Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلاف النصر عراق نسبت به تبدیل این کشور به میدان جنگ هشدار داد و خواهان محدود کردن سلاح به دست دولت شد.

 به نقل از شبکه خبری سومریه‌نیوز، ائتلاف النصر عراق به رهبری حیدر العبادی، نخست‌وزیر پیشین این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: هرگونه اقدامی خارج از چارچوب نهادهای دولت خروج از قانون و شورش علیه دولت، مشروعیت و منافع آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرجعیت دینی زمانی که خواهان اتخاذ اقدامات جدی برای منحصر کردن سلاح به دست دولت و ایستادگی با جدیت در برابر مداخله‌های خارجی شد، بر حفظ قدرت دولت تأکید کرد. ما از تمام گروه‌ها می‌خواهیم به مشروعیت دولت احترام بگذارند و به قانون آن درباره محدود کردن سلاح پایبند باشند.

ائتلاف در بیانیه‌ای اعلام کرد، حاکمیت دولت و امنیت و منافع مردمش نباید به نزاع منافع و جنگ برای تحقق اهداف شخصی تبدیل شود. حمایت از هیئت‌های دیپلماتیک بخشی از تعهدات دولت و وظایف آن براساس قوانین بین المللی و مسئولیت اخلاقی است. نباید عراق را به یک کشور به حاشیه رانده شده که تحریم‌های بین المللی بر آن اعمال می‌شود، تبدیل کرد. به نفع هیچ کسی نیست عراق به میدان نزاع تبدیل شود.

ائتلاف النصر به تمام طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی نسبت به تبدیل عراق به میدان جنگ هشدار داد و تأکید کرد: اگر نزاع از کنترل خارج شود نمی‌توان میزان فاجعه‌ای را که با آن روبرو خواهیم شد، پیش‌بینی کرد. کشور ما با بدترین بحران اقتصادی و حاکمیتی روبروست و همگان باید به تقویت آن بپردازند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ائتلاف النصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۷۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پیشرفته‌ترین سلاح‌ و سامانه‌های کشف و شناسایی در پدافند

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: نیروی پدافند هوایی ارتش توانسته‌ با اتکا به توان و دانش متخصصان داخلی و با حرکت بر روی لبه‌ فناوری‌های مدرن، به ساخت پیشرفته‌ترین سلاح‌ها و سامانه‌های کشف و شناسایی، اطلاعاتی، فاوایی و پدافندی دست پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد‌ فرمانده‌ نیروی پدافند هوایی ارتش در بیست و ششمین دوره‌ عملی هیئت معارف جنگ، در جمع اساتید، پیشکسوتان و دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش در شهرستان دزفول‌ اظهار کرد: پیروزی قاطع و چشم‌گیر نیروهای مسلح کشور در عملیات «وعده صادق»، بار دیگر ضمن گرم کردن قلوب مسلمین جهان به رهبری خردمندانه‌ فرمانده‌ معظم کل قوا (مدظله‌العالی) نشان از تحقق وعده الهی در خصوص لزوم حسن‌ظن و توکل به اراده‌ پیروزمندانه‌ الهی بود.

وی افزود: مردم متدین، ولایی و قدرشناس جمهوری اسلامی، با انجام این عملیات، احساس غرور کرده و این امر بار دیگر نشان از اهمیت و نقش محوری و کلیدی نیروی پدافند هوایی ارتش در تأمین آرامش و امنیت آسمان کشور و پایگاه‌های زمینی در سرتاسر کشور در طی انجام عملیات مذکور و پس از آن است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، با بیان اینکه این عملیات، نخستین رویارویی مستقیم نیروهای مسلح ایران با رژیم نحس صهیونیستی ‌است، تأکید کرد: شکست غرور و شوکت پوشالین و دروغین رژیم منحوس صهیونیستی در نخستین رویایی مستقیم این رژیم با نیروهای مؤمن جمهوری اسلامی ایران، نشان داد که نه‌ تنها این رژیم قادر به پیش بردن هیچ هدفی نیست، بلکه از ضعف مفرط این رژیم در برابر آمادگی بی‌مانند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفع هرگونه تعرض به خاک کشور و حریم امن آسمان سرزمین ایران، پرده برداشت.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود، در توضیح دلایل بروز جنگ تحمیلی، بیان کرد: تغییر نظام سیاسی از رژیم پهلوی به جمهوری اسلامی، درگیر شدن ارتش در برخی مناطق مرزی و غائله‌های پیرامونی، انتقام‌جویی آمریکا از ملت ایران و نهایتاً جاه‌طلبی‌های صدام و ماجراجویی رژیم بعث عراق در خصوص قرارداد 1975 الجزایر، از جمله مواردی بودند که به بروز جنگ هشت ساله علیه کشورمان منتهی شد.

وی در خصوص توانایی نیروی پدافند در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: در آغاز جنگ تحمیلی، نیروی پدافند هوایی تنها به برخی سامانه‌های وقت دسترسی داشت ولی با وجود این امر، این نیرو توانست با توکل به خداوند منان و اتکا به توانایی‌های جوانان خود، تمامی عملیات‌های دوران هشت سال جنگ تحمیلی را زیر چتر عملیاتی و پدافندی خود قرار داده و اجازه‌ اشغال حتی یک وجب از خاک پاک میهن اسلامی را به دشمنان خود نداد.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد ادامه داد: با آغاز جنگ‌ تحمیلی، دکترین نیروی پدافند هوایی از دفاع هوایی محدود از برخی سایت‌ها و پایگاه‌ها به حضور در نوک پیکان حملات تغییر یافت. به همین دلیل این نیرو، توانست در طی دوران هشت سال جنگ تحمیلی، بیش از یک میلیون و 250 هزار رصد هوایی را به ثبت برساند و در فرایند سرنگون‌سازی بیش از 650 فروند هواپیماهای جنگی دشمن مشارکت فعال داشته باشد.

وی افزود: پاسداری از صدور نفت از جزیره‌ خارک به عنوان مبدأ اصلی صدور نفت کشور و ممانعت از انسداد خطوط هوایی و بسته‌ شدن فرودگاه‌های کشور، از جمله دیگر مواردی بود که نیروی پدافند هوایی ارتش در طی هشت سال دفاع مقدس به انجام آن‌ها مبادرت ورزید.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد با بیان اینکه رهبری مدبرانه‌ امام خمینی (ره) و ایثار و ابتکار عمل رزمندگان نیروی پدافند در طی هشت سال جنگ تحمیلی، از جمله عوامل پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران بر دشمن بعثی بود، خاطرنشان کرد: با فراگیری درس‌ها و تجربیاتی که در دوران هشت سال دفاع مقدس به دست آمده است، فرهنگ ایثار، شهادت، ابتکار عمل و خلاقیت سرلوحه‌ تمامی کارکنان پایور و وظیفه‌ نیروی پدافند هوایی ارتش قرار گرفته است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر اینکه اتکا به توان و دانش متخصصان داخلی و حرکت بر روی لبه‌ فناوری‌های بومی‌سازی شده، راهبرد ارتش برای مقابله با تهدیدات مدرن است، گفت: نیروی پدافند هوایی ارتش توانسته‌ با اتکا به توان و دانش متخصصان داخلی و با حرکت بر روی لبه‌ فناوری‌های مدرن، به ساخت پیشرفته‌ترین سلاح‌ها و سامانه‌های کشف و شناسایی، اطلاعاتی، فاوایی و پدافندی دست پیدا کند تا هرگونه نگاه چپ و خطا به کشور و حریم زمینی و آسمانی آن را در نطفه خفه کرده و قلب سیاه دشمنان این آب و خاک را نشان گیرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • ساخت پیشرفته‌ترین سلاح‌ و سامانه‌های کشف و شناسایی در پدافند
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • بازداشت هشت نفر از عوامل درگیری در آبادان
  • دستگیری ۸ اراذل و اوباش مسلح در آبادان
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است