Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، نخستین داوطلب این واکسن طیبه مخبر فرزند محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است.

نخستین تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا تولید شده توسط گروه تحقیقاتی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با نام اختصاصی کُوو ایران برکت انجام شد. 

دختر آقای محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و یکی از مدیران ارشد مجموعه ستاد اجرایی نخستین داوطلبان آزمایش انسانی کُوو ایران برکت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، نخستین تزریق با موفقیت و بدون علائمی نظیر َشوک و تب تا این لحظه انجام شد.

 طیبه مخبر اولین داوطلب دریافت واکسن ایرانی کرونا گفت: امیدوارم این فرآیند علمی به نتیجه برسد، من هم مثل بقیه مردم هستم. 

وی گفت: خوشحالم، نه فقط از اینکه به عنوان اولین نفر واکسن را تزریق می کنم و امیدوارم نتیجه این جریان سلامتی مردم باشد.

در مراسم آغاز مرحله نخست مطالعات بالینی واکسن کرونا وزیر بهداشت و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری حضور دارند.

دکتر حسینی مدیر گروه مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا و رییس مرکز مطالعات بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: امروز  سه داوطلب واکسن را دریافت می کنند و به مرور مرحله نخست تا تزریق به داوطلب آخر که ۵۶ نفر هستند، ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ۲ تزریق در روز صفر و ۱۴ انجام می شود و بعد از ۲۸ روز از آخرین تزریق نتایج اطلاع رسانی خواهد شد.

حجت نیک ملکی سخنگوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: با کسب مجوز آزمایش انسانی امروز نخستین مرحله آزمایش با تزریق روی داوطلبان کلید ‌خورد و آزمایش انسانی واکسن کرونای تولید محققان ایرانی با تزریق واکسن بر روی چند داوطلب امروز آغاز شد.

وی افزود: تا کنون بیش از ۶۵ هزار نفر داوطلب آزمایش انسانی واکسن کرونای ساخت گروه شفافارمد مجموعه ستاد اجرای فرمان امام (ره) شده اند که در مرحله نخست آزمایش روی ۵۶ نفر به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام واکسن کرونا ویروس کرونا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام واکسن کرونا اخبار کنکور ستاد اجرایی فرمان امام مطالعات بالینی آزمایش انسانی واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۶۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟

ایتنا - پژوهشگران انگلیسی که اولین واکسن سرطان مبتنی بر فناوری نوآورانه «ام‌آر‌ان‌ای» را برای درمان ملانوم یا سرطان پوست آزمایش کرده‌اند می‌گویند این ماده در درمان دیگر سرطان‌ها نیز آزمایش می‌شود.
کتر هدر شاو، محقق ملی هماهنگ‌کننده این کارآزمایی، می‌گوید این تزریق‌ها پتانسیل درمان افراد مبتلا به ملانوم را دارند و در سرطان‌های دیگر از جمله ریه، مثانه و کلیه آزمایش می‌شوند.

این واکسن سفارشی که "نئوآنتی ژن درمانی فردی" نامیده می‌شود، برای تحریک سیستم ایمنی بدن طراحی شده تا بتواند با نوع خاص سرطان و تومور هر بیمار به طور جداگانه مقابله کند.

دکتر شاو می‌گوید: "این یک درمان کاملاً فردی است که برای هر بیمار به صورت اختصاصی ساخته می‌شود. ساختار واکسن با ژنتیک مخصوص تومور آن فرد هماهنگ است."

این واکسن به سیستم ایمنی آموزش می‌دهد تا پادتن‌هایی برای حمله به آنتی‌ژن‌های سلول‌های سرطانی بسازد. برای طراحی آن، نمونه تومور بیمار برداشته شده و دی‌ان‌ای آن توالی‌یابی می‌شود که در این فرآیند از هوش مصنوعی نیز استفاده می‌شود.

نتایج آزمایش‌های مرحله دوم نشان داد احتمال مرگ یا بازگشت سرطان در افرادی که این واکسن را همراه با درمان ایمونوتراپی دریافت کردند، نسبت به گروه کنترل تقریباً نصف (۴۹ درصد) کاهش یافته است.

در این مرحله نهایی کارآزمایی که توسط بنیاد NHS لندن هدایت می‌شود، بیماران هر سه هفته یک بار یک میلی‌گرم از واکسن ام‌آر‌ان‌ای را به همراه دوز دیگری از ایمونوتراپی برای حدود یک سال دریافت خواهند کرد.

فناوری ام‌آر‌ان‌ای پیش از این در تولید واکسن‌های کرونا نیز استفاده شده بود. اکنون محققان امیدوارند با بهره‌گیری از همین فناوری، بتوانند انقلابی در درمان سرطان‌ها به وجود آورند.

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان