Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر ساله هزاران پناهجو در جستجوی یک زندگی بهتر از ایران به ترکیه می‌آیند. ترکیه برای جلوگیری از هجوم بی‌سابقه این پناهجویان دیوار مرزی کشیده که عبور این پناهجویان را دشوار کرده و سبب مرگ آنان شده است.   دیوار مرزی ترکیه در سرحدات سوریه

به گزارش دویچه وله؛  وبسایت آلمانی "تاگس شاو" در گزارشی درباره دیوار مرزی ترکیه با ایران نوشته است که پناهجویان برای عبور از مرز ایران با ترکیه جان خود را به خطر می‌اندازند و کشته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این گزارش آمده است در سال‌های گذشته صدها هزار پناهجو از ایران وارد ترکیه شدند. اکثر این پناهجویان از کشورهای افغانستان، پاکستان و بنگلادش بوده‌اند.

در این گزارش به شمار پناهجویان ایرانی در ترکیه اشاره‌ای نشده است اما در سال‌های اخیر تعداد ایرانیانی که به ترکیه گریخته‌اند افزایش یافته است. در این گزارش تصویر گورهای بی‌نام و نشان پناهجویان هم منتشر شده که در هنگام عبور از مرز جان خود را از دست داده‌اند.

ترکیه قصد دارد در سراسر نوار مرزی این کشور با ایران به طول ۵۶۰ کیلومتر دیوار حفاظتی نصب کند.

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه اخیرا با  ارسال توییت تائید کرد که ۸۱ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران در استان آگری که جنوب آن شهر وان قرار دارد، به اتمام رسیده است.

ترکیه ساخت دیوار مرزی خود را  سه سال پیش آغاز کرد تا جلوی هجوم پناهجویان از ایران را بگیرد. دلیل دیگری که مقامات ترکیه برای توجیه ساخت این دیوار عنوان کردند ورود اعضای پ‌ک‌ک، حزب کارگران کردستان ترکیه است.
سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه اخیر هنگام بازدید از دیوار مرزی در شهر دوبایزید در استان آغری ترکیه گفت: «هم اکنون حدود صد تروریست پ‌ک ک در منطقه دامبات ماکو در شمال غربی ایران حضور دارند. این مسئولیت ایران است که آن‌جا را پاکسازی کند.»

ساخت دیوار مرزی به طول ۱۴۴ کیلومتر بین ایران و ترکیه در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ آغاز شد. مقامات ترکیه گفته‌اند که این "دیوار امنیتی" مانع رفت و آمد اعضای پ ک ک، عبور و مرور قاچاقچی‌ها و مبادله کالای قاچاق از خطوط مرزی خواهد شد.   دیوار مرزی ترکیه در سرحدات سوریه  تركیه از سال 2011 در پی آغاز درگیری های داخلی در سوریه اقدام به احداث دیوار حائل امنیتی در مرزهای خود با سوریه كرد و  911 كیلومتر از مرز دو کشور با استفاده از دیوارهای بتنی و سیم خاردار مسدود شده است.

شبكه خبری سی.ان.ان ترك در گزارشی اعلام كرد كه این دیوار، بزرگترین دیوار ساخته شده به دست بشر پس از دیوار چین و دیوار امنیتی در مرزهای آمریكا و مكزیك است. لینک کوتاه: asriran.com/003CRo

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دیوار مرزی ترکیه ایران پناهجویان گور کردستان دیوار مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۶۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان اینکه ایران و جمهوری آذربایجان برای گشایش مرز ارس در منطقه کلاله مصمم هستند، گفت: ترانزیت کالا در مسیر شرقی - غربی پس از ساخت گذرگاه ارس افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داریوش امانی، در بازدید از محل ساخت یک پایانه مرزی در نقطه صفر مرزی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: تقسیم کار بین دو کشور به‌این‌ترتیب است که جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی را احداث کرده و جمهوری آذربایجان نیز به‌موازات آن پل روی رودخانه ارس را می‌سازد.

وی با بیان این که تردد از این پایانه و پل روی رودخانه حداکثر ظرف مدت یک سال انجام خواهد شد، افزود: طرح ساخت به‌تازگی آغاز شده و در دو طرف مرز، دو همسایه با اراده کافی مصمم‌اند تا در زمانی کوتاه کار را به پایان برسانند.

امانی با بیان این که برای آزادسازی زمین و پیش‌بینی سایت موقت، منابع مالی لازم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این پایانه مرزی در زمینی به مساحت هشت هکتار احداث خواهد شد که زمین آن هم‌زمان در حال تملک و آماده‌سازی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: این طرح در قالب مدل مفهومی ایران راه باهدف توسعه مبادلات تجاری منطقه‌ای و افزایش ترانزیت اجرا می‌شود و در این زمینه قرار است جاده جلفا به کلاله نیز تعریض شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که قرارداد اولیه با پیمانکار برای ارتقای مشخصات این مسیر ۱۰۷ کیلومتری حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان است، افزود: پیش‌بینی می‌شود پس از ساخت گذرگاه ارس، ترانزیت کالا در مسیر شرقی - غربی و بالعکس افزایش یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ شنبه ۸ اردیبهشت
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • گزارش سازمان ملل از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در بیمارستان ناصر
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی