Web Analytics Made Easy - Statcounter

مزگی نژاد با بیان این‌که مجلس عراق یک مجلس متفرق است، گفت: بحث خروج آمریکا از عراق در مجلس این کشور قابل مطرح و اجرا شدن نبود چراکه آمریکا روی نمایندگان این کشور نفوذ داشت اما با شهادت سردار سلیمانی و یار دیرینه‌اش ابومهدی المهندس ملت و نمایندگان مجلس عراق بیدار شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مزگی‌نژاد کارشناس سیاسی در گفت‌و‌گو با خاورستان، در خصوص سردار سلیمانی اظهار کرد: در مکتب حاج قاسم، معنویت مهمترین ویژگی بود که سردار برای خود رقم زده بود و روز به روز آن را وسیع‌تر می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معنویت حاج قاسم او را سردار دل‌ها کرد

وی افزود: سردار سلیمانی به دلیل ارتباطات معنوی زیادی که با خدای خود داشت و وعده خداوند این است که اگر بخواهد بنده را محبوب می‌کند، به سردار دل‌ها معروف شد.

کارشناس سیاسی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم سردار سلیمانی این بود که بتواند دستورات الهی را در تمام مسائل رعایت کند.

مزگی‌نژاد اظهار کرد: ویژگی دوم سردار سلیمانی این بود که کار را برای مردم انجام می‌داد و به فکر خودش نبود. سردار سلیمانی به فکر مردم در تمامی کشورها بود و برایش مسلمان و غیرمسلمان هیچ‌تفاوتی نداشت‌.

وی عنوان کرد: سردار سلیمانی به فکر این بود که مشکلی را از سر راه مردم بردارد؛ بزرگترین عبادت هم این است که مشکلی از مومنی برطرف شود.

کارشناس سیاسی گفت: مردم نیز این را درک کرده بودند که سردار سلیمانی به فکر مردم است نه به فکر خودش و این‌ها همه دلایلی بود که به سردار دل‌ها معروف شد.

مزگی‌نژاد افزود: تمامی افراد منطقه چه افرادی که مسلمان بودند و چه افرادی که مسلمان نبودند، سردار سلیمانی را دوست داشتند و سردار سلیمانی سردار دل‌های همه بود.

وی در مورد پیام حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی، عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بزرگترین مراسم تشییع را برای رحلت امام خمینی(ره) در کشور شاهد بودیم و پس از آن با توجه به این‌که تعداد زیادی از بزرگان کشور به شهادت رسیده یا فوت کردند اما شاهد تشییع میلیونی نبودیم تا مراسم تشییع سردار سلیمانی.

کارشناس سیاسی بیان کرد: دل سردار سلیمانی برای امنیت مردم می‌تپید و دنبال این بود که امنیت مردم را تأمین کند و در این مسیر از اهدای جان و وقت خودش دریغ نمی‌کرد.

مزگی‌نژاد گفت: سردار سلیمانی تمام کارها، مسئولیت و ماموریت‌هایی را که مقام معظم رهبری به ایشان محول می‌کردند به نحو احسن انجام می‌دادند و مردم نیز چون می‌دیدند که سردار سلیمانی به فکر مردم و مطیع امر مقام معظم رهبری هستند و به دست خبیث‌ترین دشمنان به شهادت رسیدند، تشییع جنازه باشکوهی را رقم زدند.

وی افزود: دشمنان ما احساسشان این بود که اگر سردار سلیمانی را از صحنه بردارند به آرزوهای خود خواهند رسید، رفت و آمدها، معاملات و ماموریت‌های سردار سلیمانی با شهادت ایشان تعطیل خواهد شد اما این اتفاق نه‌تنها نیفتاد بلکه کسانی که راه سردار سلیمانی را دنبال می‌کنند با عزم قوی‌تری وارد صحنه شده و راه سردار را ادامه می‌دهند.

کارشناس سیاسی عنوان کرد: وحشتی که امروز متوجه دشمنان ما است و به تبع آن فشارهایی را که در منطقه به گروه‌های مختلف وارد می‌کنند و به زعم خودشان دنبال معامله قرن و ارتباط با کشورهایی از جمله عراق هستند، هیچ‌کدام راه به جایی نبرده است.

راهبرد سردار سلیمانی

مزگی‌نژاد گفت: این به دلیل حاکم‌بودن عمق راهبردی سردار سلیمانی در منطقه بود که مردم منطقه به این راحتی آشتی یا صلح با رژیم صهیونیستی را نمی‌پذیرند. لذا دشمنان ما فکر نمی‌کردند با شهادت سردار سلیمانی این اتفاق بیفتد، اما افتاد.

وی تصریح کرد: لذا وحشتی که امروز در منطقه در دل دشمنان ما افتاده است حاکی از شهادت سردار سلیمانی و یارانی که دارند مسیر سردار سلیمانی را ادامه می‌دهند، است. تا ان‌شاءالله به هدف مورد نظر که نابودی رژیم صهیونیستی است برسند.

تزلزل دشمن

کارشناس سیاسی بیان کرد: با توجه به رفتار و کارهایی که دشمن انجام می‌دهد شاهد متزلزل‌شدن آن‌ها هستیم و امیدواریم هرچه سریع‌تر دشمن منطقه را ترک کرده و نابود شود.

مزگی‌نژاد در مورد ویژگی‌های سردار سلیمانی، اظهار کرد: مهم‌ترین و ناب‌ترین ویژگی حاج قاسم رضایت خداوند از خودش بود؛ برای رضایت خدا، رضایت ائمه اطهار(س)، ولی فقیه، مردم، خطرکردن و نترس‌بودن شرط است و تمام این ویژگی‌ها در سردار سلیمانی وجود داشت.

وی افزود: سردار سلیمانی توانست خداوند را راضی کند چراکه در مراسم تشییع پیکر مطهر ایشان خداوند عنایت کرد و آن مراسم با شکوه شکل گرفت که در تاریخ انقلاب اسلامی ما ماندگار شد.

کارشناس سیاسی عنوان کرد: سردار سلیمانی به حدی متانت و از خودگذشتگی داشت که وصیت کرد روی سنگ مزارش بنویسند سرباز ولایت قاسم سلیمانی و نه عناوین دیگری.

مزگی‌نژاد به هراس دشمن از سردار سلیمانی اشاره و بیان کرد: دشمن به دلیل خطرکردن سردار سلیمانی، برنامه‌ها و اقداماتی که در منطقه انجام می‌داد و نقشه‌های دشمن را خنثی کرده بود، مانع رسیدن دشمن به اهدافش شده بود و دشمن که به این نتیجه رسیده بود سردار سلیمانی جلوی تمام نقشه‌های آن‌ها ایستاده و مانع رسیدن آن‌ها به اهدافشان شده، ترس و وحشت از سردار سلیمانی داشت.

ترس دشمن از انتقام سخت

وی افزود: سردار سلیمانی به دلیل معنویت و متانتی که داشت توانست جلوی دشمن ایستادگی کند و دشمن نیز به دلیل عقیم‌ماندن طرح‌هایش در منطقه فکر می‌کرد با شهادت سردار سلیمانی به اهدافش برسد اما دشمن با شهادت سردار نه‌تنها به اهدافش نرسید بلکه هراس بیشتری به دلیل انتقام سخت آن‌ها را فراگرفته است.

کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: دشمن از این‌که کشور ایران در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی قصد انتقام گرفتن داشته باشد ترسیده و دم از مقابله می‌زند در حالی که همه می‌دانند دشمن اگر اهل مقابله و جواب قاطع دادن بود باید همان زمان جواب می‌داد. لذا ترس و وحشت آمریکا به این دلیل است که امروز سربازان آمریکایی امنیتی در منطقه ندارند و به فکر خروج از منطقه هستند که امیدواریم به زودی این مسئله محقق شود.

مزگی‌نژاد در خصوص صحبت مقام معظم رهبری در خصوص غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ آمریکا، افزود: آن قدرت نرم‌افزاری که مقام معظم رهبری فرمودند، قدرتی کنار قدرت نظامی است و به این معنا که قدرت نظامی ما تعطیل نخواهد شد.

تصویب خروج آمریکا از منطقه بزرگترین حماسه پس از شهادت حاج قاسم

وی با بیان این‌که مجلس عراق یک مجلس متفرق است، گفت: بسیاری از گروه‌هایی که در مجلس عراق حضور دارند میانه خوبی با جمهوری اسلامی ندارند و بحث خروج آمریکا از منطقه قابل مطرح و اجرا شدن نبود چراکه آمریکا به حدی نسبت به نمایندگان و مجلس عراق نفوذ داشت که این طرح مصوب نمی‌شد. اما با شهادت سردار سلیمانی و یار دیرینه‌اش ابومهدی المهندس ملت و نمایندگان مجلس عراق بیدار شدند و حتی افرادی که قدرت و جرات تصمیم‌گیری در عراق نداشتند وارد صحنه شده و قانون خروج آمریکا از منطقه را مصوب کردند.

کارشناس سیاسی افزود: این یکی از بزرگترین حماسه‌هایی بود که در کشور عراق پس از شهادت سردار سلیمانی رقم خورد.

مزگی‌نژاد گفت: امروز شاهد این هستیم که گروه‌های حشدالشعبی و بسیج اعلام کردند که اگر دولت نمی‌تواند این قانون را اجرا کند ما می‌توانیم اجرا کنیم؛ این یعنی این‌که آمریکا باید از منطقه برود و این یعنی قدرت نرم‌افزاری که مقام معظم رهبری بیان فرمودند‌.

وحشت آمریکا از قدرت نرم‌افزاری ایران

وی اظهار کرد: ارتش آمریکا از ۱۲ پایگاه نظامی در عراق، هفت پایگاه را تخلیه کرده و تحویل ارتش عراق داده و همگی در پنج پایگاه جمع شدند. این کوچک‌کردن سازمان آمریکا و دیوارکشیدن بین خودشان حاکی از وحشتی است که قدرت نرم‌افزاری در منطقه علیه آن‌ها شکل داده و راهبرد کلان نیز مبتنی بر خروج آمریکا از منطقه است.

کارشناس سیاسی عنوان کرد: امنیت نداشتن آمریکا در منطقه و کم‌کردن نیروهای نظامی آن‌ها در عراق و افغانستان حاکی از همان غلبه نرم‌افزاری است.

مزگی‌نژاد در مورد مذاکره با قاتل شهید سلیمانی افزود: قرآن به ما می‌گوید که دشمن قابل اطمینان نیست؛ ما اگر مسلمان هستیم، تابع اسلام بوده و کتابی به نام قرآن داریم پس باید به نص صریح قرآن باور داشته باشیم و به دشمن اعتماد نکنیم.

وی تصریح کرد: حال اگر افرادی، گروه‌هایی، حزب و شخصیت‌هایی با احساس درونی‌شان که مشخص نیست برگرفته از چه مکتب و شرایطی است، احساسشان این است که با دشمن مذاکره‌کردن نتیجه دیگری در پی خواهد داشت، باید بدانند که این اتفاق سال ۱۳۹۵ در کشور ما افتاد.

کارشناس سیاسی ادامه داد: عده‌ای رفتند، مذاکره کردند، قراردادی تحت عنوان برجام را امضا کردند و قرار بر این بود که با امضای برجام بلافاصله تمامی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران لغو شود.

مزگی‌نژاد عنوان کرد: متاسفانه به دلیل ساده‌اندیشی برخی از دوستان دیدیم بعد از امضای برجام امتیازات کاملی را که دشمن خواست به او دادند و دشمن نه‌تنها امتیازاتی را به ما نداد بلکه از آن زمان تاکنون حدود هزار تا تحریم نسبت به شخصیت‌های ما، مجموعه‌ها و موسسات مختلف تحمیل کرده و ما را مجددا مورد تحریم قرار داده است.

دشمن قابل اعتماد نیست

وی تصریح کرد: قطعنامه ۲۰ و ۳۱ سازمان ملل مستقیما می‌گوید که بعد از این نباید تحریمی نسبت به سازمان ملل شکل بگیرد؛ لذا می‌بینیم قطعنامه‌ای را که خودشان به آن رای داده بودند لغو کردند و این یعنی این‌که دشمن قابل اعتماد نیست.

کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: اتفاقات صدر اسلام، تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی ثابت کرده که دشمن قابل اعتماد نیست. اما برخی افراد فکر می‌کنند اکنون که ترامپ رفته و بایدن رئیس جمهور آمریکا شده مشکلات حل شده؛ خیر اینگونه نیست چراکه دشمن در راهبرد کلان خود دنبال تضعیف و نابودی جمهوری اسلامی است و اینها تنها در تاکتیک با یکدیگر تفاوت دارند.

مزگی‌نژاد گفت: این‌که برخی فکر می‌کنند بایدن تافته جدابافته‌ای است، ساده‌اندیشی است.

وی عنوان کرد: امروز با توجه به اتفاقاتی که افتاده شاهد فشار و شعارهایی برای برقراری ارتباط و مذاکره هستیم.

کارشناس سیاسی تصریح کرد: آیا کشورهایی مانند افغانستان و عراق که ارتباط برقرار کردند امنیت دارند؟ آمریکا با تنها کشوری که نتوانسته ارتباط برقرار کند ایران است چراکه ایران می‌داند دشمن قابل اعتماد نیست.

مزگی‌نژاد بیان کرد: تاکنون که ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته کشور ایران از آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی، فرانسه و ... حسن نیتی ندیده که بتواند به آن‌ها اعتماد کند. بنابراین تاکید می‌شود طبق فرمایش مکرر مقام معظم رهبری که دشمن قابل اعتماد نیست، دولتمردان به دشمن اعتماد نکنند.

سود رفع مشکلات بیش از مذاکره به درد مردم می‌خورد

وی تصریح کرد: امیدواریم کسانی که دوباره به فکر مذاکره افتادند و کارهای خودشان را انجام می‌دهند، مقداری فکر کنند و بدانند که دشمن قابل اعتماد نیست و به جای دنبال مذاکره بودن به فکر تولید داخل، جهش تولید و مدیریت درست باشند. اگر مسئولان مشکلات را برطرف کنند سود آن بیشتر از برقراری ارتباطات است.

کارشناس سیاسی با بیان این‌که مقام معظم رهبری بر خنثی‌سازی تحریم‌ها تأکید کردند افزود: بی‌اثرکردن تحریم‌ها همت داخلی می‌خواهد که امیدواریم این همت در قدرت و توان مسئولان ما شکل بگیرد و مردم از این وضعیت نجات پیدا کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دشمن قابل اعتماد نیست شهادت سردار سلیمانی خروج آمریکا از منطقه سردار سلیمانی به فکر مقام معظم رهبری سردار سلیمانی سردار سلیمانی قدرت نرم افزاری کارشناس سیاسی انقلاب اسلامی مراسم تشییع سردار دل ها دشمنان ما مجلس عراق حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۷۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ گروه‌های تفحص کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در اردیبهشت امسال پیکر‌های مطهر هشت شهید دوران هشت سال دفاع مقدس که مربوط به تک دشمن در سال ۶۷ هستند را در منطقه عملیاتی شلمچه تفحص کردند.
کشف پیکر‌های مطهر این هشت شهید والامقام در حالی است که کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح پیش از این، از تفحص پیکر‌های مطهر پنج شهید دوران دفاع مقدس در منطقه عملیاتی «والفجر یک» واقع در فکه خبر داده بود.
با وجود گذشت ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی، نزدیک ۲ هزار و ۵۰۰ هزار پیکر شهید همچنان مفقودالاثر هستند که گروه‌های تفحص شهدا در این سال‌ها با جست‌وجو در مناطق عملیاتی ایران و عراق، به دنبال یافتن بقایایی از پیکر‌های این شهدا هستند.

 

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر مطهر شهید محمدرضا غضبان
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • شهید حسین اسکندرلو را بیشتر بشناسیم
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت