Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@15:38:16 GMT

خود را برای شرایط بدتر آماده کنید

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۹۵۹۳۷

خود را برای شرایط بدتر آماده کنید

ایران اکونومیست-سازمان جهانی بهداشت به تمام کشور‌ها هشدار داد خود را برای شرایط بدتر آماده کنند.

سازمان جهانی بهداشت با اشاره به اینکه با وجود تمام تلاش‌های انجام شده در سراسر جهان تا کنون ده‌ها میلیون نفر به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند و بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر نیز از این بیماری جان باخته‌اند، به کشورها هشدار داد که خود را برای شرایط بدتر آماده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مایکل رایان، رئیس شرایط اضطراری سازمان جهانی بهداشت در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود در سال جاری میلادی اعلام کرد: این یک زنگ خطر است. بیماری همه‌گیر کرونا به سرعت در سراسر جهان گسترش یافته و هر گوشه از کره زمین را تحت تأثیر قرار داده است، با این وجود هنوز بدترین شرایط روی نداده است.

او افزود: اگرچه می‌دانیم که این ویروس به راحتی گسترش می‌یابد و افراد را می‌کشد، اما باید توجه داشت که نرخ مرگ و میر این بیماری در مقایسه با سایر بیماری‌های در حال ظهور نسبتا پایین است و به همین دلیل باید برای هر چیزی در آینده آماده باشیم؛ زیرا ممکن است حتی وضعیت بدتری روی دهد.

هنوز نتوانسته‌ایم کرونا را مدیریت کنیم

بروس آیلوارد، همکار دکتر رایان و مشاور سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرد: با وجود تلاش‌های درخور توجهی که در مبارزه با کووید۱۹ انجام شده، از جمله ساخت واکسن‌هایی موثر در زمانی کوتاه، وضعیت امروزی جهان به دور از آمادگی برای مبارزه با همه‌گیری‌های دیگر در آینده است.

او افزود: ما در حال عبور از موج دوم و سوم این ویروس هستیم و هنوز نتوانسته‌ایم آن را مدیریت کنیم.

تا کنون ابتلای بیش از ۸۱ میلیون و ۴۷۹ هزار نفر در سراسر جهان به کووید۱۹ تایید شده است و از این تعداد بیش از ۱ میلیون و ۷۷۸ هزار نفر جان باخته‌اند.

ایالا متحده آمریکا، هند، برزیل، روسیه، فرانسه، بریتانیا، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا و آلمان ۱۰ کشور اولی هستند که بالاترین آمار مبتلایان به کووید۱۹ را دارند.

فهرست کشور‌های دارای بالاترین آمار مرگ و میر کمی متفاوت است؛ در حال حاضر ایالات متحده، برزیل، هند، مکزیک، ایتالیا، بریتانیا، فرانسه، روسیه، ایران و اسپانیا به ترتیب ۱۰ کشور اولی هستند که بالاترین شمار مرگ و میر کرونا را در سراسر جهان گزارش داده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت سراسر جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۵۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی

به گزارش خبرآنلاین، نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که یک آزمایش انجام شده توسط ابزار هوش مصنوعی روی یک قطره خون خشک شده می‌تواند سه نوع سرطان مرگبار را تشخیص دهد.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: محققان چینی دریافتند این ابزار می‌تواند سرطان روده، معده و پانکراس را در عرض چند دقیقه شناسایی کند.

به نوشته روزنامه سان، این مطالعه که در نشریه «نیچر ساستینبیلیتی» (Nature Sustainability) منتشر شده ، به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه یک آزمایش جدید می‌تواند با استفاده از عملکردهای خون خشک شده سه بیماری مرگبار را غربالگری کند. در این آزمایش از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل نشانگرهای زیستی در خون استفاده می‌شود.

محققان شرکت کننده در این مطالعه تخمین می زنند که اگر این آزمایش‌ها در کشورهای کمتر توسعه یافته انجام شود، نسبت موارد سرطان روده تشخیص داده نشده می تواند از ۸۴ به ۲۹ درصد کاهش یابد.

این محققان اعلام کردند این آزمایش با استفاده از توانایی هوش مصنوعی همچنین می‌تواند به کاهش موارد تشخیص داده نشده سرطان در کشورهای کمتر توسعه یافته در سراسر جهان تا ۵۵ درصد کمک کند. رومین وانگ، نویسنده اصلی این تحقیق، از دانشگاه شانگهای جیائو تونگ، گفت: بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان نرخ بالایی از عدم تشخیص بیماری سرطان را تجربه می‌کنند. این نیاز به ابزارهای تشخیصی را نشان می‌دهد که دقت و مقرون به صرفه بودن را افزایش دهد. رویکرد ما امکان تشخیص سرطان های متعدد را در عرض چند دقیقه با هزینه مقرون به صرفه می‌دهد.

اگر سرطان زودتر تشخیص داده شود، نرخ بقای بیماران بسیار بیشتر خواهد بود، به همین دلیل محققان دائما به دنبال بهبود روش‌های آزمایش این بیماری هستند. اکثر آزمایش‌های خون فعلی برای این بیماری‌ها از خون مایع برای شناسایی نشانگرهای سرطان استفاده می‌کنند که به اندازه کافی برای تشخیص هر یک از سرطان‌های روده، معده و پانکراس به صورت جداگانه قدرتمند نیستند. دکتر چائویوان کوانگ، از کالج پزشکی آلبرت انیشتین، که در این تحقیق شرکت نداشت، گفت: استفاده از خون خشک شده می‌تواند بازی را تغییردهد.

او گفت که خون خشک شده را می توان با هزینه بسیار کمتر و با تجهیزات بسیار ساده‌تر جمع‌آوری، ذخیره و حمل کرد. دکتر کوانگ به لایو ساینس گفت: این می‌تواند به در دسترس بودن آزمایش‌های تشخیص زودهنگام سرطان در سراسر جهان کمک کند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899356

دیگر خبرها

  • اعلام همبستگی دانشجویان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
  • همبستگی دانشگاهیان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • محکومیت شدید برخوردهای خشونت آمیز علیه اساتید و دانشجویان غربی
  • هاآرتص: ما «عنصری نامطلوب» هستیم/ تحریم فرهنگی اسرائیل در سراسر جهان رو به گسترش است
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی
  • تصاویر خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان
  • تصاویری زیبا و خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان + تصاویر
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان