Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ به نقل از دویچه‌وله، سفرای ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا با توافق تجاری حاصله با بریتانیا موافقت کردند. طبق این توافقنامه زمینه برای خروج بریتانیا با یک توافق امکان‌پذیر شده است.

سباستیان فیشر، سخنگوی ریاست دوره‌ای آلمان بر اتحادیه اروپا با انتشار توئیتی از توافق اولیه و موقت سفرای کشور‌های عضو اتحادیه اروپا با توافق تجاری با بریتانیا خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق گفته فیشر اعضای اتحادیه اروپا تا ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه نهم آذر مهلت دارند توافق تجاری با بریتانیا را کتبا اعلام کنند.

بریتانیا و اتحادیه اروپا روز پنجشنبه ۲۴ دسامبر پس از مذاکراتی طولانی بر سر پیمان تجاری "پسابریگزیت" توافق کردند. کمیسیون اتحادیه اروپا، نخست‌وزیر بریتانیا و صدراعظم آلمان از توافق حاصله استقبال کردند. آنگلا مرکل آن را "توافقی تاریخی" خواند.

طبق این توافقنامه تجارت بدون تعرفه کالا، همکاری‌های نزدیک پلیس و نهاد‌های قضایی نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

اتحادیه اروپا و بریتانیا تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ فرصت داشتند بر سر "خروج با توافق" به نتیجه برسند. خروج بریتانیا از اول ژانویه ۲۰۲۱ از اتحادیه اروپا اکنون بر اساس توافقنامه انجام خواهد گرفت. منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اتحادیه اروپا برگزیت انتخابات 1400 اتحادیه اروپا توافق تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۸۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه

مدیرعامل غول انرژی فرانسه یعنی شرکت توتال طی اظهاراتی اعلام کرد که اگر اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه عرضه گاز طبیعی مایع (LNG) روسیه اعمال کند، این شرکت از بند فورس ماژور در قرارداد پروژه ال‌ان‌جی یامال استفاده خواهد کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، پاتریک پویان، مدیرعامل غول انرژی فرانسه یعنی شرکت توتال در یک کنفرانس تصویری اعلام کرد که اگر اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه عرضه گاز طبیعی مایع (LNG) روسیه اعمال کند، این شرکت از بند فورس ماژور در قرارداد پروژه ال‌ان‌جی یامال استفاده خواهد کرد.

این مدیر ارشد اجرایی گفت: بله، اگر اروپا یا اتحادیه اروپا (پروژه)  یامال را تحریم کند، در برخی از قراردادها فورس ماژور اعمال خواهیم کرد.

پویان افزود که این شرکت دو قرارداد تأمین گاز ال‌ان‌جی اروپا از پروژه یامال و یک قرارداد برای آسیا دارد که نیاز به بررسی دقیق‌تری دارد.

رویترز همچنین به نقل از وی هشدار داد که در صورت تحریم این پروژه قیمت گاز ال‌ان‌جی را در جهان افزایش خواهد داد.

قیمت گاز در اروپا پس از جنگ اوکراین و کاهش شدید واردات این محصول از روسیه در سال 2022، به شدت افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، در پی افزایش شدید قیمت گاز که باعث شد مصرف کنندگان و شرکت‌های اروپایی مجبور شوند در طول زمستان، مصرف خود را بسیار کاهش دهند، سیاستمداران اروپایی برای کنترل قیمت انرژی و تامین آن، تحت فشار قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • تصاویر| شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود / ورود چری به بازار خودروی اروپا
  • حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه