Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@16:06:33 GMT

توسعه ورزش‌های محله‌ای در اردبیل

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۹۵۳۲۰

توسعه ورزش‌های محله‌ای در اردبیل

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حمیدلطف الهیان، شهردار اردبیل امروز در جلسه شورای عالی ورزش اردبیل گفت:توسعه رشته بدمینتون و نیز ایجاد زمین مینی فوتبال در محلات انجام شده است و در بحث تیم داری و اعزام به مسابقات و همچنین حمایت از تیم‌های محلات اقدامات و همکاری‌های لازم را در جهت رشد ورزش محلات و توسعه ورزش همگانی خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او حمایت از ورزش محلات را عاملی مهم در کشف و پرورش استعدادهای ورزشی دانست و افزود: توجه به ورزش‌های تیمی و همگانی در محلات در پیشگیری از بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی نیز موثر خواهد بود.

شهردار اردبیل گفت: ترغیب و ترویج ورزش در بین آحاد مردم  باید فرهنگ‌سازی شود تا گرایش آنها به ورزش برای تامین سلامتی و ایجاد نشاط و سرگرمی افزایش یاید.

او بیان کرد: ورزش محلات یک سرگرمی نیست بلکه باید بر مبنای استفاده از متخصصان تربیت‌بدنی آن را توسعه داد و نهادینه کرد تا زمینه افزایش نشاط و سلامت اجتماعی فراهم گردد.

لطف اللهیان با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ پیاده‌روی و توسعه فعالیت‌های  ورزشی همگانی افزود: افزایش فعالیت‌های ورزشی شهروندان می‌تواند علاوه بر تغییر سبک زندگی شهروندان راهی موثر برای مدیریت سلامت شهروندان نیز باشد.

او اظهار کرد: احداث ۱۰ کیلومتر جاده تندرستی، ۱۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری دور دریاچه شورابیل و احداث زیرساخت‌های فرهنگی ورزشی از جمله پیاده راه‌ها در اردبیل نشان از اهتمام ویژه شهرداری  در جهت توسعه سلامت شهروندان و توجه به ورزش‌های همگانی است.

شهردار اردبیل با بیان اینکه  امکانات ورزشی با هدف ایجاد سرگرمی و نشاط  در منطقه نمونه گردشگری شورابیل توسعه می‌یابد افزود:ظرفیت تامین زیرساخت‌های ورزشی در منطقه نمونه گردشگری شورابیل وجود دارد و برای تامین سلامتی مردم جامعه و نیز توسعه ورزش در این منطقه ورزش‌های ساحلی توسعه می‌یابد.

او گفت: ایجاد اسکله قایقرانی و نیز احداث زمین‌های ورزش ساحلی چون والیبال و فوتبال ساحلی، زمین اسکواش و زمین تیراندازی در منطقه نمونه گردشگری شورابیل در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ورزش محلات ورزش همگانی سلامت شهروندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۵۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها

به گزارش «نماینده»، سوده نجفی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود که به مناسبت روز شوراها انجام شد، گفت: ۹ اردیبهشت روز شوراهای اسلامی شهر و روستا را خدمت همه اعضای شوراهای اسلامی سراسر کشور به ویژه اعضای شورای اسلامی شهر تهران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و شورای اسلامی شهر و روستا نماد مردم سالاری و مشارکت شهروندان در اداره امور شهر و روستا است که در راستای حاکمیت مردم بر سرنوشت خود به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد. هرچند سالهای زیادی از زمان صدور فرمان امام خمینی (ره) تا برگزاری اولین انتخابات شوراها طی شد؛ اما تشکیل این پارلمان محلی نشان داد جمهوری اسلامی ایران در اداره شهر و حتی روستا به نظر مردم توجه و با برگزاری انتخابات از آنها برای کمک به توسعه و آبادانی دعوت می‌کند و همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره داشتند انتخابات شوراها گامی بسوی تحقق کامل قانون اساسی و در جهت تحکیم پایه‌های انقلاب و استحکام قدرت انقلاب در کشور است.

وی با بیان اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در فصل هفتم خود به موضوع شوراهای شهر و روستا اشاره داشته که این امر بیانگر توجه قانون اساسی به مسئله شوراها که پایین ترین سطح مشارکت شهروندان در اداره امور شهر و روستا است، می‌باشد، اظهارکرد: بسیاری از شهروندان در شهر و روستاهای کشور که دل در گروی توسعه و آبادانی شهر و دیار خود دارند. بر همین اساس در مسیر خدمت قدم برداشته و اعتماد شهروندان را کسب کرده اند. وجود بیش از ۱۲۶ هزار نفر اعضای شورای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور نشان دهنده استقبال شهروندان از شوراها می باشد که این مسئله سرمایه ارزشمند اعتماد عمومی را به ارمغان آورده است.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در ادامه نطق خود که متن آن را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است، گفت: سیاستگذاری برای اداره روستا و شهر با توجه به فرصت ها، چالش ها، مطالبات شهروندان و موقعیت های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و همچنین نظارت بر عملکرد دهیاری و شهرداری یکی از مهمترین وظایف شورای اسلامی شهر و روستاست و اعضای شورا باید همانگونه که در قانون وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی کشور تاکید شده عمل کنند. متاسفانه در سال های اخیر در برخی شهرها و روستاهای کشور تعدادی از اعضا فراتر از آنچه که قانون به آنها اجازه داده است عمل کردند که این مسئله مسیر توسعه و پیشرفت را با چالش مواجه کرده است.

