Web Analytics Made Easy - Statcounter

متوسط قیمت مرغ ماشینی در آذر ماه با ١٢,٧ درصد و روغن نباتی جامد با ۱۷.۳ درصد افزایش نسبت به ماه قبل همراه بود. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام مرکز آمار ایران تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

در گروه نان و غلات، اقلام "برنج ایرانی درجه یک" و "رشته آش" با ٤,٦ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها، اقلام "مرغ ماشینی" با ١٢,٧ درصد، "ماهی قزل آلا" با ٧.٥ درصد، "کنسرو ماهی تن" با ٥.٩ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. همچنین در ماه جاری قیمت "گوشت گوسفند" ٠.٩ درصد کاهش قیمت نسبت به ماه قبل داشته است.

در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "روغن نباتی جامد" با ١٧,٣ درصد، "شیر پاستوریزه" با ١٤.٤ درصد و "روغن مایع" با ١٣.٧ درصد بوده است.

بین میوه‌ و خشکبار نیز بیشترین افزایش قیمت مربوط به "هندوانه" با ٦١,٠ درصد و "هلو" با ٤٨.٠ درصد و "انار" با ٢٣.٥ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است. بیشتر بخوانید: موجودی کالا برای بازار شب عید کافی است در بین سبزیجات بیشترین افزایش قیمت مربوط به "هویج فرنگی" با ٤٠,٣ درصد، "خیار" با ١٩.٥ درصد، "سیب زمینی" با ١٣.١ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است. همچنین در این گروه قیمت اقلام "فلفل دلمه‌ای" با ٢٢.٢ درصد، "گوجه فرنگی" با ١٩.٩ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها، بیشترین افزایش قیمت مربوط به "نوشابه گازدار" با ٧,٨ درصد و "چای خارجی بسته‌ای" با ٦.٨ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است.

انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی تنظیم بازار امنیت غذایی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی تنظیم بازار امنیت غذایی درصد افزایش نسبت به ماه قبل نسبت به ماه قبل داشته بیشترین افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۴۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافی)

پستانداران، اگرچه بخش کوچکی از موجودات زمین را تشکیل می دهند، اما نقش های زیست محیطی حیاتی در سطح جهانی دارند. آنها برای حفظ سلامت اکوسیستم از طریق کمک به گرده افشانی، پراکندگی بذر و تغذیه شکارچیان طبیعت بسیار مهم هستند. اینفوگرافی زیر میانگین طول عمر پستانداران را با استفاده از داده های Discover Wildlife و سازمان ملل متحد به تصویر کشیده است.

طول عمر انسان در حال افزایش است

به گزارش روزیاتو، پستانداران به عنوان موجودات خونگرم با مو یا خز تعریف می شوند که از شیر غدد پستانی برای نوزادان خود استفاده می کنند. در حالی که حیوانات کوچکتر مانند راسوها معمولاً ۱ تا ۲ سال عمر می کنند، همتایان بزرگتر مانند فیل ها می توانند برای چندین دهه زنده بمانند و در راس آنها نهنگ ها، می توانند ۲۰۰ سال یا حتی بیشتر عمر کنند.

طول عمر انسان افزایش قابل توجهی داشته است. طبق گزارش بخش جمعیت سازمان ملل متحد، میانگین امید به زندگی در جهان از ۴۷ سال در سال ۱۹۵۰ به ۷۲ سال در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش ۲۵ ساله است. از عوامل تاثیرگذار در افزایش طول عمر انسان می توان به تغذیه، دارو و دسترسی به منابع ضروری، اشاره کرد.

با این حال، همانطور که طول عمر انسان شکوفا می شود، می تواند تأثیر نامطلوبی بر جمعیت پستانداران حیات وحش داشته باشد. طی ۱۰۰,۰۰۰ سال گذشته، افزایش جمعیت انسانی باعث کاهش ۸۵ درصدی زیست توده پستانداران وحشی شده است.

امروزه، دام ها ۶۲ درصد، انسان ها ۳۴ درصد و پستانداران وحشی تنها ۴ درصد از زیست توده پستانداران جهان را تشکیل می دهند

علیرغم کاهش تنوع پستانداران، زیست توده کل پستانداران زمینی به طور قابل توجهی افزایش یافته است و در طول ۱۰,۰۰۰ سال گذشته تقریباً ۹ برابر شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافی)
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • دمای زراعی آذربایجان غربی نسبت به بلند مدت ۲.۶ درجه سانتی گراد افزایش دارد
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد