Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه  ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در مراسم پر فیض زیارت عاشورا که به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار شد، با بیان اینکه نهم تا نوزدهم دی ماه دهه بصیرت نام گذاری شده، اظهار داشت: نوزدهم دی ماه یادآور قیام مردم قم است و در این روز جرقه اول انقلاب اسلامی زده شد و امروز این انقلاب مدیون فداکاری عزیرانی است که در پیروزی آن نقش داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حاج قاسم را شاگرد مکتب فاطمی عنوان کرد و گفت: یکی از اقدامات ایشان جان نثاری برای احیای دین بود و جان مایه فکری و عملی این شهید در شب‌های عملیات بدست آمد و همان آموخته‌ها را حفظ کرد و رشد داد تا اینکه پس از دفاع مقدس به درجات معنوی والایی دست یافت.

سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد: برخی رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس روحیات معنوی خاصی داشتند، اما پس از جنگ این ویژگی‌ها را حفظ نکردند، اما حاج قاسم همه آنها را در خود تقویت کرد و گسترش داد تا توانست به مقامات معنوی خوبی دست یابد.

نواب با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی تواضع بود، اظهار کرد: تکبر به معنای در برابر خدا ایستادن است اما تواضع اکسیری است که در هر فردی باشد خداوند درجات او را بالا می‌برد، تواضع نردبان بزرگواری  و شرافت است و حاج قاسم این گونه بود و این تواضع او را بالا برد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: حاج قاسم ولایتمدار و متعبد در ولایت بود که اینها از نشانه‌های عاقبت به خیری این شهید است. از دیگر خصوصیت‌های حاج قاسم پرهیز از دنیا دوستی و حب دنیا بود، بسیار ساده زندگی می کرد و منزلش را به نام حسینیه حضرت زهرا (س) نامگذاری کرد. به دنبال جمع آوری اموال و ذخایر دنیوی نبود و از مرگ هرگز نمی هراسید و گرایش او به لقاء الهی و سرای جاوید بود.

به گزارش ایرنا، صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ سال ۱۳۹۸ سردار سلیمانی توسط آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. این حمله به دستور مستقیم رییس جمهوری آمریکا صورت گرفت. 

برچسب‌ها سازمان حج و زیارت شهادت حضرت فاطمه زهرا قاسم سلیمانی پروندهٔ خبری نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت شهادت حضرت فاطمه زهرا قاسم سلیمانی سازمان حج و زیارت شهادت حضرت فاطمه زهرا قاسم سلیمانی اخبار کنکور سردار سلیمانی حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۸۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب ایران کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را هفت درصد اعلام کرد و افزود: با وجود اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده، آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس است و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبه رو هستیم.

وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سد‌های موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سد‌های تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد دانست و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سد‌های تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده که نشان دهنده ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم، با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

دیگر خبرها

  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • مسیر میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم مسدود است
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • کامران تا لحظه آخر ناامید نمی شود!(عکس)
  • تصاویر سد شاه قاسم یاسوج