Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:  نماینده ایالت تگزاس به همراه ۱۱ تن از جمهوریخواهان این ایالت دادخواستی را در دادگاه فدرال مطرح کرده‌اند که بر اساس آن از قاضی منصوب شده از سوی ترامپ خواسته شده است قوانین حاکم بر نحوه شمارش آراء انتخاباتی کنگره را که هفته آینده انجام می‌شود، کنار بگذارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پنس، معاون رئیس جمهور، مسئول ریاست جلسه مشترک ۶ ژانویه است، جایی که کالج الکترال به بایدن و ترامپ رای می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رای دهندگان دو هفته پیش رای خود را به صندوق انداختند و ۳۰۶ رأی به بایدن و ۲۳۲ رأی به ترامپ داده شد. یک نامزد برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ۲۷۰ رأی نیاز دارد.

در این دادخواست استدلال می‌شود که قانون شمارش آرای انتخاباتی سال ۱۸۸۷ خلاف قانون اساسی است، زیرا با اصلاحیه ۱۲ متضاد است که جزئیات روند انتخاب رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور را در بر می‌گیرد. گوهرت ادعا می‌کند که قانون شمارش انتخاباتی مانع پنس برای استفاده کامل از اختیارات در شمارش آراء انتخاباتی می‌شود.

در واقع لویی گوهرت با طرح این دادخواست به دنبال آن است که به مایک پنس قدرت شمارش آرای انتخاباتی را بدهد.

این قانون مدت طولانی است که روند شمارش آراء انتخاباتی را با مقاومت کمی اداره می‌کند، اما گوهرت و جمهوریخواهان همراه او امیدوارند که تلاش قانونی این امکان را به معاون رئیس جمهور بدهد که منتخبان بایدن را نادیده گرفته و او را بازنده انتخابات اعلام کند.

در این دادخواست از دادگاه خواسته شده است که پنس به عنوان رئیس سنا و رئیس هیئت رئیسه جلسه مشترک کنگره در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۱ تحت اصلاحیه دوازدهم، در تعیین آراء انتخاباتی اختیار تام داشته باشد.

گوهرت در دادخواست خود گفته است او یکی از جمهوریخواهان مجلس در جلسه مشترک خواهد بود که قصد دارد انتخاب کنندگان بایدن را در ایالات اصلی به چالش بکشد. ده‌ها تن دیگر از نمایندگان کنگره حزب جمهوریخواه تمایل به پیروی از گوهرت دارند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: جمهوریخواه ترامپ سنا مایک پنس انتخابات آمریکا صراط آراء انتخاباتی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۷۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظره های انتخاباتی مجلس در مازندران از فردا پخش می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی ابراهیمی با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد انتخابات سازمان صدا و سیما مقرر شد مناظره‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات، همانند دور نخست در رسانه استانی پخش شود، گفت: ضبط مناظره‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی چهار نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ پایان یافت و پخش این برنامه‌ها از فردا پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود.

ابراهیمی افزود: ۳ مناظره انتخاباتی ۶۰ دقیقه‌ای با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و بومی محلی با شرکت این نامزدها در صداوسیمای مازندران ضبط شده است که پخش آن از فردا آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه هر مناظره تلویزیونی یک بار پخش و یک بار نیز بازپخش می‌شود، ادامه داد: نخستین مناظره انتخاباتی ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه از سیمای مازندران پخش می‌شود.

مدیر کل صدا و سیمای مازندران گفت: مناظره‌های دوم و سوم انتخاباتی نیز به ترتیب در ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه روزهای یک شنبه ۱۶ اردیبهشت و سه شنبه ۱۸ اردیبهشت پخش خواهد شد.

دکتر هادی ابراهیمی افزود: صدا و سیمای مازندران از هر کدام از ۴ نامزد راه یافته به دور دوم در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ یک ویدئوی ۲۰ دقیقه‌ای نیز ضبط کرده است که پخش این فیلم‌های تبلیغاتی از سیمای مازندران نیز از فردا پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه فیلم‌های تبلیغاتی هر نامزد انتخاباتی نیز روزانه یک بار پخش می‌شود، ادامه داد: با توجه به زمان یک هفته‌ای تبلیغات که در قانون انتخابات به آن اشاره شده است فیلم تبلیغاتی هر نامزد در مجموع ۷ بار در طول یک هفته پخش می‌شود.

مدیر کل صدا و سیمای مازندران پخش فیلم‌های تبلیغاتی و مناظره‌های انتخاباتی میان نامزدها از جذاب‌ترین برنامه‌های رسانه استانی در طول انتخابات‌های گذشته دانست و گفت: رسانه ملی تلاش کرده است با تولید و پخش مناظره‌های انتخاباتی و فیلم‌های تبلیغاتی نامزدهای مجلس فضای جامعه را به سمت مشارکت پرشور سوق دهد.

هادی ابراهیمی گفت: تولید و پخش مناظره‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی نامزدها در دور دوم انتخابات به صورت رایگان انجام شده و هیچ هزینه‌ای دریافت نشده است.

کد خبر 6094252

دیگر خبرها

  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • مناظره های انتخاباتی مجلس در مازندران از فردا پخش می شود
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند