Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعلی سلیلی با بیان اینکه طراحان فتنه سال 88 همان طراحان نقشه شوم و وقیحانه ترور سردار سلیمانی‌اند؛ گفت: فتنه‌گرانی که خود طراح ترور حاج قاسم هستند، قابل مذاکره نیستند و بدانیم «مذاکره» اسم رمزی برای آغاز فتنه‌ای تازه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدعلی سلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص سال‌روز 9 دی و لزوم بازخوانی و یادآوری حماسه به‌یاد ماندنی مردمی طی این روز، اظهار کرد: بعضی از حوادث در طول تاریخ، آنقدر دارای اهمیت‌اند که مبدأ تحولات بعد از آن، قرار می‌گیرند؛ هجرت پیامبر و ولادت برخی از انبیای عظام از این جمله‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: یکی از آن تحولات و حوادث که در تاریخ انقلاب اسلامی به‌عنوان مبدأ قرار می‌گیرد، مسئله فتنه سال 88 است که آزمون بزرگ و یک میزان برای سنجش و تشخیص انقلابی واقعی و سره از ناسره است.

این تحلیل‌گر سیاسی، خاطرنشان کرد: مجموعه اتفاقات سال 88 به گونه‌ای رقم خورد که به راحتی می‌توان اهل بصیرت را از غیر اهل بصائر تشخیص و تمییز داد؛ دشمنان قسم خورده انقلاب پس از سه دهه ناکامی‌های پیاپی در عرصه جنگ‌های گوناگون چه در نبردهای مستقیم و چه در قائله‌های گوناگون پس از جنگ تحمیلی مجددا در یک جنگ تمام عیار به تعبیر مقام معظم رهبری، در برابر همت و بصیرت بلند مردم شکست خوردند.

استاد حوزه و دانشگاه، گفت: در آن فتنه عظیم در کنار موضوع جنایت سران فتنه و سکوت و خیانت عده‌ای از فتنه‌گران و کسانی که می‌بایست موضع می‌گرفتند و نگرفتند و در کنار جنبه سیاه و شوم، یک جنبه نورانی هم وجود داشت و آن همدلی، وحدت و بصیرت نیروهای انقلابی در جبهه مبارزه با این فتنه بود.

*نقشه نوکران رژیم صهیونیستی برای پیاده‌سازی نقشه‌های شوم

این تحلیل‌گر مسائل استراتژیک، ادامه داد: دشمنان انقلاب پس از یک دهه کارشکنی و برنامه‌ریزی از قائله کوی دانشگاه در تیر 78، بُعد جمهوریت را مستمسک قرار دادند تا به رکن رکین انقلاب اسلام یعنی ولایت مطلقه فقیه، ضربه وارد کنند، نحوه ضربه وارد کردن به جمهوریت، خدشه وارد کردن به مردم سالاری دینی با طرح کلید واژه بسیار سخیف و خنده دار تقلب که بر همگان مبرهن بود که یک مسئله دروغین و فتنه انگیز است بود تا به دستاورد ملی و امنیت و نشاط حضور بیش از 80 درصدی مردم در انتخابات ضربه وارد کنند.

سلیلی بیان کرد: برخی از نوکران رژیم صهیونیستی، منافقین و امریکا برای پیاده‌سازی نقشه‌های شوم خود، جدا از هتک حرمت‌ها و جسارت به مردم، رهبری و ارزش‌های دینی و انقلاب، با استفاده از اتاق فکرشان اعم از بی‌بی‌سی فارسی، توییتر و دلارهای سعودی آمدند و طراحی کردند و در ادامه هر چه به 9 دی نزدیک‌تر شدیم، مردم خط‌شان را از فتنه‌گران جدا کردند.

وی عنوان کرد: مردم وقتی فهمیدند این ماجرا، یک ماجرای مدنی نیست و اعتراضات بر سر انتخابات نیست؛ چرا که اگر اینگونه بود، باید شورای نگهبان را هدف قرار می‌دادند و لکن در شعار فتنه‌گران آمده بود « انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» و ما هرگز این مسئله را فراموش نکرده‌ایم.

*فتنه جدی و کلیدی در سال 99

این تحلیلگر مسائل سیاسی، مطرح کرد: این پیاده نظام آنگاه جسورتر شدند که دست سومی هم در کار وجود دارد، آن دست سوم، ممهدین  بودند؛ کسانی که فضا را با سکوت‌شان آماده کردند و بعضا موانع دو پهلویشان، بر آتش فتنه افروختند و جرم نابخشودنی آن‌ها، اگر بیشتر از سران فتنه نباشد، کمتر نیست.

این مدرس و استاد حوزه و دانشگاه، گفت: دست نخست فتنه سال 88،  امریکا و صیونیست و اتاق فکرشان، دست دوم عناصر و سران فتنه در درون کشور و دست سوم ساکتین فتنه بودند و لذا باید هر ساله، 9 دی را یادآوری کنیم؛ چرا که هر سال، ابعاد جدیدی از این نقشه دشمن برای ملت هویدا می‌شود.

این تحلیل‌گر مسائل استراتژیک، اضافه کرد: فتنه‌ای که بعدها در سال 96 و قضایای دی‌ماه آن سال تداوم پیدا کرد، فتنه‌ای که بعدتر  در سال 98 و مسئله سوخت تداوم پیدا کرد و هر روز ادامه دارد و مادامی که نظام سلطه وجود دارد، فتنه و قتنه‌گری ادامه دارد.

سلیلی متذکر شد: اما فتنه بسیار جدی و کلیدی که در سال 99 و در سال پایانی قرن باید به آن توجه داشت و باید خطاب به دلدادگان به رژیم صهیونیستی و امریکای خبیث و اصحاب و سران فتنه گفت این است که امروز با روی کار آمدن بایدن، ما باید بدانیم دست اول فتنه روی کار آمده است؛ همین بایدن در تیم اوباما و دیگر دشمنان انقلاب، از آتش بیاران معرکه بودند و همین موضوع به صراحت در کتاب خاطرات اوباما آمده است.

وی اعلام کرد: خیانت سران داخلی فتنه در کشور به دشمنان قسم خورده انقلاب، مجددا جسارت داد تا به مقدسات ما هتاکی کنند، امنیت ما را خدشه‌دار کنند و بسیاری از مشکلات را برای کشور به وجود آورند، لذا ضرورت بازخوانی فتنه هر سال امری جدی است، اما در کنار همه این مسائل بزرگ و تلخ، حضور مردم در یوم‌الله 9 دی، حلاوتی بود و زمستان را به بهارانی از بصیرت و حماسه تبدیل کرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی، تأکید کرد: همواره باید این حماسه را برای آیندگان بازگو کنیم و به تعبیر قرآن "فذکرهم بایام‌الله" خداوند یادآوری می‌کند به ما که یوم‌الله‌ها را برای یکدیگر بازگو کنید، چرا که یوم‌الله برای انسان‌های صبور و شکور درس است« ان فی ذلک لایات لکل صبار شکور»

مدرس و استاد حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: یوم‌الله 9 دی 88، تجلی میثاق مردم با امام المسلمین و ولایتی بود که با همه سختی‌ها پای کار و ارزش‌ها بودند و این عنان را از دست نداند و لکن بازخوانی این واقعه، بسیار می‌تواند به ویژه برای جوانان و نسل‌های آینده، مهم و موثر باشد.

*ما ملت شهادتیم

این تحلیل‌گر مسائل استراتژیک، با گره زدن یوم‌الله 9 دی به سالگرد شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اذعان کرد: به تعبیر سردار دل‌ها « ما ملت شهادتیم» و امسال 9 دی متقارن شد با سالگرد شهادت این سردار رشید انقلاب و مردم مرد میدان بودن را از حاج قاسم آموختند و می‌خواهد این میدان، میدان انقلاب تهران در سال 88 باشد، می‌خواهد این میدان، میدان مبارزه با داعش در حلب باشد و می‌خواهد این میدان، میدان جهاد اقتصادی در دوران کرونا و تحریم باشد؛ در هر صورت ما مرد میدانیم و ما را از جنگ و شهادت نترسانید.

سلیلی با بیان اینکه این بازخوانی‌ها در گام نخست، نقشه راهی باشد و در گام بعدی ما بتوانیم دریابیم که دشمنان ما قابل انقلاب نیستند و از هیچ کار و جنایتی، ابایی ندارند؛ تصریح کرد: یادمان نرود به هر حال و با تمام مشقت‌ها و هزینه‌ها، فتنه 88 تمام شد؛ اما فتنه‌ها باقی است و اکنون، دشمن فتنه‌های اقتصادی و سیاسی را در دست اجرا دارد و در این فتنه، «مذاکره» اسم رمزی برای آغاز فتنه‌ای تازه است.

وی تاکید کرد: با این دشمنی که فتنه‌گری کرد، این دشمنی که جنگ و تحریم را بر علیه ما بر افروخت و این دشمنی که دستور ترور قلب این ملت را صادر کرد، قابل مذاکره و مماشات نیست.

*مذاکره ممنوع

این تحلیلگر مسائل سیاسی، خاطرنشان کرد: کسانی که پس از شهادت سردار سلیمانی بدنبال مطرح کردن طرح مذاکره با دشمنان هستند، قطعا ساده لوحند، قطعا بی بصیرتند و قطعا دشمنان از این رخنه برای نفوذ استفاده خواهند کرد.

این مدرس و استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه طراحان فتنه سال 88 همان طراحان نقشه شوم و وقیحانه ترور سردار سلیمانی‌اند؛ عنوان کرد: فتنه‌گرانی که خود طراح ترور حاج قاسم هستند، قابل مذاکره نیستند.

این تحلیل‌گر مسائل استراتژیک، گفت: فراموش نکنیم که همین جو بایدنی که اکنون سر کار آمده است، همان کسی بود که در شب ترور حاج قاسم در صفحه توییتر خود نوشت:« ای مردم امریکا ما یک تروریست را از صفحه روزگار حذف کردیم» و این همان طرف مذاکره‌ای است که برخی، خوش‌بین به طرح آن در درون کشور هستند.



انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استاد حوزه و دانشگاه ترور حاج قاسم یوم الله 9 دی فتنه سال 88 سران فتنه فتنه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۷۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران

۴۵ سال از شهادت استاد مرتضی مطهری می‌گذرد، ترور شهید مطهری دومین ترور سیاسی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود، از فروردین ۱۳۵۸ یعنی کمتر از دوماه پس از پیروزی انقلاب، ​موج ترور‌ها علیه شخصیت‌های روحانی و نظامی انقلاب آغاز شد. اتفاقی که البته امروز به شکلی دیگر و توسط دشمنان جمهوری اسلامی ایران همچنان ادامه دارد.

ساعت حدود ۷ شب بود که تیم سه نفره ترور، شامل بصیری، نیکنام و وفا قاضی‌زاده مقابل منزل شهید مطهری در خیابان دولت تهران توقف می‌کنند.

نقشه اولیه ترور او در همان منطقه بود، اما هوشیاری راننده آیت‌الله مطهری و وضعیت بد منطقه از نظر ترور، مانع کار تروریست‌ها می‌شود.

آنها خودروی استاد مطهری را تعقیب می‌کنند. احتمالا راننده خیابان شریعتی را به سمت پل سیدخندان کنونی آمده و بعد از عبور از خیابان سهروردی به میدان هفت تیر رسیده و با گذر از خیابان مفتح به سمت میدان کنونی سپاه رفته بود. بعد از آن هم وارد خیابان فخرآباد شده تا به منزل مرحوم یدالله سحابی برسد.

جلسه آن شب برخلاف آنچه تصور می‌شود جلسه شورای انقلاب نبود، بلکه جلسه موسسه متاع (مکتب تربیتی ـ. اجتماعی علمی) بود که در سال ۱۳۳۷ تاسیس شده بود و به مسائل اجتماعی می‌پرداخت، اما به دلایل امنیتی هیچ سندی از خود ثبت نکرده بود.

خودرو تروریست‌ها در ضلع مقابل خیابان پارک شده بود. قاتل (محمدعلی بصیری) هم پشت دیوار منزل سحابی کمین کرده و منتظر استاد مطهری بود. ظاهرا نفر دیگری (حمید نیکنام) هم سر کوچه کشیک می‌داده است.

 تروریست‌ها چراغی که ساکنان محل در پارک امین‌الدوله ـ. محل فعلی خانه مداحان ـ. برای روشنایی و امنیت محله گذاشته بودند را خاموش کرده بودند و با استفاده از تاریکی شب موفق به چنین کاری شدند.

ساعت حدود ۲۲:۴۰ شب جلسه  تمام می‌شود و استاد مطهری عزم منزل می‌کند. ظاهرا قرار بر این می‌شود که با خودروی آقای ترخانی به شمیران ـ. منزل شخصی خود ـ. برود.خودرو ترخانی سرکوچه پارک شده بود. یدالله و عزت‌الله سحابی چند قدمی استاد مطهری را بدرقه می‌کنند تا این که آقای مطهری به سر کوچه می‌رسد.

ظاهرا در این هنگام است که قاتل اصلی به استاد مطهری نزدیک می‌شود و او را به نام صدا می‌کند و پس از برگشتن آیت الله مطهری گلوله‌ای به زیر گوش او شلیک می‌کند که از ابروی چپش خارج می‌شود.

قاتل پس از این اقدام، ظاهرا از طریق یک کوچه فرار می‌کند و خود را به اتومبیل پیکان استیشن‌شان می‌رساند و با دو نفر دیگر به سمت شرق تهران فرار می‌کنند.

گروه فرقان خود را یک گروه مسلمان متکی بر اصل توحید می‌دانست و اهداف خود را بر اساس تفسیر قرآن مشخص می‌کرد. این گروه معتقد بود تفسیر قرآن کریم تنها کار امامان است و هر کسی جز امامان معصوم دست به تفسیر قرآن بزند، کارش خلاف اسلام است.    

استاد مطهری در جریان انقلاب از تفکرات و ایده‌ها و دستورات حضرت امام تبعیت می‌کردند و همواره در پی اجرای فرامین حضرت امام در مورد نهضت بودند. در این مورد آیت الله طاهری خرم آبادی می‌گوید؛ اگر چه دار التبلیغ کارش را بعد از تبعید، شروع کرد، اما آن رونقی که باید می‌گرفت پیدا نکرد و آخرش هم به جایی نرسید؛ چون مهر تایید امام به مسئله دار التبلیغ زده نشد و این موسسه از این مطلب انتزاع می‌شد که یک حرکتی است در مقابل امام و نهضت امام مخصوصا این که مقدمات آن مصادف بود با مخالفت امام و همان زمانی که امام تبعید شدند.

این‌ها یکسری مسائلی را تداعی می‌کرد که اینجا یک مرکزی است در برابر نهضت و در برابر امام. چند سال بعد که به مرحوم استاد مطهری اصرار کرده بودند که یک درس در آنجا برقرار کند. ایشان با مشورت امام اجازه او به آنجا رفت؛ و الا همین طوری خودش برای تدریس به دار التبلیغ نرفت، یعنی با این که مسئله آن شدت وحدت خودش را از دست داده بود و جنبه عادی پیدا کرده بود و یک موسسه‌ای شده بود برای تربیت مبلغ ولی باز شهید مطهری در برابر اصرار آنها به تنهایی تصمیم نگرفته بود.

همچنین شهید مطهری حلقه وصل و رابط امام با انقلابیون و مردم بود. در این مورد مرحوم حجت الاسلام موحدی ساوجی می‌گویند:در تهران آیت الله مطهری و چند نفر با امام مع الواسطه در ارتباط بودند و آن‌ها بودند که پیغام‌ها را به کل افراد انقلابی در سطح تهران می‌رساندند پیام‌ها معمولا در قم گرفته می‌شد، اما یک سالی را که ترکیه بودند ارتباطی با خارج نداشتند. ولی در زمانی که در عراق بودند با پیروزی انقلاب و لو با واسطه ارتباط برقرار می‌کردند افراد می‌رفتند و پیام‌ها را شفاهی از امام می‌گرفتند و می‌آمدند و عمل می‌کردند و یا به وسیله مکاتبه و نامه ارتباط انجام می‌شد، اما در واقع این ارتباط وجود داشت.

بدون تشبیه بگویم دوران تبعید امام از ترکیه به عراق تا سال ۵۷ و بازگشت امام به ایران تقریبا غیبت صغرای ولی عصر (روحی نه الفداء) بود که ملت ایران در میان خودشان امام را نداشتند، اما کسانی که نایب امام بودند وکیل و رابط بین امام و مردم بودند هر چند که این وکالت و نیابت نبود امام مردم می‌دانستند و می‌شناختند که این‌ها افراد مورد اعتماد امام هستند و از این طریق رهنمود‌ها و پیام‌ها را می‌گرفتند و عمل می‌کردند.

استاد مطهری در تمام میدان مبارزه حضور فعال و جدی فعال داشته است. از پخش اطلاعیه‌ها تا شرکت در قیام‌ها صحنه گردان میدان بود. استاد ابتدا در پخش اطلاعیه‌ها تا شرکت در قیام سال ۴۲ نقش فعال داشتند. بار‌ها از سوی عمال رژیم شاه بازداشت شده و زندانی شده بودند. اختلافات بین روحانیون را از بین می‌برد و مانع انفکاک در صفوف مبارزه می‌شد. استاد در جذب نسل جوان و روشنفکر به خصوص بعد از راه انداختن حسینه ارشاد نقش فوق العاده‌ای ایفا کردند. جذب نسل جوان نه تنها در دوران قبل از پیروزی انقلاب موثر واقع شد بلکه بعد از دوران پیروزی و جنگ برای کشور و انقلاب موثر واقع شد.

از نگاه شهید مطهری، بزرگ‌ترین ضربه‌ای که بر پیکر اسلام وارد شد از روزی شروع شد که سیاست از دیانت منفک گردید؛ و طرد دین از سیاست به معنای جدا کردن یکی از اعضای پیکر اسلام بود. با این حال در جهان تشیع، تفسیر «اولی الامر» متفاوت با برداشت اهل سنت است و هدف امثال سید جمال نیز مسلماً این نبوده است تا با ندای همبستگی دین و سیاست به استبداد سیاسی قداست دینی دهند، بلکه هدف، بیداری مسلمانان در دخالت در سرنوشت سیاسی و وابسته ساختن به دین بوده است.

شهید مطهری در بحث امامت و رهبری با ظرافت خاصی جدایی دین از سیاست را به منزله‌ی جدایی روحانیت از سیاست و حکومت به شمار آورده و معتقد است، بزرگ‌ترین آرزوی دوستداران ترقی اسلام باید توأم شدن سیاست و دیانت باشد:

نسبت این دو با هم نسبت روح و بدن است. این روح و بدن، این مغز و پوست باید به یکدیگر بپیوندند. فلسفه‌ی پوست، حفظ مغز است. پوست از مغز نیرو می‌گیرد و برای حفظ مغز است.

اهتمام اسلام بر امر سیاست و حکومت و جهاد و قوانین سیاسی، برای حفظ مواریث معنوی، یعنی توحید و معارف وحی و اخلاق و عدالت اجتماعی و مساوات و عواطف انسانی است.

شهید مطهری از مهمترین نیرو‌های انقلاب اسلامی بود و شاید مهمترین تعریف از این شهید بزرگوار را امام خمینتی (ره) بیان کردند.

 خدمتی که مرحوم مطهری به نسل جوان و دیگران کرده است، کم کسی کرده است. آثاری که از او هست، بی استثنا، همه آثارش خوب است و من کس دیگری را سراغ ندارم که بتوانم بگویم: «بی استثنا آثارش خوب است». ایشان بی استثنا آثارش خوب است؛ انسان ساز است؛ برای کشور خدمت کرده است. در آن حال خفقان، خدمت‌های بزرگ کرده است این مرد عالی قدر
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد
  • اسم رمز ترور؛ «قم» را به خاک و خون می کشیم
  • اسم رمز ؛ «قم» را به خاک و خون می کشیم
  • بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان است
  • روز خلیج فارس با شهنواز
  • شهید مطهری برای نخبگان فکری جبهه انقلاب یک اسوه تمام عیار است
  • دهه کرامت فرصت مغتنمی برای بصیرت‌افزایی است
  • فیلم| طرح منافقین خلق در سال ۵۴، برای ترور آیت‌الله بهشتی!
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران