Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه رادیویی جوان برای شب‌های بلند پاییز و زمستان یک برنامه سرگرم‌کننده، جذاب و تعاملی را تدارک دیده است که شنوندگان این ایستگاه رادیویی می‌توانند، همزمان با شنیدن رادیوی محبوب خود، با گوشی همراهشان بازی کنند، امتیاز کسب کنند و برنده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«بازی باز» عنوان یک مسابقه رادیویی است؛ برای اولین بار در ایران شنوندگان رادیو همزمان با شنیدن یک برنامه، به صورت برخط به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. این اتفاق تاکنون سابقه نداشته و به همّت شبکه رادیویی جوان روانه آنتن می شود.

مهدی مفیدی یکی از مجریان این برنامه گفت: «بازی باز» رادیو جوان یک ابتکار نوین در رسانه‌هاى شنیدارى محسوب می‌شود؛ رادیو جوان اولین نرم افزار بازى رادیویى را تولید کرده که شرکت‌کنندگان به صورت برخط علاوه بر این‌که به رادیو گوش می‌دهند، همزمان در یک مسابقه‌ پرسرعت و جذاب هم شرکت می‌کنند. تاکنون هزاران نفر از مخاطبان و شنوندگان رادیو جوان با هم در این مسابقه نیم ساعته شرکت کرده‌اند.

مجری برنامه درباره ساختار این بازی رادیویی افزود: در بخش آنلاین شرکت‌کننده‌ها پس از نصب برنامه کاربردی «رادیو بازی» از اینترنت، روی بخش بازى باز کلیک می‌کنند و وارد شهر رادیوجوان می‌شوند؛ سپس به انتخاب مجرى برنامه وارد یکى از ساختمان‌هاى شهر شده و در مدت محدودی فرصت دارند به سوالاتی که در آن‌جا وجود دارد، جواب دهند و بازی‌ها را به اتمام برسانند. مثلا براى پاسخگویى به سوالات علمى به رصدخانه می‌روند یا براى پاسخ به سوالات تاریخ وارد موزه می‌شوند و به همین ترتیب با پاسخ به همه سوالات امتیاز خود را بالا می‌برند و از رادیو جوان جایزه می‌گیرند.

گوینده «بازی باز» این برنامه را راهى براى محک زدن اطلاعات افراد دانست و توضیح داد: مخاطب در «بازی باز» می‌تواند علاوه بر سنجیدن معلومات خود از طریق سوال‌های سه گزینه‌ای، چند بازی را انجام بدهد و امتیاز بگیرد. در طراحى سوالات، عدالت کاملا رعایت شده یعنى در هر بخش تلاش کرده‌ایم علاوه بر سوالات سخت، پرسش‌های آسان و نیز سوالات معمولی و متوسط هم داشته‌ باشیم.

مفیدی با اشاره به این‌که برنامه رادیویی «بازی باز» شنبه تا چهارشنبه به مدت سی دقیقه روی آنتن می‌رود، ادامه داد: علاوه بر مسابقه‌ برخط که همزمان با پخش زنده‌ برنامه فعال می‌شود، شنونده‌های رادیوجوان در ساعات غیر از پخش برنامه نیز می‌توانند به صورت آفلاین در برنامه کاربردی بازی باز، بازى‌های دیگری را انجام دهند. البته در بروزرسانی‌های بعدی بازی‌های بیشتری به نرم‌افزار اضافه خواهد شد.

 مفیدی پیرامون تجربه اجرای این برنامه بیان کرد: «بازی باز» از ابتدای پاییز روى آنتن رفته و خوشبختانه در همین مدت کوتاه جاى خود را در بین شنونده‌ها باز کرده است؛ شنیدن رادیو و در عین حال بازى کردن، تجربه جدیدی براى مخاطبان رادیویی به حساب می‌آید که رسانه می‌تواند از این ظرفیتِ پدید آمده، نهایت استفاده را داشته باشد. از سوی دیگر متوجه شده‌ام که بسیاری از خانواده‌ها این برنامه را روی گوشی‌هایشان نصب کرده‌اند و همراه با بچه‌هایشان در این مسابقه رادیویی شرکت می‌کنند؛ این موضوع به والدین کمک می‌کند تا بر عملکرد کودکان‌شان در فضای مجازی نظارت داشته باشند و مطمئن باشند که بچه‌ها از زمان‌ خود به درستی استفاده می‌کنند و کلی مطلب جالب و جدید یاد می‌گیرند.

وی در پایان اظهار کرد: مخاطبان برای شرکت در مسابقه «بازی باز» کافی است که عبارت «رادیو بازی» را در کافه بازار و یا پلی استور جستجو کنند و بعد آیکون «بازی باز» یا «رادیو بازی» را انتخاب و آن را نصب کنند. همچنین نسخه ios بازی نیز در دست ساخت است. امیدواریم با عنایت خدا بتوانیم این تجربه‌ جدید رادیویی را با حمایت هواداران رادیو جوان که همیشه پای کار رادیو بوده‌اند به سرمنزل مقصود برسانیم و برگ زرین دیگری را به دفتر خاطرات رادیو جوان اضافه کنیم.

مسابقه رادیویی «بازی باز» به صورت زنده شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹:۳۰ به تهیه‌کنندگی حامد مرادیان و عاطفه شیوافر و با اجرای مهدی مفیدی و محمدصادق علیخانی و هماهنگی بابک شکری روی آنتن رادیو جوان می‌رود. برنامه‌های رادیو جوان روی موج اف ام ردیف ۸۸ مگاهرتز پخش می‌شوند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برنامه های رادیویی رادیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۷۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره جوان استقلال را از برزخ خارج کنید!

به گزارش "ورزش سه"، آبی پوشان تهران برای برگزاری یکی از حساس‌ترین مسابقات نیم فصل دوم فوتبال ایران، تمرینات خود را در کمپ مرحوم حجازی آغاز کردند.

شاگردان جواد نکونام در حالی ۱۲ اردیبهشت به مصاف تراکتور تبریز می‌روند که پیروزی در این مسابقه، می‌تواند گام بسیار بلندی به سمت قهرمانی در لیگ بیست و سوم برای آنها به شمار برود.

با این حال، جواد نکونام در این مسابقه کاپیتان و گلر شماره یک خود را در اختیار ندارد و این محمدرضا خالد آبادی است که وظیفه حراست از دروازه استقلال را بر عهده خواهد داشت.

خالد آبادی جوان که با امید زیاد در ابتدای فصل به استقلال پیوسته بود، در حالی ماموریت سخت بسته نگه داشتن دروازه تیمش برابر تراکتور تبریز را مقابل هواداران پرشور این تیم به دوش می‌کشد که در این فصل برای استقلال به میدان نرفته و اولین مسابقه او یک شمشیر دو لبه برای این دروازه‌بان به شمار می‌رود.

کلین شیت در این مسابقه در صورتی که با پیروزی استقلالی‌ها همراه شود، می‌تواند او را با سرعتی غیرقابل باور به قلب هواداران استقلال برساند و باید دید در نهایت عملکرد این گلر جوان برابر تراکتور به چه صورت خواهد بود.

با توجه به درخشش خالدآبادی طی زمان حضور در هوادار، طرفداران استقلال نیز امید زیادی دارند تا این سنگربان جوان بتواند عملکرد خوب خود را این بار در تبریز تکرار کند و زمینه ساز پیروزی آبی ها شود.

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟
  • ستاره جوان استقلال را از برزخ خارج کنید!
  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • آغاز ثبت‌نام مسابقه گویندگی و بازیگری رادیو
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • برنامه «خط اول» از رادیو ورزش
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه هشتم اردیبهشت
  • ژست برنده اکبرپور در خوش و بش با سپاهانی‌ها!