وی بیان کرد: قدرت شورای اسلامی شهر و روستا در محدوده همان شهر و روستا و بیشتر معطوف به مدیریت شهری می باشد؛ لذا بی توجهی به برخی تصمیمات، نظرات و انتقادات اعضای آن توسط شهرداری ها بیش از آنکه متوجه عضو یا اعضایی از شورا شود، سبب خدشه به جایگاه شورای اسلامی و نظر و رای شهروندان می باشد؛ چرا که شهروندان با رأی خود، اعضای شورای اسلامی شهر و روستا را انتخاب و اعضای شورا نیز دهیار و شهردار را انتخاب می کند؛ دهیاران و شهرداران به امکاناتی که به امانت در اختیار آنها قرار گرفته و قدرت اجرایی که در اداره امور شهر به واسطه رأی اعضای شورا دارند غره نشوند و فراموش نکنند که بر اساس بند یکم ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور با رای آنها که نماینده مردم هستند بر مستند خدمت به مردم قرار گرفته‌اند.

نجفی افزود: از سوی دیگر این امر نه تنها با تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حفظ وحدت و پرهیز از اختلاف و تفرقه در تضاد است؛ بلکه سایر نهادها و سازمان ها تحت تاثیر این فضا در انجام وظایف خود نسبت به شهر و شهروندان بی توجه شده و جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا تضعیف و در نهایت خدمت به شهروندان که نیت قلبی همه اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور می باشد با مشکل رو به رو می شود. امروز بسیاری از مشکلات و معضلات شهر روستا خارج از وظایف و اختیارات مدیریت شهری بوده و سایر نهادها و سازمان‌ها با بی توجهی خود به آن، سبب ظهور و بروز مشکلات شده‌اند و با عدم تبیین درست وظایف مدیریت شهری اولین نهادی که با هر پدیده و رخ دادی متوجه شهروندان است مدیریت شهری می باشد. فارغ از اینکه حل برخی از مشکلات و معضلات روستا و شهر وظیفه دهیاری و شهرداری نبوده و یا برای حل آن سایر سازمانها و نهادها نیز باید ورود جدی داشته باشند که در این راستا شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌توانند با ابزار نظارتی و قانونی خود همچون اصل یکصدو سوم قانون اساسی ورود نمایند.

به گفته نجفی، شهر تهران به دلیل آنکه پایتخت جمهوری اسلامی ایران است و همچنین جمعیت آن دارای مشکلات و معضلات متفاوت‌تری نسبت به سایر کلانشهرهای کشور می باشد و یکی از بارزترین مشکل تهران آلودگی هوا و ترافیک است که در این زمینه‌ تنها مدیریت شهری وظیفه ندارد؛ بلکه سایر نهادها و سازمان‌ها نیز دارای وظایفی هستند و باید نسبت به وظایف خود عمل کنند. از سوی دیگر برخی از مشکلات آن نیازمند همکاری و تعامل همه نهادها می‌باشد. همانگونه که شهر تهران را یک شهر ملی می‌دانیم باید یک عزم ملی نیز برای حل مشکلات آن شکل بگیرد.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران افزود: طرح جامع مدیریت شهری و روستایی یکی از راه های برون رفت شهرها شهر تهران، کلانشهر ها و شهرهای بالای یکصدهزار نفر جمعیت می باشد که این طرح با وجود تصویب در کمیسیون تخصصی هنوز در مجلس شورای اسلامی به تصویب نرسیده که مطالبه جدی شوراهای اسلامی شهر و روستا از مجلس دوازدهم تصویب و ابلاغ هرچه سریع‌تر آن است.

نجفی گفت: یکی از بهترین راه‌های اداره شهر و روستا مشارکت مردم در اداره امور است و مدیریت شهری باید با دعوت از صاحب نظران، متخصصان، معتمدین تلاش کند آنها را در آبادانی محله، منطقه و شهر به صورت مستقیم مرتبط کند. تا با مشارکت جدی و فعال مواردی که خواسته و مطالبه شهروندان و مطابق با فضای فرهنگی و اجتماعی آن محله و منطقه می باشد شکل بگیرد. اینکار قطعا سبب می‌شود تا از انجام پروژه‌ها و اقداماتی که هزینه‌ها زیادی برای اجرای آن صورت می‌گیرد و خواست و رضایت شهروندان را به همراه ندارد، جلوگیری شود و اقدامات مدیریت شهری به سمت مشکلات و معضلات ملموس‌تری حرکت کند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: مشارکت مردم که به درستی از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان کلیدواژه و بخش مهم شعار سال ۱۴۰۳ انتخاب شده است از شوراهای اسلامی شهر و روستا که خود برآمده از رأی مردم بوده باید بیشتر و بهتر از سایر نهادها مورد توجه قرار گیرد. توسعه همه جانبه و عدالت محور شهر و روستا بدون در نظر گرفتن خواست شهروندان و مشارکت دادن آنها در امور شهر سخت و دشوار است. شورای اسلامی شهر تهران بر همین اساس تشکیل ستاد راهبری محلات را در دستور کار خود داشته که امروز همزمان با روز شوراها ارکان اجرایی محلات و معتمدین شورا در ترکیب هیئت امنای ۳۵۲ محله شهر تهران به صورت رسمی آغاز به کار می کند. امید است این موارد و استفاده از ظرفیت و معتمدین محلات در سایر کلانشهرها نیز مورد توجه قرار گیرد و از تجربیات آنها برای اداره بهتر شهر استفاده شود.

دیگر خبرها

  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • اعتبار ۶ همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی