Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@10:43:10 GMT

وزیر اقتصاد از مجلس کارت زرد گرفت

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۹۴۳۷۸

وزیر اقتصاد از مجلس کارت زرد گرفت

وزیر اقتصاد به دلیل استنکاف سازمان خصوصی‌سازی از اجرای رأی صادره از سوی دیوان محاسبات مبنی بر خلع ید مالک ⁧ هفت تپه⁩ از مجلس کارت زرد گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان سوال از وزیر اقتصاد درباره مسئله هفت تپه، فرهاد دژپسند، با ۱۷۳ رأی نمایندگان، به دلیل استنکاف سازمان خصوصی‌سازی از اجرای رأی صادره از سوی دیوان محاسبات مبنی بر خلع ید مالک ⁧ هفت تپه⁩ از مجلس کارت زرد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهاد دژپسند در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال مشترک احمد نادری و سید نظام الدین موسوی در مورد مشکلات هفت تپه،گفت: در وهله اول باید توضیحاتی درباره خصوصی سازی مطرح کنم. بزرگ و حجیم بودن دولت یکی از مشکلات اساسی است چرا که بزرگی اندازه دولت مانع از تخصیص درست و بهینه منابع می شود و اثر مستقیم روی کارایی اقتصاد می گذارد.

وی افزود: در دوره های تاریخی گذشته و به خصوص اوایل دهه ۶۰ و فرمایشات امام راحل مسئولیت واگذاری امور به مردم دنبال شد و مقام معظم رهبری نیز در سال ۸۴، سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی را ابلاغ کردند و این موضوع بیش از پیش مورد تأکید قرار گرفت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سال ۸۹ باز هم روی این موضوع تأکید فرمودند و قطعاً تا زمانی که دولت به امور و وظایف اصلی خود معطوف و متمرکز نباشد، مشکلاتی را خواهیم داشت.

دژپسند گفت: خصوصی سازی نه یک فرم بلکه یک رویکرد جدی و ساختاری است و برای تأمین مالی دولت نیست بلکه برای اصلاح رابطه دولت در اقتصاد و بازار است و این موضوع ضرورتی اجتناب ناپذیر و الزام شرعی و قانونی برای ماست.

وی اضافه کرد: زمانی که ما در مسیر خصوصی سازی گام بر می داریم، باید دغدغه اجرای صحیح و بدون خدشه قانون و مقررات را در دستور کار خود قرار دهیم و ما از ابتدای فعالیت خود در وزارت اقتصاد، مشکلات واگذاری ها را آسیب شناسی کردیم و تأکیدمان آن بود که روش های واگذاری و قیمت گذاری ها شفاف باشد. همچنین اقداماتی انجام دادیم که فراگیری توزیع سهام و ثروت صورت گیرد.

دژپسند اظهار داشت: تمام اهتمام ما این بود که روش هایی انتخاب کنیم که مبتنی بر سیاست های کلی باشد و مبتنی بر این سیاست ها، اقتصاد را مردمی کنیم.

 

 

ادامه دارد...

 

منبع: دانا

کلیدواژه: خصوصی سازی هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۴۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد

به گزارش جام جم آنلاین تهران،احمد وحیدی وزیر کشوربا بیان اینکه تشکیل استان‌های جدید در غرب و شرق تهران به عنوان یک برنامه کلی در دست بررسی است و پس از طی مراحل در دولت، باید توسط مجلس به تصویب برسد خاطرنشان کرد:

الحاق برخی شهرستان‌ها به استان‌های تهران شرقی و تهران غربی مشخص شده است اما برخی شهرستان‌ها هنوز قطعی نشده و در دست بررسی است. 
وی تاکید کرد:این امر صحت ندارد که بخش‌هایی از شهرستان ری به استان‌های شرقی و غربی ملحق خواهد شد وبر اساس طرح‌های کنونی، دماوند و فیروزکوه نیزاز استان تهران جدا نخواهند شد. 
وزیر کشوریادآور شد:موضوع تقسیم استان تهران به سه استان، مدتی است که مطرح شده که پس از تصویب این طرح توسط دولت و مجلس، در کنار استان تهران فعلی، استان تهران شرقی و استان تهران غربی جدید تشکیل خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند