Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@11:06:33 GMT

تالار بورس سرخ پوش شد/ریزش ۲۵۱۶۸ واحدی شاخص کل

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۹۸۰۴۹

تالار بورس سرخ پوش شد/ریزش ۲۵۱۶۸ واحدی شاخص کل

ریزش ۲۵۱۶۸ واحدی شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز این نماد را در پایان چهارمین روز معاملاتی خود در هفته بورس به ارتفاع یک میلیون و ۴۱۲ هزار واحدی رساند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (سه شنبه 9 دی) چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 1540 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 438 هزار واحد آغاز شد اما این روند در ادامه روز معکوس شد تا جایی که ریزش 25168 واحدی شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز این نماد را در پایان چهارمین روز معاملاتی خود در هفته بورس به ارتفاع یک میلیون و 412 هزار واحدی رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس جدول معاملاتی روز جاری بورس شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش 6776 واحدی معادل 1.75 درصد به رقم 368 هزار و 988 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت 3657 واحدی معادل 0.75 درصد، عدد 465 هزار و 482 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 2394 واحدی معادل 0.78 به 304 هزار و 694 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور 27416 واحد کاهش معادل 1.37 درصد را رقم زد و به سطح یک میلیون و 973 هزار و 526 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 20520 واحد کاهش معادل 1.96 درصد به رقم  یک میلیون و 28 هزار و 114 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 43463 واحد کاهش معادل 1.49 درصد همراه بود و رقم 2 میلیون و 873 هزار و 167 واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شستا با 968، شپنا با 383، کاما با 342 و انرژی 3 با 282 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فولاد با 526، نوری با 270 و خودرو با 228 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای كاما – باما، شپنا - پالايش نفت اصفهان، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، خودرو - ايران‌ خودرو، غپينو - پارس‌ مينو، خساپا - سايپا و شتران - پالايش نفت تهران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش در پایان معاملات امروز نمادهیا فملی، شستا، فارس، فولاد، خودرو، شپنا، شبندر به ترتیب با 2672، 1855، 1808، 1475، 1140، 958 و 860 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخض کل بورس گذاشتند.  در پایان معاملات امروز نمادهای كاما – باما، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، شپنا - پالايش نفت اصفهان، بركت - گروه دارويي بركت، خودرو - ايران‌ خودرو، كچاد - معدني‌وصنعتي‌چادرملو و خساپا – سايپا در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند و معامله‌گران بورس 9 میلیارد و 628 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱ میلیون و 593 هزار نوبت معامله و به ارزش 132 هزار و 985 میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

 

 

یادآور می شود: وز گذشته (دوشنبه 8 دی) شاخص کل بورس با رشد 18127 واحدی در پایان سومین روز معاملاتی خود در هفته جاری در ارتفاع یک میلیون و 437 هزار واحد ایستاد. بر اساس جدول معاملاتی روز گذشته بورس شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۷۳۷ واحدی معادل ۱.۲۸ درصد به رقم ۳۷۵ هزار و ۵۴۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۳۰۱۰ واحدی معادل ۰.۶۴ درصد، عدد ۴۶۹ هزار و ۱۲۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۹۷۰ واحدی به رقم ۳۰۷ هزار و ۷۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۸۰۶۱ واحد افزایش را رقم زد و به سطح دو میلیون واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۲۸۶۲ واحد افزایش به رقم  یک میلیون و ۴۸ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۸۰۷۶ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۱۶ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

در پایان معاملات روز گذشته نمادهای شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، خودرو - ايران‌ خودرو، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خساپا – سايپا، سيتا - سرمايه گذاري سيمان تامين، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو و امين - تامين سرمايه امين در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند و معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۵۹۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱ میلیون و ۴۶۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۱۲ هزار و ۸۶۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس پایان معاملات امروز واحد را به نمایش گذاشت ارتفاع یک میلیون واحدی شاخص کل سرمایه گذاری شاخص کل بورس همچنین شاخص واحدی معادل پالایش نفت شاخص بازار هزار واحد واحد رسید شاخص قیمت معادل 1 هم وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۸۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته

به گزارش قدس آنلاین، شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با ۴۳ واحد افزایش، به ۷۵۰ هزار و ۸۴۴ واحد و شاخص قیمت با ۲۴ واحد رشد به ۴۲۰ هزار و ۲۷۰ واحد رسید.

معامله گران در بورس تهران بیش از ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۲۹۴ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال رسید.

نمادهای فملی، فولاد، کچاد، فارس، کگل، شستا و رمپنا بیشترین اثر را بر شاخص بورس داشتند و همگی باعث افت شاخص شدند.

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز با ۹۴ واحد افزایش، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۱۹۴ واحد ایستاد.

معامله گران در فرابورس حدود ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۵۸ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای آریا، حسینا، ودی، هرمز، کرمان و شبصیر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۱۱ اردیبهشت/رشد ۱۲۲۲۶ واحدی
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس