Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@12:22:14 GMT

سربازان مهارت می‌آموزند

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۹۴۰۵۹

سربازان مهارت می‌آموزند

سردار تقی مهری گفت: پیروی موافقت رهبری و هماهنگی انجام شده با سازمان فنی و حرفه ای کشور به منظور تسهیل روند اشتغال جوانان پس از دوره خدمت نظام وظیفه، سربازان مهارت آموز می شوند.

به گزارش برنا؛ سردار تقی مهری، فرمانده سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا روز دوشنبه در نشست شورای اشتغال استان تهران اعلام کرد: طی سه سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر از جوانان این کشور از خدمت نظام وظیفه ترخیص شده اند در حالی که نزدیک به ۳۵ درصد از آنان تحصیلات دانشگاهی بالای کارشناسی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او یادآورشد: ۲ سال خدمت نظام وظیفه مدت زمان مناسب و مغتنمی است تا بتوان فرصتی را برای مهارت آموزی جوانان حاضر در این دوره ایجاد و آنان را برای ورود به بازار کار آماده کرد.

مهری افزود: بیش از ۹۰ درصد افرادی که از خدمت نظام وظیفه ترخیص می شوند، شغل خاصی ندارند و برای کاریابی مراجعه می کنند در حالی که اغلب آنان فاقد مهارت و حرفه قابل قبولی هستند.

فرمانده سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا اظهار کرد: بیشترین کسانی که باید پس از دوران خدمت نظام وظیفه باید مورد توجه قرار گیرند، افراد تحصیل کرده ای هستند که باید به سرعت وارد بازار کار شوند.  

او خاطر نشان کرد: هم اکنون اطلاعات جامعی از افراد ترخیص شده از خدمت نظام وظیفه در اختیار ناجا قرار دارد که می توان از آن برای شناسایی نیروهای آماده به کار، استفاده کرد.

مهری ادامه داد: در صورتی که اکنون امنیت در مرزهای جمهوری اسلامی برقرار است، بدون شک به علت همراهی و حضور سربازان و جوانانی است که برای خدمت نظام وظیفه در اقصی نقاط کشور حضور یافته اند.

فرمانده سازمان نظام وظیفه ناجا تاکید کرد: در تلاش هستیم که از همه توان برای مهارت آموزی این جوانان در دوران خدمت سربازی و آماده سازی آنان برای ورود به بازار کار پس از این دوران استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مهارت سربازان خدمت نظام وظیفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۴۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟

سردار تقی مهری درباره مجازات اقدامات مجرمانه برای معافیت از سربازی گفت: برابر ماده ۶۰ قانون جرایم و مجازات خدمت وظیفه عمومی کسانی که با ارتکاب اعمالی چون جعل شناسنامه، مهر، امضا، کارت پایان خدمت، کارت معافیت، استفاده از شناسنامه دیگران، اعمال نفوذ، شهادت کذب، گواهی خلاف واقع، مکتوم داشتن حقیقت، اخذ رشوه یا فریب دادن مشمول موجبات معافیت خود یا دیگران را از خدمت وظیفه عمومی فراهم سازند، به اتهام آنان در دادگاه صالحه رسیدگی شده و با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به حبس تعزیزی از یکسال تا پنج سال محکوم می‌شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا، ادامه داد: چنانچه تقلب یا جعل و یا دریافت رشوه تاثیری در وضعیت مشمول نداشته باشد، مرتکبان با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به انفصال از یکسال تا ۱۰ سال از خدمات دولتی و ضبط رشوه به عنوان جریمه و شش ماه تا سه سال حبس محکوم خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واکنش سازمان نظام وظیفه درباره این نوع معافیت از سربازی
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟
  • اعطای مشوقهای قابل توجه به سربازان دارای مهارت
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی
  • آغاز ثبت ‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از امروز
  • دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی؛ ثبت‌نام سربازان از امروز آغاز شد
  • ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی آغاز شد
  • (ویدئو) جزئیات ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از فردا
  • آغاز ثبت‌ نام سربازان برای دریافت مشوق‌ های مهارت‌ آموزی از شنبه