Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:20:56 GMT

دستاوردهای نوآورانه حوزه سلامت غذا رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۹۸۱۵۴

دستاوردهای نوآورانه حوزه سلامت غذا رونمایی شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، دستگاه طیف سنجی مادون قرمز،  دستگاه غربالگری همزمان تعداد زیادی آلاینده در مواد غذایی و دستگاه کروماتوگرافی مایع همراه با شناسگر طیف سنج جرمی از جمله دستاوردهای بخش تحقیق و توسعه  برنامه جامع سلامت غذایی کشور است که امروز (سه شنبه) رونمایی شد.
شناسایی آفت کش ها در موی انسان، غربالگری آنتی بیوتیک ها در مواد غذایی، شناسایی همزمان انواع آلاینده ها با روش سریع غربالگری در غلات، عسل، شیر و گوشت از دیگر دستاورهایی است که با تلاش محققان به دست آمده و امروز رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روش های شناسایی سموم در مواد غذایی و تعیین اصالت غذا با بهره گیری از دستگاه های پیشرفته خارجی و داخلی هم امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.
برنامه جامع سلامت غذایی کشور از سال ۱۳۹۳ با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان غذا و دارو، مرکز همکاری تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با هدف ارزیابی وضعیت سلامت غذا در کشور و راه های ارتقای آن، اجرایی شد.
این برنامه تاکنون به اهداف مطلوبی در زمینه پایش وضع موجود، انتقال و استقرار روش های نوین شناسایی اصالت و سلامت غذا و تجهیز نرم افزاری و سخت افزاری و توانمندی سازی فنی آزمایشگاه های بخش دولتی و خصوصی سازمان غذا و دارو در کشور دست یافته است.

مرکز تحقیقات سلامت غذای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان بخش تحقیقات و توسعه این برنامه طرح های متعددی را تاکنون به اجرا درآورده است که از جمله آن ابداع و معرفی روشی جدید برای سرعت بخشیدن به روش های فعلی غربالگری پایش آلاینده در مواد غذایی، بررسی میدانی میزان ماده سرطان زای اکریل آمید در چیپس ها و استفاده از روش پایش سموم آفت کش در موی انسان، می توان اشاره کرد.

در ادامه این مراسم سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری،  سیروس وطن خواه رییس مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از دستاوردهای طرح جامع سلامت ملی در مرکز تحقیقات سلامت غذا دانشگاه بازدید کردند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سورنا ستاری سازمان غذا و دارو علیرضا زالی صنعت غذایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سورنا ستاری سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سورنا ستاری سازمان غذا و دارو علیرضا زالی صنعت غذایی اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مواد غذایی سلامت غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۸۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  دکتر محمود شبستری در پیام خود با گرامیداشت پانزدهم اردیبهشت روز جهانی ماما تاکید کرده است: ماما‌ها با تحمل لحظه‌های دشوار، سبزی نگاهشان را تقدیم سیمای لطیف نوزادان می‌کنند و علم را به خدمت می‌گیرند تا عشق را در عرصه قدرت خالق هستی و تجلیگاه آفرینش به نمایش گذارند؛

و‌ی افزوده است: جامعه خدوم مامایی از اعضای مهم تیم سلامت و با نقش محوری خود در تامین سلامت زنان و کودکان، اصلی‌ترین حلقه تامین سلامت خانواده را تشکیل می‌دهد از این رو روز جهانی مامایی فرصتی برای یادآوری نقش ارزشمند همکاران ماما در نظام سلامت و قدردانی از زحمات و تلاش‌های همه کسانی است که در این عرصه با صبر و دلسوزی فراوان نوید بخش بهترین پیام‌های زندگی به مادران و پدران چشم انتظار هستند.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزوده است: با عنایت به سیاست‌های جمعیتی، توجه به مامایی و توانمندسازی ماما‌ها و ایجاد شرایط تسهیل بهره‌گیری از خدمات آنان در درجه بالای اهمیت قرار می‌گیرد که در ترویج جوانی جمعیت و فرزندآوری که از دغدغه‌های کنونی جامعه است، این قشر پرتلاش نقش مهمی را بر عهده دارند که فردایی بهتر را برای جامعه نوید می‌دهند.

دکتر شبستری روز جهانی ماما را فرصت مناسبی برای تجلیل و قدردانی از خدمات خالصانه و زحمات بی‌شائبه این قشر صبور و مخلص عنوان کرده است که وظیفه دشوار و حیاتی حفظ سلامت مادر و نوزاد را به عهده دارند و از درگاه خداوند منان توفیق روز افزون توام با سلامتی برای این عزیزان را مسئلت کرده است.

دیگر خبرها

  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما