Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایجاد اشتغال و برگزاری ازدواج آسان ازجمله اقدامات بسیجیان پایگاه بسیج مهدیه روستای دشتغران است که باعث شد درکنار سایر فعالیت‌ها، این پایگاه به عنوان رده برتر بسیج در خراسان جنوبی معرفی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا باقری فرمانده پایگاه مقاومت بسیج مهدیه روستای دشتغران شهرستان طبس در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: این پایگاه مقاومت بسیج در سال ۱۳۷۸ در روستای دشتغران افتتاح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که با همکاری خواهران بسیجی روستا فعالیت‌های زیادی در راستای برنامه‌های ابلاغی انجام داده و می‌دهیم، افزود: جدای از برنامه‌های ابلاغی فعالیت‌های خودجوش زیادی نیز در سطح روستا از طرف پایگاه مقاومت بسیج و با همکاری خواهران عضو پایگاه انجام می‌شود.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج مهدیه روستای دشتغران بیان کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ازدواج آسان، عدم‌برگزاری مراسمات عروسی با تشریفات و هزینه‌های گزاف، مهریه‌های پایین و عدم‌سخت‌گیری به جوانان و خانواده‌ها، با همکاری خواهران پایگاه بسیج کلاس‌های مشاوره‌ای در قالب طرح "ذهن زیبا" برگزار شد و در این کلاس‌ها بر ساده گرفتن مراسمات عروسی و سبک در نظر گرفتن مهریه تاکید شد.

برگزاری ۱۶ ازدواج آسان طی یکسال

باقری عنوان کرد: طی یک بازه زمانی به دلیل برگزاری مراسمات عروسی با هزینه‌های زیاد و سنگین در نظر گرفتن مهریه، آمار ازدواج در روستای دشتغران بسیار پایین آمد و با برگزاری کلاس‌های مشاوره و صحبت‌های موثر در این کلاس شاهد تاثیرات مثبت و خوب این طرح بودیم به گونه ای که طی یکسال ۱۶ مورد ازدواج آسان با مهریه ۱۴ سکه بهار آزادی در روستا انجام شد.

وی که به عنوان فرمانده برتر استانی معرفی شده، عنوان کرد: یکی دیگر از طرح‌هایی که توسط پایگاه مقاومت بسیج مهدیه انجام می‌شود طرح "شادی‌های حلال" است؛ این طرح که در سال گذشته راه‌اندازی شده با هدف برگزاری مراسمات اعیاد مذهبی، مراسمات عقد و عروسی زوج‌های جوان با استفاده از مولودی و موسیقی‌های حلال است

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج مهدیه روستای دشتغران گفت: در قالب این طرح طی سال گذشته ۳۵۰ مورد جلسه عقد و عروسی و ۲۱۰ مراسم اعیاد مذهبی در سطح شهرستان طبس در خانه های شخصی مردم برگزار شده است.

باقری عنوان کرد: همچنین برگزاری جشن یلدا و ۸۰ جشن عبادت برای دانش آموزانی که به سن تکلیف رسیدند در قالب طرح شادی های حلال در شهرستان طبس برگزار شده است.

وی به راه‌اندازی گروه آوا نما توسط پایگاه بسیج و فعالیت‌های آن در سطح شهرستان طبس اشاره کرد و گفت: بیان مباحث دینی و مذهبی، اجرای نمایش های محتوا محور در مناسبت‌های ملی، به تصویر کشیدن مشکلات و ... از جمله برنامه های اجرا شده توسط این گروه بود و معتقدیم که رفتار و به تصویر کشیدن، بسیار بیشتر از گفتار تاثیر دارد‌.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج مهدیه روستای دشتغران گفت: اجرای طرح خیمه گاه طفلان مسلم با هدف برگزاری برنامه‌های فرهنگی مذهبی برای کودکان، نوجوانان و مادران هر ساله در ماه محرم و طرح جاماندگان اربعین با هدف اعزام زائران به کربلا از دیگر طرح های اجرا شده توسط پایگاه بسیج مهدیه است.

باقری افزود: با راه‌اندازی صندوق های قرض الحسنه در ۱۳ حلقه صالحین نیز هر ساله تعدادی از افرادی که آرزوی زیارت کربلا دارند اما تمکن مالی ندارند با کمک‌های جمع آوری شده در صندوق‌های حلقه‌های صالحین به کربلا اعزام می‌شوند.

وی با بیان این‌که هر ساله روز شهادت امام رضا (ع) مراسم همایش پیاده روی با عنوان میثاق با ولایت را داریم، بیان کرد: طرح خادمین ارباب با هدف کمک در مراسمات عزاداری ماه محرم و صفر، ماه مبارک رمضان در بحث شست و شوی ظروف، جارو و غبارروبی مساجد و حسینیه، شست و شوی فرش‌های امکان مذهبی و ... نیز از جمله طرح‌های انجام شده توسط خواهران بسیجی است.

بافت ۱۱ فرش برای عتبات عالیات

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج مهدیه روستای دشتغران اظهار کرد: خواهران بسیجی روستا در بحث بافت فرش برای عتبات عالیات همکاری دارند و تاکنون با همکاری ۱۷۵ نفر از خواهران ۱۱ فرش در ابعاد متفاوت برای کمک به بازسازی عتبات عالیات بافته شده است.

باقری گفت: همچنین با همکاری خواهران بسیجی روستا سالنی در کنار مسجد روستا ساخته شده که هزینه مورد نیاز برای ساخت این مکان با بافت فرش توسط خواهران بسیجی و فروش آن تامین شده است.

وی به طرح کارت رحمت جهت تهیه نان برای نیازمندان، ایستگاهی از جنس مهربانی به منظور جمع آوری کمکهای مردمی در جشن عاطفه ها، کمک به سیل زدگان و ... اشاره کرد و افزود: خواهران بسیجی روستای دشتغران هر جایی که احساس نیاز و کمک کنند همکاری داشته و لحظه‌ای دریغ نمی‌کنند.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج مهدیه روستای دشتغران بیان کرد: حتی خواهرانی که در اموراتی که نیاز به کمک مالی است اگر توانایی کمک نداشته باشند با بافت فرش کمک خود را انجام می‌دهند.

باقری خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت‌های پایگاه بسیج مهدیه راه‌اندازی صندوق‌های قرض الحسنه بسیج در سطح روستا و اعطای وام به نیازمندان است که در این راستا طی یکسال گذشته به ۲۰ نفر وام قرض الحسنه پرداخت شده است.

حمایت از ۳۳ فرزند یتیم

وی به جذب خیّر برای پرداخت وام به نیازمندان اشاره کرد و گفت: طرح اکرام با هدف تحت پوشش قرار دادن فرزندان یتیم توسط پایگاه بسیج است؛ این طرح در سال ۱۳۸۵ آغاز شده و در آن سال سه فرزند یتیم را تحت پوشش قرار دادیم و در حال حاضر ماهانه مبلغی برای ۳۳ فرزند یتیم واریز می‌شود.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج مهدیه روستای دشتغران عنوان کرد: راه‌اندازی صندوق‌های قرض الحسنه خانگی و صندوق‌های خودیاری مردمی نیز با هدف ایجاد مشاغل خرد خانگی از دیگر برنامه‌های انجام شده توسط پایگاه مقاومت بسیج مهدیه بوده است.

باقری گفت: طرح چشمان امید با هدف جمع آوری لباس‌های دست دوم تمیز و قابل استفاده، طرح شفا برای کمک به بیماران نیازمند، طرح گُلدانه‌های امید با هدف کمک به فرزندان یتیم، طرح سفره ضیافت الهی با هدف اطعام نیازمندان، طرح یلدا، طرح اهدای خون در طی سال، طرح سلامت با هدف پیگیری سلامت مردم روستا به ویژه بافندگان فرش، طرح پرستاران خاموش جهت حمایت و نگهداری از معلولان و ... از دیگر طرح‌های انجام شده در توسط پایگاه مقاومت بسیج مهدیه در روستای دشتغران، روستاهای مجاور و سطح شهرستان طبس است.

داستان زندگی مادر و دختری که در ماه عسل پخش شد

وی در توضیح طرح پرستاران خاموش، یک مورد اشاره کرد و توضیح داد: در روستای دشتغران مادر ۹۵ ساله ای از دختر ۶۵ ساله اش که در زلزله طبس قطع نخاع شده بود نگهداری می‌کرد و کسی به اینها توجهی نداشت. با کمک خواهران بسیجی فیلم کوتاهی از زندگی این مادر و دختر با عنوان" سایه حوا" ساخته و برای برنامه ماه عسل ارسال شد و خوشبختانه این فیلم در برنامه ماه عسل مورد تایید قرار گرفت و پخش شد و این خانواده که آرزوی زیارت کربلا را داشتند به آرزوی خود رسیده و چند ماه پس از بازگشت از کربلا دختر که قطع نخاع شده بود فوت کرد.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج مهدیه روستای دشتغران به اجرای طرح همیاران جهت بالا بردن سطح بهداشت فردی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: کمک به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند از تهیه لوازم آموزشی گرفته تا پرداخت هزینه سرویس ایاب و ذهاب و ... نیز از دیگر طرح های اجرا شده توسط پایگاه بسیج است.

باقری گفت: برگزاری کلاس‌هایی جهت ترویج طب اسلامی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مراسمات مذهبی، تعامل با مدارس، اجرای طرح آمران به معروف، برگزاری مسابقات ورزشی، دفاع شخصی، بومی و محلی، برگزاری دوره‌های روشنگری و آگاه سازی در خصوص مسایل مختلف و ... از جمله طرح های انجام شده توسط پایگاه مقاومت بسیج مهدیه است.

فعالیت‌های دوران شیوع بیماری کرونا

وی به فعالیت‌های انجام شده در دوران شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و دوخت روزانه یک هزار ماسک، توزیع ماسک رایگان بین مردم ضدعفونی منازل بیماران کرونایی، معابر و اماکن، شناسایی و کمک به خانواده‌های آسیب دیده از کرونا، غربالگری افراد روستا و شناسایی احتمالی مبتلایان، تهیه و توزیع ۵۵۰ بسته کمک معیشت در راستای کمک مومنانه، پخت و توزیع غذای گرم بین نیازمندان، کمک به خانواده‌های مستاجر و مهلت گرفتن از صاحبخانه‌ها، قربانی گوسفند و ... از جمله اقدامات انجام شده در شرایط کرونا بوده است.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج مهدیه روستای دشتغران عنوان کرد: با توجه به این‌که فوتی‌های ناشی از کرونا در این روستا به ۸ نفر رسید و نسبت به جمعیت قابل توجه بود با همکاری خواهران بسیجی در بحث اطلاع رسانی از نحوه انتقال ویروس، ضدعفونی دست‌ها، عدم برگزاری درهمی‌های خانوادگی و ... انجام شد و خوشبختانه شاهد کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌ها بودیم.

باقری بیان کرد: ساخت مسکن با جمع آوری کمک از خیران و با همکاری خواهران پایگاه مقاومت بسیج از دیگر برنامه‌های انجام شده است.

ایجاد شغل برای ۲۷۰ نفر

وی به راه اندازی ۸ کارگاه بافت فرش و فراهم شدن زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر از بانوان روستا اشاره کرد و افزود: همچنین دو کارگاه بسته بندی و سبزی پاک کنی که زمینه اشتغال ۱۲۰ نفر را فراهم کرده در راستای برنامه‌ها و فعالیت پایگاه مقاومت بسیج ایجاد شده است.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج مهدیه روستای دشتغران گفت: با همکاری خیران کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز برای بیماران کرونایی نیازمند تامین و در اختیار مرکز بهداشت قرار گرفته است.

باقری از خرید ۱۲۰۰ کیلوگرم خرما به منظور تهیه شیره خرما و فروش آن به نفع خانواده های نیازمند خبر داد و بیان کرد: دیوار مهربانی با هدف گذاشتن و برداشتن لباس و اقلام مورد نیاز نیازمندان از دیگر برنامه‌های انجام شده است.

وی گفت: تهیه بسته‌های کمک آموزشی برای بیش از ۸۰ دانش آموز، تهیه جهیزیه، سیسمونی نوزاد و بیمه زنان روستا به تعداد ۱۸۴ نفر از دیگر برنامه هایی بوده که با کمک پایگاه مقاومت بسیج مهدیه انجام شده است.

کسب رتبه نمونه کشوری در سال 1385

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج مهدیه روستای دشتغران خاطرنشان کرد: پایگاه مقاومت بسیج مهدیه در سال ۱۳۸۵ به عنوان پایگاه نمونه کشوری و قبل از آن طی دو سال به عنوان پایگاه برتر استانی معرفی شده است.

باقری تعداد خانوار روستای دشتغران را ۲۵۲ خانوار اعلام کرد و گفت: برنامه‌های پایگاه مقاومت بسیج مختص روستای دشتغران نیست و برخی از فعالیت‌ها در روستاهای مجاور و سطح شهرستان با همکاری پایگاه مهدیه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خواهران بسیجی روستا دیگر برنامه همکاری خواهران توسط پایگاه بسیج شده توسط پایگاه انجام شده ازدواج آسان شهرستان طبس سطح شهرستان قرض الحسنه خانواده ها راه اندازی فعالیت ها جمع آوری بافت فرش کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۷۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی

جلسه بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز با حضور سرتیپ هاشم جمالی جانشین فرمانده سپاه فجر فارس، شهرام قاسمی رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس، آرش فرج‌زاده قائم‌مقام شهردار و فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز، سعید جعفری فرمانده گردان بیت‌المقدس شهرداری شیراز و فرماندهان ادارات و سازمان‌های شهرداری شیراز برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه این هم‌افزایی بین مدیریت شهری و سپاه در طول ادوار شهرداری بی‌نظیر است، اظهار امیدواری کرد: این هم‌افزایی موجب خدمات بهتر به مردم شیراز شود.

سرتیپ هاشم جمالی در ادامه به روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: امام خمینی (ره) بنیان گزار انقلاب اسلامی همواره بر اصول «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» و صدور انقلاب اسلامی تأکید می‌کرد.

او بیان کرد: امروز ایران به‌عنوان یک قدرت برتر در دنیا و منطقه شناخته‌شده که این قدرت برگرفته از اراده امامین انقلاب اسلامی و روحیه بسیجی و استکبارستیزی و مقاومت مردم ایران اسلامی است.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس همچنین با تصریح بر تقویت محور مقاومت بیان کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مصداق واقعی و تمام یک مجاهد مخلص فی سبیل الله بود که تمام وجودش را وقف اسلام، ولایت و مردم کرد.

سرتیپ جمالی گفت: شهید سلیمانی به‌عنوان مالک اشتر انقلاب اسلامی نقش بزرگی برای بقای دین ایفا و زمینه بسترساز ظهور بود.

رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس در این جلسه از مجموعه خدمات حوزه مقاومت بسیج شهرداری شیراز و گردان بیت‌المقدس در راستای جهاد خدمات‌رسانی و امیدآفرینی تقدیر کرد.

شهرام قاسمی از سلسله برنامه‌های شهرداری شیراز در راستای تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران و همچنین یادواره‌های شهدا قدردانی و بر محوریت برنامه‌های امسال بسیج شهرداری شیراز در راستای برگزاری دومین کنگره بزرگ امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس تأکید کرد.

او همچنین ارتقای سلامت اداری را یکی از برنامه‌های محوری بسیج دانست و بر برنامه‌ریزی این موضوع تأکید کرد.

رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس از برگزاری میز‌های خدمت تخصصی تقدیر و بر تداوم آن تأکید کرد.

قائم‌مقام شهردار و فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز نیز از ترسیم اتفاقات خوبی که قوای مسلح و به‌ویژه سپاه پاسداران برای مردم کشورمان خلق کردند، قدردانی و سپاه پاسداران را مایه افتخار دانست.

آرش فرج‌زاده تصریح کرد: عملیات غرورآمیز وعده صادق را نشان از ایمان و اقتدار و تحقق وعده صادق سپاه دانست.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز همچنین با توجه به اقتدار امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی، به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و نام‌گذاری شعار سال مبنی برجهش تولید با مشارکت مردم بر تقویت حوزه اقتصاد تأکید کرد.

او همچنین با اشاره به برگزاری دومین کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس بر تمرکز برنامه‌های امسال بسیج شهرداری شیراز در این محور اشاره کرد.

پیشبرد هیئت اندیشه‌ورز در چارچوب شعار سال و اردوی راهیان پیشرفت در راستای جهاد امیدآفرینی از دیگر مواردی بود که فرج‌زاده به آن اشاره کرد.

پایش سلامت کارگران شهرداری در حوزه پسماند و فضای سبز شهرداری، بسته‌های معیشتی آموزش عفاف حجاب، کاشت ۱۵ هزار درخت و ایجاد بوستان شهدا از دیگر مواردی بود که فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز به آن پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • آغاز ساخت پایگاه امداد جاده‌ای در روستای حسن قشلاق بهار
  • ویزیت رایگان در روستای صدیف سنچولی بخش قرقری هیرمند
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس