Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:49:02 GMT

افزایش تولید ۱۰۰ درصدی بیش از یکصد شرکت تولیدی

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۹۵۲۶۹

افزایش تولید ۱۰۰ درصدی بیش از یکصد شرکت تولیدی

به گزارش روز سه‌شنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سعید زرندی» در جلسه کارگروه تامین مالی وزارخانه افزود: در این مدت ۸۶ شرکت بزرگ بیش از ۵۰ درصد رشد تولید داشته و در مجموع ۳۳۵ شرکت بیش از ۲۰ درصد رشد تولید داشته‌اند.

وی گفت: این واحدها در صنایع مختلف چون فولاد و محصولات فولادی، لوازم خانگی، صنایع دارویی و غیره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرندی ادامه‌داد: وزارت صنعت، کالاهای منتخبی را که سهم بالایی در ارزش افزوده بخش صنعت دارند، به‌طور منظم رصد و پایش و آمار ماهانه تولید این کالاها را اعلام می‌کند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت اضافه‌کرد: رتبه‌بندی اعتباری شرکت‌ها به عنوان روشی کارا برای تسهیل رکن ضامن در انتشار اوراق بدهی، توسط هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مصوب و عملیاتی شده است.

وی گفت: شرکت‌هایی که اعتبار بالا و در نتیجه احتمال نکول پایین‌تری دارند، می‎توانند با سطوح پایین‌تری از تضامین یا حتی بدون ضامن نسبت به انتشار اوراق بدهی در بازار سرمایه اقدام کنند.

زرندی توضیح‌داد: اکنون سه شرکت رتبه‌بندی اعتباری دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار فعال هستند و به واحدهای موفق بخش صنعت و معدن توصیه می‌شود این مسیر را دنبال کنند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: انتشار اوراق برای بخش تولید در راستای تامین مالی، رویکردی است که هم توسط ما در وزارتخانه و هم واحدهای تولیدی باید دنبال شود .

وی تاکید کرد: سهم بخش تولید از انتشار اوراق باید افزایش یابد، ساز و کار این موضوع فراهم شده و در ۹ ماهه امسال هم این سهم رشد خوبی داشته است.

به گزارش ایرنا، استخراج اطلاعات مربوط به ۲۵ قلم کالای اصلی صنعتی و معدنی در هشت ماهه امسال، حاکی از رشد تولید ۱۷ محصول و روند نزولی تولید هشت محصول است.

در هشت ماهه امسال انواع خودرو سواری با تولید نزدیک به ۵۴۳ هزار دستگاه و رشد ۲۱ درصدی، تلویزیون ۷۹۷ هزار دستگاه با رشد ۶۱ درصدی، کاتد مس ۱۹۲ هزار تن با افزایش ۹ درصدی ، فولاد خام با بیش از ۱۹ میلیون تن و رشد بیش از هشت درصدی، سیمان با تولید ۴۸ میلیون تن و رشد ۱۵ درصدی و لاستیک خودرو با تولید ۱۷۸ هزار تن با رشد ۲۵ درصدی داشته است.

برچسب‌ها سعید زرندی وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید توسعه ایران معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت معدن و تجارت تولید داخلی توسعه اقتصادی جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سعید زرندی وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید سعید زرندی وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید توسعه ایران معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت معدن و تجارت تولید داخلی توسعه اقتصادی جهش تولید اخبار کنکور انتشار اوراق معدن و تجارت وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۵۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­­­پورحسینی افزود: در دو سال گذشته در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت، ظرفیت خوابگاه‌های متاهلین دانشگاه علوم پزشکی تهران دو برابر شده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی گفت: این تعداد خوابگاه کفایت نمی‌کند و معاونت دانشجویی فرهنگی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صدد است طی یک سال آینده ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی را دو برابر کنند.   مدیرکل دفتر وزارتی وزارت بهداشت ادامه داد: به تعداد تخت‌های خوابگاه‌های مجردی هم ۱۰ هزار تخت افزوده شده است.   پورحسینی ضمن تشکر از خیرینی که در این امر مشارکت داشتند، افزود: همچنان از همکاری خیرین در این حوزه استقبال می‌کنیم. ­

دیگر خبرها

  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل