Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه افغانستان در بیانیه‌ای تاکید کرد که همکاری با ایران بخشی از تلاش‌های کابل برای ایجاد و تقویت اجماع منطقه‌ای درخصوص روند صلح است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد: «همکاری با کشورهای منطقه، از جمله کشور دوست و برادر ایران، بخشی از تلاش‌های جمهوری اسلامی افغانستان به‌منظور ایجاد و تقویت اجماع منطقه‌ای در خصوص روند صلح می‌باشد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بیانیه افزود: ما باور داریم که برای تأمین و تضمین صلح در افغانستان و رفع تهدید تروریسم در منطقه و جهان، تعامل و همکاری صادقانه میان همه طرف‌های ذینفع امری مهم و حیاتی است.

وزارت خارجه افغانستان در واکنش به گزارش‌ها مبنی بر تقابل آمریکا و ایران در افغانستان نیز تصریح کرد: سیاست خارجی این کشور بر محور صلح و امنیت، همکاری‌های اقتصادی، و همگرایی‌های دوجانبه و چندجانبه استوار است، بنابراین همکاری با یک کشور، به هیچ وجه به معنای عدم‌همکاری یا تقابل با سایر کشورها نخواهد بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این در حالی است که روزنامه «هشت صبح» در مطلبی نوشته بود: «دولت افغانستان در نظر دارد (اگر بتواند) مذاکرات صلح را از حیطه صلاحیت و مدیریت آمریکا و پاکستان خارج بسازد و با هم‌پیمانان منطقه‌ای‌اش آنرا به سرانجام برساند. این طرح روی دست اتمر، وزیر خارجه کشور و جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار دارد».

وزیر خارجه افغانستان: توسعه روابط با عربستان از اولویت‌های ما استدیدار عراقچی با وزیر امور خارجه افغانستانسرپرست وزارت امور خارجه افغانستان با ظریف دیدار کرد

در این نوشتار همچنین آمده است: «آمریکا به دنبال ایجاد حکومت موقت در افغانستان است و پاکستان نیز در این مسیر با واشنگتن همراه می‌باشد؛ برنامه نخست آمریکایی‌ها ایجاد حکومت موقت، هم‌زمان با آن توافق طرفین جنگ بر سر آتش‌بس دایمی و بعد از آن صحبت روی چگونگی نظام پس از منازعه است».

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان وزارت خارجه افغانستان منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۶۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد

الهام محمدوف سفیر آذربایجان در کابل با مولوی محمد یعقوب مجاهد سرپرست وزارت دفاع دیدار کرد.
وزارت دفاع در یک اعلامیه ازقول مولوی محمد یعقوب مجاهد نگاشته است که بازگشایی سفارت آذربایجان در کابل یک اقدام مثبت بود و ما خواهان آغاز هرچه زودتر همکاری‌های اقتصادی و تجارتی با آذربایجان هستیم.
سفیر آذربایجان نیز تاکید کرده‌است که کشورش ضمن تقویت روابط، آماده گسترش همکاری‌ها با دولت و مردم افغانستان است.

پیش از این نیز یک هیأت رسمی ازبکستان به ریاست جمشید خواجه‌یوف، معاون نخست وزیری آن کشور برای همکاری‌های اقتصادی بیشتر به افغانستان سفر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • تعویق در روند تحقیقات جنایات جنگی نیروهای بریتانیایی در افغانستان  
  • آیا حذف زبان فارسی در افغانستان ممکن است؟
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • آشنایی هیاتی از وزارت خارجه با توانمندی صادراتی دانش بنیان‌ها
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت