Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@02:36:30 GMT

۲۷ هزار نفر در کشور دچار ضایعه نخاعی هستند

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۹۶۵۶۶

۲۷ هزار نفر در کشور دچار ضایعه نخاعی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، وحید قبادی دانا صبح سه‌شنبه در جلسه ستاد ملی مناسب سازی که به میزبانی شورای شهر یزد برگزار شد، با اشاره به اینکه در کشور بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دارای معلولیت هستند، اظهار داشت: هدف ما از مناسب سازی و دسترس پذیر کردن شهرها این است که افراد معلول زندگی مستقل همراه با منزلت اجتماعی و مشارکت موثر در بستر خانواده و جامعه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نیمی از معلولان زیر پوشش بهزیستی، دارای معلولیت جسمی حرکتی هستند، افزود: لازم است در شهرسازی و حتی در مقوله مناسب سازی، شرایط این گروه به شکل ویژه مدنظر قرار گیرد.

قبادی دانا با بیان اینکه دسترس پذیری فقط برای افراد دارای معلولیت جسمی نیست، عنوان کرد: سایر گروه‌های معلولیت بینایی، شنوایی، ذهنی نیز نیاز به مناسب سازی دارند به ویژه ناشنوایان که جمعیت آنها فقط در استان یزد، بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ نفر است.

وی با اشاره به موفقیت ۵۰ دانش آموز دارای معلولیت در کنکور سراسری و کسب رتبه زیر هزار در کشور گفت: ۱۲۰ نفر از افراد دارای معلولیت یزد نیز دانشجو هستند.

وی تعداد معلولین ضایعه نخاعی کشور را ۲۷ هزار نفر ذکر کرد و گفت: ۶۰۰ نفر از معلولین ضایعه نخاعی در استان یزد هستند.

رئیس سازمان بهزیستی، معلولان را بزرگترین اقلیت کشور دانست و گفت: حقوق این گروه باید به نحوی شایسته محقق شود و باید با الزام به اجرای طرح‌هایی نظیر مناسب سازی، حقوق آنها را به رسمیت بشناسیم.

کد خبر 5107624

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد وحید قبادی دانا قاسم سلیمانی ویروس کرونا 9 دی بارش برف شیراز کرمانشاه آمار کرونا گرگان بوشهر ایام فاطمیه شهرکرد شهرستان کرج شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه دارای معلولیت مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۶۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سعید مرادپور با اشاره به هفته کار و کارگر، عنوان کرد: داشتن تفکر کار کردن در هر سنی بسیار مهم است لذا این موضوع باید یه یک ارزش تبدیل شود. وی با بیان اینکه کارگران سربازان خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی هستند و در زمینه تولید نقش بسیار مؤثری ایفا می‌کنند، ادامه داد: مسئولان باید توجه ویژه به کارگران و رفع مشکلات آنان داشته باشند.

مرادپور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران، اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب کارگران را به کسانی که در خط مقدم جبهه اقتصادی هستند تشبیه می‌کنند زیرا قشر نیروی مدافع اقتصاد کشور هستند و در جهت تولید و پیشرفت کشور تلاش می‌کنند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه فرهنگ کار در کشور ما دچار آسیب شده است، تصریح کرد: این امر در حالی است که کار کردن در دین مبین اسلام یک ارزش و یک شرف است به طوری که نبی مکرم اسلام (ص) بر دستان کارگر بوسه زده است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر کارمند بودن در جامعه به یک ارزش تبدیل شده است، گفت: این موضوع نیز در حالی است که ارزش کارگری بسیار بلندمرتبه است زیرا کارگر تولید می‌کند و زحمت می‌کشد و نان حلال به دست می‌آورد.

مرداپور با یادآوری اینکه گاهی شاهدیم برخی از کارفرماها تا ماه‌ها حقوق کارگران خود را نمی‌دهند و امام صادق (ع) در این باره می‌فرمایند هر کس در دادن مزد کارگر به او ستم روا دارد خداوند عمل او را باطل می‌سازد و بوی بهشت را بر وی حرام می‌کند، تصریح کرد: مسئولان و کارفرمایان باید به قشر کارگر و حقوق آنها توجه ویژه داشته باشند زیرا در قیامت باید پاسخ‌گوی رفتار خود در قبال کارگران باشند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه رسول خدا (ص) از به کار گرفتن کارگر، پیش از تعیین مزدش نهی فرموده و امام صادق (ع) نیز در حدیث مشهوری فرمودند: مزد کارگر را پیش از آنکه عرقش خشک شود بدهید، گفت: این میزان تأکید و سفارش از سوی اهل‌بیت (ع) نشان از اهمیت این مسئله نزد خداوند متعال است.

کد خبر 6090991

دیگر خبرها

  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • مشخصات خودروی برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی اعلام شد
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن