Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارت زرد مجلس به وزیر اقتصاد، ایالات متحده با ترور بزدلانه سردار سلیمانی مرتکب اشتباهی سخت شد ، ۹ دی ۱۳۸۸ امید بدخواهان را به یاس مبدل کرد، مردم در ۹ دی برای میثاق با ولایت آمده بودند برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، کارت زرد مجلس به وزیر اقتصاد، ایالات متحده با ترور بزدلانه سردار سلیمانی مرتکب اشتباهی سخت شد ، ۹ دی ۱۳۸۸ امید بدخواهان را به یاس مبدل کرد، مردم در ۹ دی برای میثاق با ولایت آمده بودنداز جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۹ دی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ دی ۱۳۸۸ امید بدخواهان را به یاس مبدل کرد

حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در پیامی به مناسبت ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت تاکید کرد: ۹ دی ۱۳۸۸ امید بدخواهان را به یاس مبدل کرد.

 

متن پیام علوی بدین شرح است:

 

بسمه تعالی

ملت سربلند ایران اسلامی در لبیک به مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، حماسه ماندگاری را در ۹ دی ۱۳۸۸ رقم زد و برگ زرینی بر تاریخ سراسر افتخار ایران اسلامی افزود و توطئه های دشمنان را با بصیرتی مثال زدنی خنثی و امید بدخواهان را به یاس مبدل نمود.

 

اینک در شرایطی این روز تاریخی را پاس می داریم که با ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان غیورش بدست رژیم تروریستی آمریکای جهانخوار و شهادت دکتر حاج محسن فخری زاده توسط رژیم جعلی اسرائیل غاصب، مظلومانه در آتش کین آن جنایت پیشه گان، سوختند و سرافرازانه به لقاء حق پیوستند.

 

اینجانب با گرامیداشت یاد و نام سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی، روز ملّی و غرور آفرین نهم دی را به محضرعظیم الشأن ولی امرمسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (حفظه الله) و مردم غیور و ولایتمدار صمیمانه تبریک و تهنیت می گو یم و به هموطنان خداجوی میهن عزیزمان اطمینان می دهم که سربازان گمنام آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در پایگاه عظیم مبارزه و جهاد، تحت توجهات و الطاف خفیه الهی در انجام وظایف خطیر خویش لحظه‌ای درنگ نخواهند کرد و در حفظ و حراست از امنیت پایدار این نظام مقدس منتسب به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)، دستاوردهای امام راحل (رضوان الله تعالی) و شهدای والامقام از هیچ کوشش و جانفشانی، دریغ نخواهند نمود.

 

ایالات متحده با ترور بزدلانه سردار سلیمانی مرتکب اشتباهی سخت شد

در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی وزارت امور خارجه کشورمان پیامی توییتری منتشر کرد. در این پیام آمده است: ایالات متحده با ترور بزدلانه سردار سلیمانی مرتکب اشتباهی سخت شد. رأی نمایندگان پارلمان عراق به اخراج نیروهای آمریکایی آغاز پایان این حضور شرارت‌بار در منطقه ماست. منطقه ما به اندازه کافی از مداخلات رژیم قانون‌شکن ایالات متحده رنج برده است.

 

 

کارت زرد مجلس به وزیر اقتصاد

در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه 9 دی سوال مشترک احمد نادری و سید نظام الدین موسوی از وزیر امور اقتصاد و دارایی در مورد نحوه واگذاری شرکت هفت تپه مطرح شد که پس از پاسخ های وزیر، نمایندگان سوال کننده اعلام کردند از این پاسخ ها قانع نشدند و پاسخ ها را به رای مجلس گذاشتند.

 

 نمایندگان نیز با 61 رای موافق، 173 رای مخالف و 11 رای ممتنع از مجموع 252 رای اعلام کردند که از این پاسخ ها قانع نشده اند.

 

مردم در ۹ دی برای میثاق با ولایت آمده بودند/مردم از حضرت زهرا (س) درس گرفتند که خودشان واقعیت را بفهمند

«لاله افتخاری» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد راهکارهای افزایش بصیرت و ولایت مداری در حوزه سیاسی و فرهنگی گفت: دهه ولایت و بصیرت با دهه فاطمیه همزمان شده است و باید در اینجا بگوییم که حضرت زهرا (س) برای بصیرت بخشی به جامعه تا لحظه آخر با توجه به تمامی فشارها و سختی هایی که متحمل شده و در رختخواب بیماری آسیب های زیادی دیده بودند و با وجود اینکه جسم و روح شان از همه آزرده شده بود اما همچنان در رختخواب بیماری از بصیرت افزایی دست بر نمی دارند یعنی ابتدا انسان باید خود بصیرت داشته باشد تا بتواند دیگران را به این راه دعوت کند.

 

نماینده سه دوره ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: در جامعه امروز نیز افراد باید با بصیرت درک درستی داشته باشند و از منابع گوناگون، کتاب ها، رسانه ها، علما و افرادی که صاحب تریبون هستند، آگاهی کسب کنند و ببیند آسیب ها و چالش ها و بی بصیرتی ها کجاست و معیارهای شناخت افراد و بصیرت یافتن نسبت به جریان های روز از کجا آغاز می شود و از منابع اسلامی در شناخت و بصیرت خود استفاده کند تا بتواند از طرف دیگر بصیرت بخشی و بصیرت افزایی در جامعه را ترویج دهد.

 

فعال اصولگرا ادامه داد: از حرکت حضرت زهرا (س) می فهمیم که بصیرت بخشی و بصیرت افزایی مرد و زن ندارد،  بیمار و سالم نمی شناسد، مادر و خانه دار و صاحب فرزند نمی شناسد یعنی هیچ چیزی نباید مانع بصیرت بخشی به دیگران شود.

 

اطاعت از رهبری فقط یک امر زبانی نیست/ حاج قاسم باور اعتقادی و عملی به رهبر معظم انقلاب داشت

محمد باقر قالیباف در ابتدای جلسه علنی صبح امروز سه شنبه 9 دی با اشاره با سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: حاج قاسم مانند آیه شفاف بود و کاملا خود را وقف خدا کرده بود یک کلام بدون آنکه به موضوعی باور داشته باشد سخن نمی گفت، حاج قاسم خودش بود سراپا در خدمت خدوند متعال بود. زندگی این شهید بزرگوار بارزترین نماد فداکاری در راه آرمان های انسانی است.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی خود عنصر فداکاری انسان ها را در کنار رهبری هوشمندانه یکی از دو عامل اصلی پیروزی در میدان های مختلف می دانستند، اظهار داشت: زندگی وی سرتاسر وقف همین عنصر و تقویت همه جانبه آن در انقلاب اسلامی شد. شهید سلیمانی نه تنها شخصا بزرگترین نماید فداکاری و ترک علقات دنیوی بود بلکه مغناطیس جذب و تربیت جوانانی قهرمان و فداکار بود. فرهنگ فداکاری و مقاومت با حضور سردارانی چون سلیمانی امتداد پیدا می کند و پیروزی های تصورناپذیر محور مقاومت در سراسر جغرافیای منطقه وابسته به همین روحیه و فرهنگ است.

 

وی اضافه کرد: حاج قاسم را اگر هزار تکه می کردند هر هزار بند وجود او شهادت می داد که من مطیع رهبری هستم. حاج قاسم رهبری هوشمندانه را یکی از علل اصلی پیروزی ملت ها می داند و در همین راستا اعتقاد او به پیروی محض از رهبر انقلاب یکی از استراتژی های اصلی پیروزی او بوده است. وی شخصیت جامعی بود با ویژگی های متفاوت ولی اگر بخواهیم برای حاج قاسم فقط یک ویژگی عنوان کنیم که تمام ویژگی های بارز او در آن گنجانده شود باور اعتقادی و عملی محض او به رهبر معظم انقلاب و اطاعت از ایشان بود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیا اینکه این حجم بی نظیر از اطاعت رهبر معظم انقلاب نتیجه برخی از ویژگی های شخصیتی برجسته حاج قاسم بود، گفت: بسیاری از افراد به اطاعت از رهبری باور دارند ولی ترس و ضعف نفس و شجاع نبودن آنها باعث می شود که نتوانند در عمل مطیع ایشان بمانند. حاج قاسم شجاع بود و می توانست تا آخرین قطره خون و در هر لحظه مطیع ایشان باشد. امثال ما و همه جوانان عزیزمان از شخصیت حج قاسم در می یابند که اطاعت از رهبری فقط یک امر زبانی نیست بلکه شخصیت ساخته شده و بلندنظر بودن می خواهد.

 

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حاج قاسم روی شخصیت خود کار کرد، سالها پرهیز کرد، سالها عبادت کرد، سالها بر ترس خود غلبه کرد تا توانست علمدار خامنه ای عزیز باشد و در میدان پیروز شود. وظیفه همه ما این است که مسیر و سیره این مرد بزرگ، مرد میدان های مجاهدت سردار شجاع و مهربان اسلام را ادامه دهیم. از مردم عزیز در سراسر ایران و در سراسر منطقه می خواهیم در پویش مردمی بین المللی بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شرکت کنند و هر تصویر، دست نوشته، ویدیو، اسناد و خاطراتی که از آن شهید بزرگ در اختیار دارند را برای تکمیل محتوای بایگانی مربوط به ایشان بارگزاری کنند تا همه دوستداران ایشان از دریای معرفت آن شهید و محتواهایی که تاکنون منتشر نشده است، بهره مند شوند.

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار ایالات متحده با ترور بزدلانه سردار سلیمانی مرتکب اشتباهی سخت شد کارت زرد مجلس به وزیر اقتصاد مجلس شورای اسلامی حاج قاسم سلیمانی بصیرت بخشی پاسخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۸۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: چنانچه در انتخابات افراد متخصص و معتقد به اقتصاد اسلامی به عرصه بیایند و مشکلات معیشتی با کنترل نقدینگی عالمانه در قانون‌گذاری وارد شود، در زمان کوتاهی می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

حجت‌السلام جواد عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان شرقی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۲ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده‌اند که امروز اگر مجلس و دولت به جای تدوین سند تحول، مبانی اقتصاد مقاومتی را محور، مبنا و سرلوحه کارهای خود قرار دهند، اقتصاد ما نجات پیدا می‌کند.

وی بعضی‌ها در جامعه آنقدر شبهه ایجاد کرده‌اند که اصل اقتصاد اسلامی به شعارزدگی تبدیل شده است، افزود: مشکلات اقتصادی کشور چند لایه دارد و چاره‌ای نداریم جز اینکه نظریه لیبرال سرمایه‌داری که از زمان مدیریت حزب کارگزاران حاکم شد را کنار بگذاریم و تنها به آموزه‌های اسلامی بازگردیم.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو خاطرنشان کرد: اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به موقع عمل کنیم و ریل‌گذاری اقتصاد کشور بر این اساس باشد، می‌توان به آینده اقتصادی کشور امیدوار بود.

وی با اشاره به اینکه در کمیسیون اقتصادی مجلس افراد کمی هستند که تحصیلات اقتصادی دارند، تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس ۲۲ نفر هستند که چهار یا پنج نفر آن‌ها تحصیلات اقتصادی دارند و سایران تخصصی روی مباحث اقتصادی ندارند. وقتی در این کمیسیون افراد از الفبای اقتصادی سر در نمی‌آورند در خوشبینانه‌ترین حالت، یک نماینده نسبت به موضوعی که متوجه آن نیست و خودش اطلاعی ندارد یا رأی مثبت می‌دهد یا رأی منفی، در این صورت افرادی که به دنبال رانت هستند بر ذهن نماینده‌ای که تخصص کافی ندارد تأثیر می‌گذارد.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو تاکید کرد: چنانچه در کمیسیون اقتصادی مجلس نمایندگانی باشند که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را قبول داشته باشند و خود را ملزم بدانند، متوجه می‌شوند که این موضوع سند بالادستی است که از طریق مقام معظم رهبری صادر شده و هم اینکه فتوای مرجع تقلید است با این وجود نادیده گرفته می‌شود.

عبادی گفت: اگر در انتخابات افراد متخصص و معتقد به اقتصاد اسلامی به عرصه بیایند و مشکلات معیشتی با کنترل نقدینگی عالمانه در قانون‌گذاری وارد شود در زمان کوتاهی می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

کد خبر 751393

دیگر خبرها

  • عرضه ۶ عنوان کتاب جدید درباره حاج قاسم سلیمانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • بدخواهان همواره از ارتباطات ایران با آژانس ناخرسند هستند
  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • جایگزین اسکناس کیلویی
  • چگونه در انتخابات الکترونیک رأی بدهیم؟+ فیلم
  • مراحل رای دادن الکترونیکی چگونه است؟
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند