Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

«فرهاد دژپسند» امروز (سه‌شنبه) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نمایندگان افزود: ‌اقتصاد ایران با چالشی اساسی و ساختاری به نام حجیم بودن دولت مواجه است.

به گفته وی، بزرگی دولت از آنجا که مانع از تخصیص درست و بهینه منابع می‌شود، اثرات مستقیم و سریع بر کارآمدی اقتصاد خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دژپسند ادامه‌داد: از دهه ۶۰ امام راحل تاکید بر واگذاری امور به مردم داشتند و از سال ۸۴ با ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی توسط رهبر معظم انقلاب، روز به روز این تاکیدات بیشتر شد.  رهبر معظم انقلاب پس از پنج سال از این ابلاغیه، مجدد روی آن تاکید کردند زیرا این مهم جزو اولویت‌های اساسی نظام است. خصوصی‌سازی یک رویکرد جدی است، خصوصی‌سازی نه برای تامین مالی دولت بلکه برای اصلاح رابطه دولت و بازار در اقتصاد بوده و ضرورتی اجتناب‌ناپذیر محسوب می‌شود.

وی گفت: به‌ویژه وقتی رهبر معظم انقلاب در مقام ترویج و تاکید این مقوله بر می‌آیند، برای ما الزام شرعی و قانونی است. وقتی در این مسیر گام بر می‌داریم، باید فقط یک دغدغه داشته باشیم و آن اجرای دقیق، درست، سالم و بدون خدشه قوانین و مقررات است. در این راستا باید با شناخت چالش‌ها، آسیب شناسی داشته و در مقام رفع آنها برآییم.

این عضو کابینه دولت خاطرنشان‌کرد: در دو سال حضور خود در راس وزارت امور اقتصادی و دارایی، یکی از برنامه‌های من آسیب شناسی جدی، رفع آسیب‌ها و مشکلاتی همچون روش واگذاری، شیوه‌های قیمت‌گذاری و شفافیت محیط واگذاری بود. در دو سال اخیر اهتمام جدی داشتیم که روش‌هایی انتخاب شود که منطبق بر سیاست‌های کلی بوده و سهم بخش خصوصی را افزایش دهد تا به معنای واقعی اقتصاد را مردمی کنیم. نکاتی که راجع به خریدار مطرح می‌شود هرچند مطابق بررسی معاونت حقوقی وزارتخانه کاملا منطبق بوده، باید قوه قضائیه بررسی کند و تا این لحظه هیچ حکمی از سوی قوه قضائیه داده نشده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: در حالی که گفته می‌شود چرا به گزارش و حکم دیوان محاسبات توجه نکرده‌ایم، اما کجا دیوان محاسبات چنین حکمی درخصوص هفت تپه داده است؟ بنده قاضی نبوده و در این شان نیستم.

وی با بیان اینکه وزیر اقتصاد باید قوانین و مقررات را اجرا کند، به جلسه شب گذشته شورای دولت و بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: نوع برخورد ما با خصوصی‌سازی سبب دلسردی شدید بخش خصوصی شده است. خریدار با حکومت مواجه است نه وزارت اقتصاد، زیرا هر سه قوه در هیات واگذاری نماینده دارند.

وی بیان‌داشت: ‌وقتی بدون دلیل بخواهیم نسبت به لغو، فسخ یا ابطال خصوصی‌سازی اقدام کنیم، عدم‌امنیت بر بخش خصوصی حاکم می‌شود. ‌باید زمینه‌ای فراهم کنیم تا واگذاری‌ها یک روند پایدار و مستمر داشته باشد.

وی افزود: اگرچه واگذاری‌ها برای کسب درآمد نیست و نباید هدف نخست باشد، اما وقتی می‌خواهیم بودجه جاری را از نفت جدا کنیم باید درآمد جایگزین مشخص باشد که یکی از آنها از محل واگذاری‌هاست.

دژپسند گفت: در بودجه سال آینده ۹۵ هزار میلیارد تومان درآمد از محل واگذاری‌ها در نظر گرفته شده و با اطمینان به سرمایه‌گذاران، این رقم قابل تحقق است.

وی درخصوص واگذاری کشت و صنعت هفت‌تپه، خاطرنشان‌کرد: معاونت حقوقی وزارت اقتصاد پیگیر این موضوع است، هرچند زمانی که واگذار می‌شد اینجانب وزیر نبودم، اما مسوولان وقت کاملا بر روند کار نظارت داشتند و تاکنون هیچ حکمی مبنی بر خلاف قانون بودن آن به ما ابلاغ نشده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزیر اقتصاد فرهاد دژپسند شرکت هفت تپه واگذاری ها خصوصی سازی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۶۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارتباطات: رفع فیلتر صرفا با امضای رئیس جمهور؟ توصیه می‌کنم دوباره قانون را بخوانید

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که «برخی نمایندگان مجلس ادعا کردند که رفع فیلترینگ با امضای رئیس جمهور است، شما این را تایید می‌کنید؟»، اظهار داشت: قانون وجود دارد، سازوکار پیش بینی شده، توصیه میکنم دوستان قانون جرایم رایانه‌ای را مطالعه کنند و ببینند که چیست.

به گزارش ایلنا، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری در جمع خبرنگاران حاضر در حیات دولت گفت: روز معلم را به همه معلمان عزیز کشور و اساتید دانشگاهی کشور تبریک عرض میکنم، همچنین روز کارگر را به همه زحمتکشان تبریک و تهنیت عرض میکنم و آروزی تندرستی و سلامتی داریم.

به مناسبت روز معلم به همه معلمانی که از طریق نرم‌افزار شاد با دانش آموزان خود در ارتباط هستند، یک بسته رایگان استفاده از شاد را در تعامل با اپراتور‌های ارتباطی طراحی کردیم و معلمان عزیزی که از شاد استفاده می‌کنند می‌توانند بدون محدودیت زمانی یک بسته ۳۰ گیگابایتی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گرد استفاده کند تا هروقت که تمام شود، برای کسانی که در شاد فعال می‌شوند به صورت اتوماتیک فعال می‌شوند.

وی درخصوص زمان تاسیس پایگاه پایگاه چابهار، عنوان کرد: پایگاه فضایی جدیدی که در جنوب کشور در دست ساخت داریم در همین دولت احداث آن آغاز شد، الحمدلله کار دارد انجام می‌شود. امیدواریم که امسال بتوانیم فاز اول آن را به اتمام برسانیم و بتوانیم اولین پرتاب را داشته باشیم که پایگاه راهبردی مهمی برای صنعت فضای کشور خواهد بود.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که «برخی نمایندگان مجلس ادعا کردند که رفع فیلترینگ با امضای رییس جمهور است، شما این را تایید می‌کنید؟»، اظهار داشت: قانون وجود دارد، سازوکار پیش بینی شده، توصیه میکنم دوستان قانون جرایم رایانه‌ای را مطالعه کنند و ببینند که چیست.

وی در رابطه با فروش خطوط رند به قیمت‌هایی گران‌تر از نرخ مصوب، ابراز داشت: مصوباتی درخصوص واگذاری خطوط رند وجود دارد که اگر در چارچوب آن مصوبات انجام دهند به هر حال منعی وجود ندارد اما برای واگذاری خط به قیمت مصوب، مقرراتی وجود دارد که معمولا براساس همان مصوبات انجام می‌شود.

زارع در رابطه با امکان و احتمال ارایه خدمات پرتاب ماهواره به سایر کشورها بعد از تاسیس ایستگاه پراب جنوب، گفت: بله ما همین الان هم این امکان را داریم اما در پایگاه جدیدی که می‌سازیم امکان قرار دادن ماهواره در لایه‌های مختلف و مدارهای مختلف فراهم می‌شود، در حال رایزنی هستیم و تلاش ما این است که تا پایان دولت این مساله محقق شود.

دیگر خبرها

  • رعایت کرامت مرزنشینان و ساحل‌نشینان خط قرمز دولت است
  • مهدی نصیری، جزئیات زندگی خصوصی محسن مخملباف و مادرش را منتشر کرد که خلاف اخلاق بود /او به سیدمحمد خاتمی توهین و بی ادبی می کرد
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است
  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر صرفا با امضای رئیس جمهور؟ توصیه می‌کنم دوباره قانون را بخوانید
  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس، ضرورت رقابت با حرفه ای‌ها
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات خلاف قانون است
  • فروردین: مالکان جدید استقلال و پرسپولیس دنبال تغییر فوری مدیریت باشگاه‌ها نباشند
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور