین‌آلات برای اجرای مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی در مجاورت پارک کوهستان در کوتاه‌ترین زمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، از روز گذشته عملیات ساخت یک مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی در سیل بند پارک کوهستان یزد به همت شهرداری و دستگاه‌های مختلف آغاز شده است.

محمدجواد آقایی، معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری یزد در این خصوص اظهار کرد: احداث این سیل بند با همکاری سپاه الغدیر، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان همیاری شهرداری‌های استان، استانداری و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو برای تأمین ماشین آلات صورت گرفته است.

وی افزود: در نظر داریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن مخزن ۱۶۰ هزار متر مکعبی در سیل بند پارک کوهستان اجرا شود.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری یزد خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح بخش عمده‌ای از روان آب‌های بالادست پارک کوهستان مدیریت شده و ایمنی شهر حفظ می‌شود.

کد خبر 748775

دیگر خبرها

  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»