Web Analytics Made Easy - Statcounter

استقلال در دیداری حیاتی باید فردا به مصاف گل گهر در سیرجان برود و پس از این بازی هم باید در هفته های آینده با آلومینیوم اراک و پرسپولیس بازی کند. این سه بازی تاثیر زیادی روی ادامه کار محمود فکری در استقلال دارد

استقلال محمود فکری روز چهارشنبه باید به مصاف گل گهر سیرجان در ورزشگاه امام علی سیرجان برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش طرفداری، این رقابت در حالی برگزار می شود که استقلال و گل گهر تا این جای فصل هر دو از مدعیان اصلی کسب جایگاه اول لیگ برتر بوده اند. آبی های تهران با محمود فکری از 7 بازی 12 امتیاز و گل گهری ها نیز از 8 بازی 14 امتیاز را کسب کرده اند و تقابل استقلال و گل گهر برای هر دو سرمربی بسیار حیاتی است. البته این دیدار شاید برای فکری از اهمیت بالاتری نسبت به امیر قلعه نویی برخوردار باشد.

گل گهر با امیر قلعه نویی تا هفته هشتم نتیجه قابل قبولی را کسب کرده است، تیمی که فصل گذشته برای بقا در لیگ می جنگید در این فصل یکی از روان ترین بازی های لیگ را ارائه می دهد و در لیست بالانشینان جدول لیگ بیستم قرار دارد. قلعه نویی اگر در این دیدار شکست بخورد فرصت زیادی را برای جبران دارد چرا که توقعات از تیم سیرجانی در حد قهرمانی بالا نیست و این تیم می تواند امتیازاتی را که در این دیدار از دست می دهد را جبران کند. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که هدف گل گهر و استقلال تفاوت های زیادی را با هم دارد. تیم کرمانی و هوادارانش قطعا نباید توقع قهرمانی از این تیم را حداقل در فصل اول داشته باشند و کسب سهمیه آسیایی می تواند دستاورد بزرگی برای امیر قلعه نویی و گل گهر در لیگ بیستم باشد پس با این تفاسیر گل گهر به اندازه تیمی که می خواهد سهمیه آسیایی کسب کند و تا هفته های آخر برایش بجنگد، فرصت اشتباه دارد. اما آیا در استقلال هم اوضاع این گونه است؟ آیا هدف استقلال هم کسب سهمیه آسیایی است؟

جواب دو سوال بالا قطعا منفی است. هواداران استقلال به نوعی دیگر تحمل قهرمان نشدن در لیگ برتر و تنها بسنده کردن به یک سهمیه آسیایی که آن هم ممکن است سهمیه مستقیم نباشد را ندارند. از طرفی دیگر آن رضایتی که از امیر قلعه نویی در سیرجان وجود دارد، مشابه اش در این مقطع زمانی برای محمود فکری در تهران وجود ندارد!

یعنی از همین قبل از بازی با گل گهر انتقادات زیادی از تیم محمود فکری و سبک بازی اش وارد است چه برسد به این که آبی پوشان در سیرجان بازنده از زمین خارج شوند. آن جا است که شاید صبر هواداران استقلال لبریز شود و نام های مختلف دوباره برای نیمکت استقلال مطرح شود. از طرفی دیگر استقلال می خواهد قهرمان شود پس به اندازه یک تیم قهرمان حق اشتباه دارد!

باخت مقابل فولاد، تساوی مقابل ذوب آهن، نفت آبادان، پیکان لغزش هایی است که آبی های تهران در همین ابتدای کار داشته اند. استقلال قطعا بیشتر از سهمش، اشتباه و لغزش داشته اما اگر این لغزش ها را با فصول گذشته مقایسه کنیم، متوجه می شویم آبی ها هنوز چیزی را از دست نداده اند و می توانند با چند برد پیاپی خود را به صدر جدول بچسبانند آن هم در شرایطی که سایر مدعیان نیز وضعیت ایده آلی ندارند و هواداران آن تیم ها هم از نحوه بازی تیم شان رضایت نداشته باشند.

محمود فکری 3 بازی بسیار حیاتی را در پیش دارد و در این بازی ها باید به مصاف گل گهر، آلومینیوم اراک و رقیب دیرینه و قهرمان چهار دوره اخیر لیگ برتر یعنی پرسپولیس برود. کسب حداکثر امتیازات در این سه بازی استقلال را به راحتی به صدر جدول می رساند و باعث می شود در تهران رضایت ها از محمود فکری حداقل برای چند هفته ای هم که شده بالا برود. این سه بازی از طرفی می تواند حاشیه امنیتی را برای محمود فکری ایجاد کند تا با هر لغزش صحبت از تغییر کادر فنی اش نشود و از طرف دیگر می تواند اوضاع را از چیزی که هست برای کاپیتان سابق آبی ها بحرانی تر کند.

البته موضع مدیریت هم تاثیر زیادی را در اتفاقات پیش رو برای نیمکت استقلال دارد. مدیران استقلال فعلا پشت سرمربی شان ایستاده اند و قصد تغییر در کادرفنی را ندارند البته باید دید که مدیریت استقلال با لغزش های بعدی هم از فکری حمایت می کند یا اتفاقات دیگری در انتظار آبی های تهران است. در این میان محمود فکری هم می تواند با سه پیروزی پیاپی فشار را از روی تیم و کادر فنی اش بردارد. مهم ترین چالش استقلال در سه بازی آینده اش، دربی است. بازی مقابل پرسپولیس می تواند محمود فکری را به همان زمانی که برای تغییر ساختار تیم نیاز دارد برساند. البته باخت در این بازی پیامد های هولناکی را برای آبی های تهران و سرمربی شان دارد.

محمود فکری در مورد دربی می گوید:

من جزو کسانی هستم که بیشترین آمار بازی در دربی را دارم. نه اولین بارم است می‌ بازم و نه اولین بار است که می‌ برم. در فوتبال برد و باخت است و ایرادی که در تیم ما است مشکل ساختاری است که نیاز به زمان داریم. ما دربی را هم ببریم، فکر نمی‌ کنم آن چیزی که نیاز داریم، بلافاصله اتفاق بیفتد. درست است برد و باخت در دربی خیلی برای هواداران مهم است و دوست دارند برنده باشند اما نباید استقلال را با تیم‌ های دیگر مقایسه کنیم.

همین صحبت ها نشان می دهد که محمود فکری از هواداران و مدیریت باشگاه فرصت می خواهد.

استقلال فصل های بحرانی تر از این را هم تجربه کرده است و هر وقت هم که به سرمربی اش فرصت داده ضرر نکرده است.

علیرضا منصوریان در لیگ شانزدهم اولین پیروزی اش را در هفته هفتم به دست آورد، وینفرد شفر در لیگ هجدهم از 7 بازی ابتدایی تنها 1 برد و 5 تساوی به دست آورده بود، آندره آ استراماچونی رتبه 15 ام جدول را هم تجربه کرد و از 5 هفته تنها 3 امتیاز به دست آورده بود. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که ترکیب استقلال در این فصل ثبات بیشتری را نسبت به فصل های گذشته داشته اما نمی توانیم به دلیل این ثبات توقع معجزه از محمود فکری را هم داشته باشیم.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: امیر قلعه نویی آبی های تهران سهمیه آسیایی محمود فکری گل گهر سه بازی آبی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۶۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرویز مظلومی: با واگذاری سرخابی‌ها راه آسیا باز شد/ به عنوان هوادار در خدمت تیم هستم

پرویز مظلومی در خصوص بحث واگذاری دو تیم قدیمی و پرطرفدار پایتخت تاکید کرد: روز واگذاری استقلال و پرسپولیس در تاریخ ثبت شد و روز مبارکی برای این دو تیم خواهد بود. به هر حال این دو باشگاه بزرگ از زیر نظر وزارت ورزش خارج شدند و چاره‌ای هم غیر از آن نبود. امیدواریم در ادامه این روند خوب پیش برود اما نکته مهم در حال حاضر این است که در گام نخست، راه آسیا برای این دو تیم بزرگ ایران باز شد که این خود موضوع بسیار مهمی است.

وی ادامه داد: هواداران بی‌شمار این دو تیم را نمی‌تواند نادیده گرفت، هنوز جوهر امضای واگذاری خشک نشده اما باید امیدوار بود مشکلات مالی گذشته و مسائل مربوط به آن دیگر گریبان استقلال و پرسپولیس را نگیرد. اگر پول باشد مشکلی نخواهد بود اما همه مشکلات از مسائل مالی شروع می‌شود. من سال‌ها در خدمت استقلال بوده‌ام و این را به دفعات تجربه کرده‌ام که مسائل مالی تا چه حد می‌تواند به تیم ضربه بزند. وقتی بازیکن تلاش‌ کرده و در خدمت تیم بوده بدون شک حقش را هم می‌خواهد و اگر نتوانیم این موضوع را مدیریت کنیم، باید تبعات آن را هم پرداخت کنیم.

پیشکسوت فوتبال استقلال در خصوص اینکه آیا حاضر است در کنار قدیمی‌ها استقلال به تیم جدید مدیریتی برنامه یا مشاوره ارائه بدهد یا خیر، گفت: ۵۰ سال عمرمان را برای این تیم گذاشتم و خاطرات بسیار خوبی با استقلال و هواداران این تیم دارم،‌ به عنوان یک هوادار و بازیکنی که خود را استقلالی‌ می‌داند هر کمکی لازم باشد در خدمت باشگاه خواهیم بود و از هیچ کوششی هم دریغ نخواهیم کرد.

سرمربی اسبق استقلال در مورد حاشیه‌های چند وقت اخیر این تیم و تبعات آن در مسیر قهرمانی آبی‌پوشان پایتخت گفت: خوشبختانه حاشیه‌ها تا امروز به تیم و باشگاه لطمه نزده و امیدواریم تا پایان فصل همین روند طی شود، این را فراموش نکنیم که حاشیه همواره در کنار تیم‌های بزرگ بوده و باز هم خواهد بود اما مساله این است که برخی‌حاشیه ایجاد می‌کنند تا تیم دچار مشکل شود. فعلا در صدر جدول هستیم و با مشکلات و حواشی‌ای که بوده همچنان امید نخست قهرمانی هستیم و هواداران هم انتظار دارند تا این روند طی شود.

مظلومی تصریح کرد: از سویی دیگر نکونام نتوانست تمام و کمال بازیکنانی که می خواست را به خدمت بگیرد، در طول فصل هم بازیکنان موثری مانند یامگا و مهدی‌پور را به دلیل مصدومیت از دست دادیم که نفرات تاثیرگذاری در زمین بودند. این موارد را هم باید لحاظ کرد. البته همچنان به قهرمانی تیم استقلال در لیگ برتر استقلال امیدواریم اما می‌دانیم در هفته‌های پایانی کار سخت است.

پیشکوست فوتبال استقلال یادآور شد: در چند وقت اخیر با جواد نکونام و علی خطیر صحبت کردم و این تماس‌ها از قبل هم بوده است. نکته مهمی که در این تماس‌ها مطرح است به قهرمانی استقلال باز می‌گردد. در این گفت‌وگوها به این موضوع اشاره داشتیم که در قهرمانی استقلال در سابقه مدیرعامل و سرمربی تیم ثبت خواهد شد و این اتفاق بزرگی است. این یک افتخار است که پیش از این در سوابق افرادی از جمله فرهاد مجیدی و مصطفی آجرلو هم ثبت شده است و آنها هر جا صحبت می‌کنند به این اشاره دارند که تیم بزرگ استقلال را قهرمان ایران کرده‌اند. این اتفاق امروز برای نکونام و خطیر هم می‌تواند رخ بدهد و توجه و تمرکز همه باید بر روی قهرمانی آبی‌پوشان تهرانی باشد.

گفتنی است استقلال تهران با ۵۳ امتیاز در رده نخست قرار دارد و پرسپولیس با یک اختلاف امتیاز در جایگاه دوم لیگ برتر جای گرفته است. سپاهان نیز با ۴۵ امتیاز شانسی کمتری برای قهرمانی در لیگ بیست‌وسوم دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • خداداد: سرنوشت قهرمانی دست استقلال است | پرسپولیس بهتر است اما این حرف‌ها در مورد تیم نکونام خنده‌دار است
  • عیار تسلیم‌ناپذیری دربرابر ظلم
  • خداداد: سرنوشت دست استقلال است
  • پرسپولیس به سرنوشت استقلال دچار شد/ شمسایی، ناپلئونی به فینال رفت!
  • نکونام بازیکن حاشیه‌ساز استقلال را تنبیه نکرد!
  • پرویز مظلومی: با واگذاری سرخابی‌ها راه آسیا باز شد/ به عنوان هوادار در خدمت تیم هستم
  • با واگذاری سرخابی‌ها راه آسیا باز شد/ به عنوان هوادار در خدمت تیم هستم
  • تکنیک‌های طلایی برای سلامت مغز
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • حاشیه امنی که ایجاد نشد/ تعهد جدید شرکت‌های پیشروی هوش مصنوعی