Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدیقه نظری گفت: به مناسبت بزرگداشت ایام فاطمیه روزانه مراسم قرائت زیارت نامه حضرت زهرا (س) همراه با عزاداری برگزار می‌شود.

«صدیقه نظری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: به مناسبت بزرگداشت ایام فاطمیه روزانه مراسم قرائت زیارت نامه حضرت زهرا (س) همراه با عزاداری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!






مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) اسفندقه جیرفت افزود: این مراسم با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی هم زمان با اولین روز از دهه اول فاطمیه آغاز شده تا پایان دهه دوم ادامه دارد.



وی بیان کرد: بخشی از مراسم عزاداری به بیان سبک زندگی و سیره حضرت زهرا (س) اختصاص داده شده است تا بانوان و دختران جوان با الگو گرفتن از آن حضرت بتوانند به زندگی توام با سعادت دست یابند.



نظری ادامه داد: در پایان مراسم، چندین سوال طرح می شود که حاضرین می بایست پاسخ دهند تا از این طریق بدانیم آنها به خوبی مطالب را فرا گرفته اند.



مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) اسفندقه جیرفت ابراز کرد: ختم مجازی قرآن کریم یکی دیگر از برنامه هایی است که با مشارکت بچه های مسجدی در حال اجرا است و ثواب قرائت آیات قرآن کریم به ساحت مقدس حضرت زهرا (س) هدیه می شود.



وی اضافه کرد: از سایر برنامه های کانون در ایام فاطمیه، طرح اطعام نیازمندان است و در همین راستا به چند خانواده نیازمند ساکن روستا بسته های معیشتی با حفظ کرامت به آنها اهدا شد.



نظری اظهار کرد: علاوه بر این نیز مسجد و محله به همت اعضای کانون، با نصب پارچه نوشته و بنر سپاه پوش شد.



مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) اسفندقه جیرفت در خاتمه عنوان کرد: ترویج معارف اهل بیت (ع) به ویژه حضرت زهرا (س) و معرفی ایشان به عنوان الگوی برتر دینی از اهداف برنامه های مناسبتی کانون در ایام فاطمیه است.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: زیارت نامه حضرت زهرا س فاطمیه شهادت حضرت زهرا س ایام فاطمیه ایام فاطمیه حضرت زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۵۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول

‎به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحمید صادق جولا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول از برگزاری محفل شعر گویشی با حضور شاعران بختیاری، عربی و دزفولی در آستانه بیست و یکمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) خبر داد.

وی افزود: «این محفل شعر، فرصتی برای نمایش غنای فرهنگی و هنری دزفول و تجلیل از مقام شامخ امام رضا (ع) خواهد بود. شاعرانی از گویش‌های مختلف، اشعار خود را تقدیم حضرت می‌کنند و این، نمادی از وحدت و همدلی در پرتو محبت اهل بیت (ع) است.

جولا گفت: برنامه‌های چاووشی‌خوانی و آیین پا منبری، که از سنت‌های دیرینه دزفول است هم در این مراسم اجرا خواهد شد. حضور مدیرکل ارشاد خوزستان، رییس حوزه هنری استان و فرماندار دزفول، نشان از اهمیت این رویداد دارد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول ادامه داد: شهر دزفول قدمگاه حضرت رضا (ع) محسوب می‌شود و همواره میزبان رویدادهای فرهنگی و مذهبی بوده که فرصتی برای ترویج فرهنگ رضوی و تقویت پیوندهای معنوی جامعه است. از هنرمندان و شاعران شهرستان دعوت شده تا با حضور خود، به این مراسم غنا بخشند. همچنین، خدام آستان حضرت محمد بن موسی کاظم معروف به حضرت سبزه قبا (ع) با لباس‌های سنتی، در این مراسم حضور داشته و به اجرای مراسم در قدمگاه ایشان می پردازند.

کد خبر 6094918 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز طی روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت‌ماه
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع)
  • برگزاری مراسم روز دختر با حضور دختران دانشجو در حرم بانوی کرامت
  • بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه فاطمیه نقده
  • ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • برگزاری مراسم شهادت امام صادق(ع) در هیئت میثاق با شهداء دانشگاه امام صادق(ع)
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول